• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-06-19 19:27:13 följande:
    Vår vigselförättare ringde idag.
    Nu har hon helt plötsligt andra åtaganden?? Vi bokade ju i Mars!!
    Nu finns det ju en vigselförättare till i vår kommun och han tar över som tur är.
    Allt var redan fixat och hon ringde mest för att informera om läget och kolla så att det var okej med oss..............som om vi hade så mycket att välja på?!
    Nej vilken mardröm.Tur att det löser sej för er Glad
  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-06-19 14:04:35 följande:

    hehe ja det är ju det =P Egen GI-glass lät ju spännande, då vet man att det finns nått att ta till om suegt sätter in, får googla på det =)


    Ja, det vore kul att kunna bolla mot varandra! Man kanske kan ta en lite viktckeck alt. rent allmänt "hur har veckan känts" på måndagar? =)


    Jag har inte ställt mej på vågen på länge.Det tar emot att ställa sej på den.Så den tröskeln har jag inte gått över än.
    Jag gick ner ger 13 kg.Sen gick jag upp flera kilo igen.Då vägde jag mej då på Apotekts våg där får man ju veta en hel del på den lilla remsan som vågen skriver ut bla. fettprocent huva.
    Jag har mäter mej i bland och ser om det blir någon skillnad på cm rumpan lår m.m
  • Viccan


    ehlin82 skrev 2012-06-19 23:09:51 följande:
    Viccan. Nyfiken att höra vad det är för tunnor ni ska ha till isen
    Hej ehlin82,

    Vi har tänk oss att ha flera "baljor/tunnor" av zink eller en träeka som man fyller med is.
    Vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
  • paet

    Får inte tag i vår präst Och läste hans gamla mail att han inte kunde träffas förens två veckor efter midsommar.. det blir ju bara två veckor innan vigseln.. kommer det att kännas för tight??

  • Vilse
    paet skrev 2012-06-20 11:55:17 följande:
    Får inte tag i vår präst Och läste hans gamla mail att han inte kunde träffas förens två veckor efter midsommar.. det blir ju bara två veckor innan vigseln.. kommer det att kännas för tight??
    Nej, det enda ni ska gå igenom är ju hur upplägget skall vara.
    Psalmer och sånt kan ni ju bestämma redan nu :)
  • paet
    Vilse skrev 2012-06-20 15:34:13 följande:
    Nej, det enda ni ska gå igenom är ju hur upplägget skall vara.
    Psalmer och sånt kan ni ju bestämma redan nu :)
    Okej! Ja psalmer å sådant bestämde vi i mars när vi skickade in ritualet. Vi fick ett färdigtryckt med flera val av texter osv. Och sedan skulle man skriva till vad man ville ha för sånger och psalmer. Men man vill ju veta om han godkände det eller ej. Hoppas man hinner allt ändå
  • ajmb
    Viccan skrev 2012-06-20 10:58:50 följande:
    Hej ehlin82,

    Vi har tänk oss att ha flera "baljor/tunnor" av zink eller en träeka som man fyller med is.
    Vi har inte riktigt bestämt oss ännu.
    Ohhhh det är ju jättebra...har funderat på hur vi ska kunna ha våra.
    Ett bra förslag. 
  • Nudax
    Syllis 2012 skrev 2012-06-20 09:18:53 följande:
    Jag har inte ställt mej på vågen på länge.Det tar emot att ställa sej på den.Så den tröskeln har jag inte gått över än.
    Jag gick ner ger 13 kg.Sen gick jag upp flera kilo igen.Då vägde jag mej då på Apotekts våg där får man ju veta en hel del på den lilla remsan som vågen skriver ut bla. fettprocent huva.
    Jag har mäter mej i bland och ser om det blir någon skillnad på cm rumpan lår m.m
    Ja, och det viktigaste är ju egentligen att man mår bra och allt det där =) Jag behöver gå ner just för att komma i klänningen till bröllopet, annars hade jag inte känt samma press - även om jag har kilon som jag borde gå ner. Hur ser det ut för dig gällande klänning och så?
  • Charlie13

    Hej hopp.


    Förbannad blivande brud här.


    Vi har BOKAT syrrans kompis som är duktig på att fotografera. Hon skulle ta bilder i kyrkan, gruppfoto utanför kyrkan, alla gästbilder (typ photoboot-aktigt) samt när vi skär tårta, kastar bukett osv. Sen alternatvit porträtt på oss utomhus så att vi kunde använda till tackkort. Vi kom överrens om 500 kr, mest för att hon fick använda våra bilder som reklam och att vi känner henne och så.


    NU SÄGER UNGJ*VELN ATT HON INTE HAR LUST LÄNGRE!! 400 olika dåliga anledningar, hon har inte rätt objektiv, det blir för lång tid att fota på, (vi ändrade då så att hon bara behövde fota 1 timme max), nä då var det för kort tid, sen var det för lite betalt (i början ville hon ställa upp gratis!!?!?!) sist var det för att hon mest är intresserad av porträtt och att hon tycker det blir för få porträtt att fota. Vem som helst kan göra resten men hon är inte intresserad längre.


    Och hon ska starta företag? Huhuhu, stackars hennes kunder om det är så här hon beter sig.


     


    Att tillägga så är det en festival i Piteå samma helg vi gifter oss. Misstänker SKARPT att den kan ha en viss dragningskraft och att det därför kommer upp sämre och sämre ursäkter.


     


    Att tilllägga så är hon 19 år..................

  • paet
    Charlie13 skrev 2012-06-21 18:51:15 följande:

    Hej hopp.


    Förbannad blivande brud här.


    Vi har BOKAT syrrans kompis som är duktig på att fotografera. Hon skulle ta bilder i kyrkan, gruppfoto utanför kyrkan, alla gästbilder (typ photoboot-aktigt) samt när vi skär tårta, kastar bukett osv. Sen alternatvit porträtt på oss utomhus så att vi kunde använda till tackkort. Vi kom överrens om 500 kr, mest för att hon fick använda våra bilder som reklam och att vi känner henne och så.


    NU SÄGER UNGJ*VELN ATT HON INTE HAR LUST LÄNGRE!! 400 olika dåliga anledningar, hon har inte rätt objektiv, det blir för lång tid att fota på, (vi ändrade då så att hon bara behövde fota 1 timme max), nä då var det för kort tid, sen var det för lite betalt (i början ville hon ställa upp gratis!!?!?!) sist var det för att hon mest är intresserad av porträtt och att hon tycker det blir för få porträtt att fota. Vem som helst kan göra resten men hon är inte intresserad längre.


    Och hon ska starta företag? Huhuhu, stackars hennes kunder om det är så här hon beter sig.


     


    Att tillägga så är det en festival i Piteå samma helg vi gifter oss. Misstänker SKARPT att den kan ha en viss dragningskraft och att det därför kommer upp sämre och sämre ursäkter.


     


    Att tilllägga så är hon 19 år..................


    Äh men fy fan vad tråkigt Tycker inte ni ska locka henne med mer pengar heller i med att det är hon ju inte förtjänt av då! 19 år är ingen ursäkt! Det är ju första året man kliver in i vuxenvärlden! Kan hon då inte vara ärlig att det är festivalen hon vill gå på då? Jisses.. och den hinner man väl med ändå efteråt? Förstår att ni är arga och ledsna
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?