• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Green

    Vår vigselförättare ringde idag.
    Nu har hon helt plötsligt andra åtaganden?? Vi bokade ju i Mars!!
    Nu finns det ju en vigselförättare till i vår kommun och han tar över som tur är.
    Allt var redan fixat och hon ringde mest för att informera om läget och kolla så att det var okej med oss..............som om vi hade så mycket att välja på?!

  • ajmb
    Charlie13 skrev 2012-06-19 18:45:05 följande:

    Hoff vikten.. Jag är inte alls nöjd egentligen, men jag har redan gått ner så pass mycket att jag inte kan ha klänningen om jag går ner mer. (går inte att sy in, har kollat.) är 165 cm och väger 63, vilket verkar vara bra mycket mer än alla andra här :O


    På borden ska vi ha ett a4papper vikt som en triangel där ena sidan har Menyn, andra sidan har "gästpresentationer" av de 6 som sitter vid det bordet, vi har inte skrvit ut vem som är vem utan tanken är att de ska få prata om vem som är vem! Tredje sidan har jag inte bestämt mig för ännu, antingen vad det finns att dricka eller allmän info om taxinummer, eller om någon annan har bra förslag?! :)


     


    Sen har ju våra servitörer krånglat och 4 st har hoppat av, så nu har vi bara 4 st kvar. Skulle behöva åtminstone 2 till, men det verkar svårt.


     


     


     


    Hej där...jag lovar med handen på hjärtat att du väger inte mer än andra här.... det är jag....vikten är en siffra som sätter giller i huvudet på oss kvinnor. Har kämpat hela livet med vikten och mina 3 syskon föddes smala och åt sig till sin stl som dom är idag. Livet är orättvist ur många synvinklar.  Huvudsaken är att vi mår bra och jag har börjat förlika mig med att jag inte kommer att bli en 60-65 kg tjej....men ändå fortsätter jag kämpa...men nu är det mer att hålla vikten och inte gå upp en massa.

    Jag älskar mat men har svårt att känna mättnadskänslor. Efter att ha passerat 90 kg sträcket för några år sedan tog jag tag i mig själv och skrev in mig på Extravaganza. Drack/ åt shaker och soppor. Tappade 18 kg på 10 veckor och var helnöjd med mitt resultat och jag mådde GULD.  Något som jag märkte då jag började äta var att jag mådde dåligt av att äta mat....spelade ingen roll om det var nyttig mat ...eller onyttig. När jag började med shaker igen så mådde jag bättre och äta mat sämre.....ja sånt är livet.
    Kan ju inte leva på det ...

    Trist att höra om dina servitörer.  Vet ju inte hur ni bor eller er bekantskapskrets...men killar och tjejer som läser på gymnasiet hotell och reataurang...kolla med dom. Det är prestige att servera på bröllop och många är mycket duktiga.
    Hoppas att det löser sig.

    Vh

     
  • Charlie13

    Hoff det lät jobbigt. Ja man får bara försöka att lära sig att älska den man är. Oftast spelar det ingen roll hur mycket du än förändras, man hittar ändå alltid något nytt att störa sig på.


     


     

  • kacan
    Nudax skrev 2012-06-18 09:16:08 följande:
    Ja det är skönt men också skumt, egentligen saknar jag lite det där planeringspirret jag hade precis i början =P Allra sista veckan kommer dock bli lite mer stressigt för då har vi rest söderut i sverige och är på plats i rätt trädgård, först då kan vi börja pyssla med sånt som måste lösas på plats =)

    Ja, festhäften var en av de saker som tog mest tid här med =P Hur kommer era att se ut?

    Det som är klart nu i mitt fest häfte är:


    Välkomnandet av gästerna. Beskrivning av alla gäster. Barn citat om kärlek och bröllop. Gissa förnamn.. Menyn. Vår tids linje. "Ordnings regler". Tack sidan. Har nu kvar att fylla i lite sånger och bilder så är jag nog klar =)


    Har bara allt i datorn. Det ska fixas i rätt ordning och på tryck nr jag känner mig nöjd...


  • Nudax
    ajmb skrev 2012-06-19 17:27:38 följande:
    Ja...vikten är något av ett vågat problem...LOL
    Det går framåt.
    Har bokat att fixa naglarna dagen innan bröllopet.


