• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Vilse
    Vilse skrev 2012-06-22 14:07:03 följande:
    Såhär kommer min se ut :)
    Kravatten har jag själv sytt, den är mörk lila (dålig mobilkamera). Blev över förväntan faktiskt så jag (och gubben ;) ) är sjuk nöjda :)


    Hmm, kanske ska tillägga att han har shorts på sig på bilden, därav den hemska skjortkanten ;) På dagen D så blir det kostymbyxor i samma färg som västen. Ev även kavaj Glad
  • Green

    Hade ju annars varit lite annorlunda om brudgumen kom i skjorta, väst, kravatt och...........shorts Förvånad

    Gubben min har hotat med både jeans (vilket jag skulle kunna godta) och foppatofflor. Jag hatar foppatofflor!
    Han kommer att ha en mörkgrå kostym, ljus grå/vit skjorta och vit/silvermönstrad slips.
    Jag tycker att han ska ha nya skor då hans "finskor" har rätt klumpig sula men vi får väl se...

    Vi ska till Ullared på söndag för en "liten" shoppingtur Oskyldig Ska köpa skjortor till barnen, lite engångsmuggar, servetter och säkert en hel del annat?!
    Underkläder till mig stod visst också på listan.
    Några mer smarta grejor som kan vara bra till bröllopet som man ska titta efter?

  • Nudax
    Syllis 2012 skrev 2012-06-22 09:34:23 följande:
    Klänningen satt fint när jag provade den för några veckor sedan.Och jag hoppas den sitter fin på den stora dagen med.
    Är det mycket som du behöver gå ner för att klänningen ska passa?
    Vad skönt, då tycker jag inte du ska behöva tänka nått på vikt =) Njut av tiden inför bröllop! Tja... jag vet inte riktigt, har inte vågat prova den sista tiden. Men tror dessvärre jag helst skulle behöva tappa 5kg för att den ska sitta. Så nu är det hårdträning och kost som gäller. MEN skulle den inte passa tänker jag inte panika över det. Då tar vi en tripp till en stor bröllopsbutik med både nya/begagnade klänningar och ser vad vi kan hitta. Sen säljer jag den jag skulle haft för att försöka få till det ekonomiskt. Men jag hoppas min passar =S
  • Green

    Nu blir jag allt lite nyfiken!

    Ni (eftersom det verkar vara flera som gör såhär) köper alltså en klänning som ni inte kommer i men tror att ni ska kunna/hinna banta/träna sig i till bröllopet?!

    Hur länge innan har ni köpt dessa klänningar och hur mycket har dom kostat?

    Jag beställde en kinaklänning (ca 800 som visade sig vara katastrof när den kom. Såg inte ut som den skulle och var alldeles för stor.
    Knatade in till lokala brudbutiken och köpte en vacker sak. sitter som en smäck och jag kom undan med 3700:-
    Detta anses visst ändå vara budgetalternativ enligt bröllopsmagasinen Förvånad
    <8000:- budget
    8-15 000:- normalt
    >15 000:- lyx
    Det är då min plånbok börjar undra!

  • Nudax
    Green skrev 2012-06-23 19:01:22 följande:
    Nu blir jag allt lite nyfiken!

    Ni (eftersom det verkar vara flera som gör såhär) köper alltså en klänning som ni inte kommer i men tror att ni ska kunna/hinna banta/träna sig i till bröllopet?!

    Hur länge innan har ni köpt dessa klänningar och hur mycket har dom kostat?

    Jag beställde en kinaklänning (ca 800 som visade sig vara katastrof när den kom. Såg inte ut som den skulle och var alldeles för stor.
    Knatade in till lokala brudbutiken och köpte en vacker sak. sitter som en smäck och jag kom undan med 3700:-
    Detta anses visst ändå vara budgetalternativ enligt bröllopsmagasinen Förvånad
    <8000:- budget
    8-15 000:- normalt
    >15 000:- lyx
    Det är då min plånbok börjar undra!
    Min klänning kostade 4799kr på rea. Det var Lilly som reade ut sina på näst intill halva priset. Från början kostade den 7999kr - ett pris vi INTE kunde eller tänkte betala =P Jag köpte den därför, hade sett ut den och gillade den och var orolig att den skulle hinna sälja slut, innan den skulle försvinna - redan ett helt år innan bröllop.

    Eftersom jag visste att jag skulle gå ner i vikt innan köpte jag den i TVÅ storlekar för liten =D Min tanke var/är alltså att skulle den inte passa säljer jag den - får in kanske 2-2500kr och för dessa gör jag som du gjorde, går till en butik och köper en som passar för den summan. Har sett ut två bra butiker som har såväl nya som begagnade klänningar.

