• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • kacan
    Charlie13 skrev 2012-06-21 18:51:15 följande:

    Hej hopp.


    Förbannad blivande brud här.


    Vi har BOKAT syrrans kompis som är duktig på att fotografera. Hon skulle ta bilder i kyrkan, gruppfoto utanför kyrkan, alla gästbilder (typ photoboot-aktigt) samt när vi skär tårta, kastar bukett osv. Sen alternatvit porträtt på oss utomhus så att vi kunde använda till tackkort. Vi kom överrens om 500 kr, mest för att hon fick använda våra bilder som reklam och att vi känner henne och så.


    NU SÄGER UNGJ*VELN ATT HON INTE HAR LUST LÄNGRE!! 400 olika dåliga anledningar, hon har inte rätt objektiv, det blir för lång tid att fota på, (vi ändrade då så att hon bara behövde fota 1 timme max), nä då var det för kort tid, sen var det för lite betalt (i början ville hon ställa upp gratis!!?!?!) sist var det för att hon mest är intresserad av porträtt och att hon tycker det blir för få porträtt att fota. Vem som helst kan göra resten men hon är inte intresserad längre.


    Och hon ska starta företag? Huhuhu, stackars hennes kunder om det är så här hon beter sig


     


    Att tillägga så är det en festival i Piteå samma helg vi gifter oss. Misstänker SKARPT att den kan ha en viss dragningskraft och att det därför kommer upp sämre och sämre ursäkter.


     


    Att tilllägga så är hon 19 år..................


    Men urs vad trist och jobbigt för er. Förstår er ilska till fullo... Håller med paet; locka inte henne med mer pengar eller så för vem vet om hon dyker upp på dagen D trots mer betalt... Ni är mer värd än så..... Låt inte henne ta all er energi nu....


    Håller tummarna att ni får tag i någon annan som kan fota er i stället.


    Lycka till

  • Charlie13

    Tack hörni. Det jag mest vill är ju att få någon som kan fota gästerna. Vi vill gärna kunna lägga in de bilderna bredvid vad de skrivit i gästboken!

  • ajmb
    Charlie13 skrev 2012-06-21 19:27:58 följande:
    Tack hörni. Det jag mest vill är ju att få någon som kan fota gästerna. Vi vill gärna kunna lägga in de bilderna bredvid vad de skrivit i gästboken!
    Har du inte någon väninna som kan ta korten...jag gjorde det till min lillasyster när hon gifte sig. Hon å andra sidan visste inte om att jag gjorde en bok av deras dag.
    En mycket uppskattad present....

    Hoppas det löser sig.

    Trevlig midsommar 
  • paet

    Vad ska er man ha på er?

    Min ska ha svart slips till sin svarta kostym med en vit skjorta till. För att piffa upp skjortan lite när han tar av sig kavajen så har han svarta hängseln Många skriver att svart slips är likamed begravning. Men han vill inte ha nått annat så han ska ju givetvis få ha det. Vem tänker på begravning när man är på ett bröllop? Han hade ju kunnat ha kravatt och väst men det var så dyrt. Vi har ju lagt vårt bröllop riktigt budget i med att vi precis blivit föräldrar

    Vad ska ni ha för nått de kan kasta eller annat på er när ni kommit ut från kyrkan?

    Vi ska ha såpbubblor som är till för bröllop som inte ger fläckar. Känner att ris är för farligt för fåglarna, fastnar i hår eller hamnar i nåns öga. Så fy nej.. men har funderat på rosenblad faktiskt  

  • ajmb
    paet skrev 2012-06-22 00:15:05 följande:
    Vad ska er man ha på er?

    Min ska ha svart slips till sin svarta kostym med en vit skjorta till. För att piffa upp skjortan lite när han tar av sig kavajen så har han svarta hängseln Många skriver att svart slips är likamed begravning. Men han vill inte ha nått annat så han ska ju givetvis få ha det. Vem tänker på begravning när man är på ett bröllop? Han hade ju kunnat ha kravatt och väst men det var så dyrt. Vi har ju lagt vårt bröllop riktigt budget i med att vi precis blivit föräldrar

    Vad ska ni ha för nått de kan kasta eller annat på er när ni kommit ut från kyrkan?

    Vi ska ha såpbubblor som är till för bröllop som inte ger fläckar. Känner att ris är för farligt för fåglarna, fastnar i hår eller hamnar i nåns öga. Så fy nej.. men har funderat på rosenblad faktiskt  
    Vet faktiskt inte riktigt vad han ska ha ännu....Han vill ha sin mörka kostym...slips...ja vet inte om han ska ha det...tänkte ta det som blir över från min klänning och sy något....hmmm behöver fundera på det.Obestämd

    Är det inte vit slips som är begravning..eller är det bara närmast sörjande. Kom ihåg när min pappa hade det på farfars begravning...?

    Vi gifter oss inte i kyrkan utan utomhus men har inte tänkt att de ska kastas något utan blåsa såpbubblor.
    Rosenblad eller några andra blad går säkert lika bra.

     Framåt kvällen tänkte jag att vi ska ha rislampor som vi tänder för dom som inte kan vara med.

    Nu har jag hittat dukar....hemtex har utförsäljning så jag köpte dom där ...har hört av mig till några olika företag..men kände tillslut att jag köper dom själv. De höll på att bli tokigt..för jag köpte en duk för lite..och när jag upptäkte misstaget och sprang tillbaka till affären fanns det inga kvar.Gråter De fick ringa upp en annan butik och som tur var hade de kvar....phhhuuuuTungan ute

    Till barnborden blir det pappersdukar...där jag tänkte de ska få kritor/pennor till så kan de måla på dom ifall de har tråkigt.... Glad
  • Nudax

    Min blivande ska ha svart kostym, vit skjorta, en grå väst under och förmodligen en grön slips i färgtemat... vi har inte köpt hans kläder ännu.

  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-06-21 11:19:07 följande:
    Ja, och det viktigaste är ju egentligen att man mår bra och allt det där =) Jag behöver gå ner just för att komma i klänningen till bröllopet, annars hade jag inte känt samma press - även om jag har kilon som jag borde gå ner. Hur ser det ut för dig gällande klänning och så?
    Klänningen satt fint när jag provade den för några veckor sedan.Och jag hoppas den sitter fin på den stora dagen med.
    Är det mycket som du behöver gå ner för att klänningen ska passa?
  • Vilse
    paet skrev 2012-06-22 00:15:05 följande:
    Vad ska er man ha på er?
    Såhär kommer min se ut :)
    Kravatten har jag själv sytt, den är mörk lila (dålig mobilkamera). Blev över förväntan faktiskt så jag (och gubben ;) ) är sjuk nöjda :)

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?