    Våra placeringskort har hittat ner i brevlådan.......lite lim och glitter på så blir de ännu finare....hihih

    Nu är det lite underkläder...
    Vigselprogram (vilka som kan tänkas göra vad)
    M2b's kläder
    Lite dukning...ja vi får väl se. 
    Jättefina placeringskort! =)
  • Nudax
    Charlie13 skrev 2012-06-19 18:45:05 följande:

    Hoff vikten.. Jag är inte alls nöjd egentligen, men jag har redan gått ner så pass mycket att jag inte kan ha klänningen om jag går ner mer. (går inte att sy in, har kollat.) är 165 cm och väger 63, vilket verkar vara bra mycket mer än alla andra här :O


    På borden ska vi ha ett a4papper vikt som en triangel där ena sidan har Menyn, andra sidan har "gästpresentationer" av de 6 som sitter vid det bordet, vi har inte skrvit ut vem som är vem utan tanken är att de ska få prata om vem som är vem! Tredje sidan har jag inte bestämt mig för ännu, antingen vad det finns att dricka eller allmän info om taxinummer, eller om någon annan har bra förslag?! :)


     


    Sen har ju våra servitörer krånglat och 4 st har hoppat av, så nu har vi bara 4 st kvar. Skulle behöva åtminstone 2 till, men det verkar svårt.


     


     


     


    Charlie13... om jag vägde 63kg till mitt bröllop vore jag lyckligast i världen! =D Finns inte en chans i lingonsogen att jag hinner dit, har målet inställt på en högre - om än lika långt utom räckhåll - siffra som jag hoppas på till dagen D.
  • Nudax
    Green skrev 2012-06-19 19:27:13 följande:
    Vår vigselförättare ringde idag.
    Nu har hon helt plötsligt andra åtaganden?? Vi bokade ju i Mars!!
    Nu finns det ju en vigselförättare till i vår kommun och han tar över som tur är.
    Allt var redan fixat och hon ringde mest för att informera om läget och kolla så att det var okej med oss..............som om vi hade så mycket att välja på?!
    Men shit så irriterande! Men kanske mest förvånande?! Ohh hoppas inte våran drar sig ur :S
  • Nudax
    kacan skrev 2012-06-19 21:59:53 följande:

    Det som är klart nu i mitt fest häfte är:


    Välkomnandet av gästerna. Beskrivning av alla gäster. Barn citat om kärlek och bröllop. Gissa förnamn.. Menyn. Vår tids linje. "Ordnings regler". Tack sidan. Har nu kvar att fylla i lite sånger och bilder så är jag nog klar =)


    Har bara allt i datorn. Det ska fixas i rätt ordning och på tryck nr jag känner mig nöjd...


     


    Vad skönt, låter ju som om du är så gott som klar. Låter ganska likt vårt häfte också, rent innehållsmässigt =)
  • ehlin82
    Viccan skrev 2012-06-18 12:23:57 följande:
    Jag måste också passa mig för att äta massa onyttiga saker.
    Men ibland är man ju så himla sugen på ngt riktigt gott.
    Och jag verkligen ÄLSKAR mat, både att laga och äta.
    Men faktiskt så har jag gått ner 3 kg. Tror att de beror på att jag är så himla nervös och stressad.
    Så när jag ställde mig på vägen blev jag super glad. Hoppas de håller i sig nu til bröllopet.

    I helgen var jag och handlade all alkohol till bröllopet.
    Vi tog oss en tur till Tyskland, 26 timmar i bilen. Men det var de värt.
    Vi räknade att vi skulle ha fått betala de dubbla om vi handlat allting på systemet i Sverige.

    Så det vi har kvar är:
    - Boka hotell för oss.
    - Ordna 2 personer till baren
    - Gå igenom vigseln i kyrkan (provgå med alla)
    - Fixa IS till att kyla alkoholen & köpa tunnor att ha isen i.
    - Måla och fixa innertyg till Korgen till rispåsarna
    - Köpa Ljusslingor till partytältet och festlokalen
    - Köpa Present till Fotograferna, Toastmasters, Floristen
    - Mitt Tal/Gåva till Erik pågående.
    Viccan. Nyfiken att höra vad det är för tunnor ni ska ha till isen
  • Syllis 2012
    sommar12 skrev 2012-06-19 10:16:58 följande:

    Hejsan Alla brudar!


    Här är de en hälingebrud :)


    Har skrivit tidigare men de va längesen nu. Jag ska gifta mig den 28.e å börjar bli såå nervös så jag knappt kan sova om nätter.. ligger mest å funderar.. har jag glömt nå? blir de bra? tänk om maten eller tårtan tappas i golv? ojoj.. haha.. världsproblem;)


    Vi har kvar


    lite bordsdekoration tänkte på rosenblad annars är nog de mesta klart. Siden band till klänningen tänkte ha ett svart ist för vanliga vita..:) handla in alkohol och alkoholfritt å lite snacks på kvällen. kaffe å the mjölk å sånna saker. annars är nog de mesta klart nu..


    men ni som vet.. fest program? behöver man de? va ska stå i ett sånt?


     


     


    Hej!
    Eran dag kommer bli bra pusta ut lite Glad.

    Det är inget måste med festprogram det gör man som man vill.Vi har inget.
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?