    Hitills har jag tappat 13kg! Så jag har alltså inte bara tänkt utan också gjort =P Men ännu fattas några stilkilon för att den ska sitta bra/snyggt... så kämpar på =) Bättre (strängare) motivationshöjare är nog svårt att finna ;D
  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-06-23 18:19:36 följande:
    Vad skönt, då tycker jag inte du ska behöva tänka nått på vikt =) Njut av tiden inför bröllop! Tja... jag vet inte riktigt, har inte vågat prova den sista tiden. Men tror dessvärre jag helst skulle behöva tappa 5kg för att den ska sitta. Så nu är det hårdträning och kost som gäller. MEN skulle den inte passa tänker jag inte panika över det. Då tar vi en tripp till en stor bröllopsbutik med både nya/begagnade klänningar och ser vad vi kan hitta. Sen säljer jag den jag skulle haft för att försöka få till det ekonomiskt. Men jag hoppas min passar =S
    Jag hoppas det kommer går bra med din viktnedgång.
    Skönt att det finns andra klänningar du kan köpa om det inte funkar. 
  • Jeaneettes

    Hej hoppas ni haft en underbar midsommar!


     


    Min m2b kommer ha en rosa kravatt, ivory väst för att matcha min klänning sen en svart kostym över.


    Min syster har en mörkrosa åt det röda hållet klänning, så hon kommer ha en tänbukett med ljusrosa krämvita rosor i.


    Min karl och hans bestmän kommer ha mörkrosa corasage och jag kommer ha krämvit, mörkrosa och ljusrosa bukett.


    Så får vi hoppas allting matchar när vi väll är där;)


    som sagt jag vill ju gå ner 3 kilo till så nu börjar lchf livet den sista månaden men jag kommer i min klänning och tror inte det gör någon skillnad! ;)

  • ajmb

    Ja då är det att ta i med hårdhandskarna de ca 5 veckor som är kvar. Helgens utsvävningar ska inte få mig att köpa en annan klänning..Nej det är denna klänningen eller ingen. Hihihi får väl gå i bikini annars...lol
    Vet fortfarande inte vad min m2b ska ha på sig...Mamma frågade idag vad som var kvar att göra...och han går som på luft.....ehhh va...har ingen aning....
    Vi får väl se hur det blir.

    Hoppas ni alla har haft en härlig midsommar.
    Vi har haft både sol, mulet och regn. Det blev även ett midsommardopp...dock inte mer än 17 grader skulle jag tro....hmmm förbränner man inte mer i kyla..hihihih

    Nu regnet öst ner här hela eftermiddagen och kvällen....

    Ser fram emot nästa vecka då klänningen ska provas igen....möte med vigselförättaren...och andra grejer.

     

  • EmelieKarlsson

    Fick just reda på att den som höll i möhippan (och som personligen bad mig få ha hand om den) tydligen har "hoppat av" så verkar som om jag inte alls kommer få någon alls!!! Nu är väl det i sig inte någon katastof, men är besviken!!! Hon har talat jättelänge (redan när jag nämnde att jag funderade på att fria) att hon gärna ville ha hand om möhippan och att det skulle bli såååå roligt, vilket gjorde att jag fick hyfsat höga förväntningar. Dock borde det nte störa mig så mycket då det verkar som om hon aldrig fullföljer något som hon "lovat" (är inte första gången), Men då jag alltid ställer upp när hon ber om något, så borde hon väl i alla fall kunna göra detta?!?!

    Kände mest att jag ville skriva av mig lite!

  • ajmb
    EmelieKarlsson skrev 2012-06-24 23:02:35 följande:
    Fick just reda på att den som höll i möhippan (och som personligen bad mig få ha hand om den) tydligen har "hoppat av" så verkar som om jag inte alls kommer få någon alls!!! Nu är väl det i sig inte någon katastof, men är besviken!!! Hon har talat jättelänge (redan när jag nämnde att jag funderade på att fria) att hon gärna ville ha hand om möhippan och att det skulle bli såååå roligt, vilket gjorde att jag fick hyfsat höga förväntningar. Dock borde det nte störa mig så mycket då det verkar som om hon aldrig fullföljer något som hon "lovat" (är inte första gången), Men då jag alltid ställer upp när hon ber om något, så borde hon väl i alla fall kunna göra detta?!?!

    Kände mest att jag ville skriva av mig lite!
    Kramar till dig.....ja inte roligt när man dock har lite förhoppningar att en viss person ska kunna dra ihop det nu när du ändå hade uttryckt dig så...hoppas att hon i alla fall försöker skicka stafettpinnen vidare till dina andra vänner.
    Håller tummarna 
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?