• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • ajmb
    paet skrev 2012-06-24 23:20:52 följande:
    Gud jag har hittat min drömklänning och kan få den med dem som skickar den snabbast för totalt ca1250kr.

    Detta, står att de har färdiguppsydda och de har mkt bra omdömen. Hade ni gjort det? Jag menar här kan man ju få chansen att få den man verkligen vill ha www.aliexpress.com/store/12888/211261696-5078... 
    Nej har inte gjort det.
    Klänningarna ser jättefina ut..kollade in sidan innan jag hittade min.
    Håller tummarna att du får det du söker 
  • ajmb
    paet skrev 2012-06-24 23:20:52 följande:
    Gud jag har hittat min drömklänning och kan få den med dem som skickar den snabbast för totalt ca1250kr.

    Detta, står att de har färdiguppsydda och de har mkt bra omdömen. Hade ni gjort det? Jag menar här kan man ju få chansen att få den man verkligen vill ha www.aliexpress.com/store/12888/211261696-5078... 
    Detta var klänningen som jag jättegärna skulle vilja ha..men fegheten gjorde att jag inte vågade beställa.
    Vill gärna prova för att ser....nu vet jag att förmodligen finns denna klänning i Göteborg...får se om jag går förbi nästa helg som vi ska åka dit.
    http://www.aliexpress.com/store/12888/210696477-518010828/Free-Shipping-Chiffon-Ivory-One-Shoulder-Bride-Dress-for-Wedding-Bridal-Gowns.html 
  • paet
    ajmb skrev 2012-06-24 23:32:05 följande:
    Nej har inte gjort det.
    Klänningarna ser jättefina ut..kollade in sidan innan jag hittade min.
    Håller tummarna att du får det du söker 
    Vad är det som får dig att känna att inte beställa den? Är nyfiken bara

    Åh ja den var jättevacker! Är den äkta då den som finns i Gbg? 
  • ajmb
    paet skrev 2012-06-24 23:57:26 följande:
    Vad är det som får dig att känna att inte beställa den? Är nyfiken bara

    Åh ja den var jättevacker! Är den äkta då den som finns i Gbg? 
    Hihiihi...är lite feg av mig...vågar inte köpa typ "grisen i säcken"...bröllopsklänningen är ju en av de viktigaste delarna på en brud.
    Jag har ingen aning om den är äkta eller inte.
    Tänkte ta mig en tur förbi ialla fall och titta....det skadar ju ingen.

    Har provat en hel del vita klänningar men känner mig som en jättestor gräddbakelse...och när man har lite förmycket kurvor så blir det inte bättre.

    Har hittat en annan klänning som är green/blue petrol....den sitter sååååååå bra (sist jag provade den ska tilläggas...nu har det varit midsommar fniss) Känner mig sååååå vacker i den och det ska till mycket innan jag byter.
    Har alltså valt en icke vit klänning men det känns även helt rätt. 
  • paet
    ajmb skrev 2012-06-25 00:10:30 följande:
    Hihiihi...är lite feg av mig...vågar inte köpa typ "grisen i säcken"...bröllopsklänningen är ju en av de viktigaste delarna på en brud.
    Jag har ingen aning om den är äkta eller inte.
    Tänkte ta mig en tur förbi ialla fall och titta....det skadar ju ingen.

    Har provat en hel del vita klänningar men känner mig som en jättestor gräddbakelse...och när man har lite förmycket kurvor så blir det inte bättre.

    Har hittat en annan klänning som är green/blue petrol....den sitter sååååååå bra (sist jag provade den ska tilläggas...nu har det varit midsommar fniss) Känner mig sååååå vacker i den och det ska till mycket innan jag byter.
    Har alltså valt en icke vit klänning men det känns även helt rätt. 
    Okej Denna blev så billig så jag beställde ändå. Jag har köpt från Kina förut och det blev okej, men denna jag skickade efter första gången var inte så vanlig att folk beställde. Skickade en egen bild. Men denna klänningen sys upp dagligen för att den är så poppis. Därför de hade den klar antar jag. Men hur som helst så får jag hoppas att den blir bra. Den lär vara bättre än min jag har iaf!  

    Okej men det gör ju inget Bara den är fin och du älskar den!
    Ja det är ju lätt att känna sig som en bakelse ja :/

    Okej! Coolt! Vad har den för färg? Åh kul att du hittat nått sådant :D 
  • ajmb

    Önskar att jag hade samma mod som du...men det har jag inte...ännu ialla fall...hihihhi.
    Men som sagt..vill gärna känna och prova så jag är säker på min sak.

    Ja den är jättefin..ska ta kort när jag provar den i morgon så ni får se hur den ser ut.
    Sen är det  de där med håret...hur det ska se ut...hmmmm

    Klänningens färg är green/blue petrol....

    Ser så fram emot att se alla här hur de ser ut på vår gemensamma lördag..hihih

     

  • ajmb

    Yesssssssssss
    Nu är dukarna inhandlade...för vuxenbordet ska tilläggas. Det får bli pappersdukar till barnboden och till buffébordet...gissar att det kommer att spillas endel.

    Då är det servetterna till maten och efterrätten. Har hittat en fin servett men hittar inte kaffeservetter i samma motiv. Vill att det ska återkomma som vi hade till inbjudningarna...någon som har ett förslag??
    Den översta är till buffén ...men kan man ha den nedersta till efterrätten???eller blir det för mycket???




     
  • paet
    ajmb skrev 2012-06-25 11:49:58 följande:
    Önskar att jag hade samma mod som du...men det har jag inte...ännu ialla fall...hihihhi.
    Men som sagt..vill gärna känna och prova så jag är säker på min sak.

    Ja den är jättefin..ska ta kort när jag provar den i morgon så ni får se hur den ser ut.
    Sen är det  de där med håret...hur det ska se ut...hmmmm

    Klänningens färg är green/blue petrol....

    Ser så fram emot att se alla här hur de ser ut på vår gemensamma lördag..hihih

     
    Den är som sagt bland de mest uppsydda så jag tror nog det blir bra. Den jag valde som inte var så vanlig blev snarlik men det var annat jag inte var nöjd med. Så ska sälja den om denna som kommer är bra! Annars får jag nog ta mig till en ateljé. 

    Åh hoppas den sitter som du tänkt dig

    Det låter hur läckert som helst! Jag fick inte ha nån annan färg än vitt för min m2b än vitt. Det var det kravet på min klänning han hade *fniss*

    Åh jag med! Tänk vad denna tråden kan fyllas med lyckliga underbara bilder  
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?