• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-06-18 10:58:39 följande:
    Då kör vi lite lika, jag har också plockat bort alla snabba kolhydrater och äter mycket kött, fågel fisk och så har jag bytt ut alla lightprodukter till orginal när det gäller mjölk, creme fraiche etc. Någon mellanvariant av GI och LCHF. Och så mycket promenader, cykel och styrka på det. Det svåra med sommaren för mig är glassen, annars tänker jag att just grillat kött och sallad ju är så gott på sommaren så just där känner jag inte att jag avstår något. Men något glas vitt vin ibland hade ju inte varit fel till iof.

    Vi kan väl kolla av lite här mot varandra hur det går? Jag vet ju att det finns vikttrådar men känns mer intressant att bolla mot någon som har samma datum som mål =)
    Glass är gott och vitt vin och rött vin hmm Drömmer.Jag många frestelser är det på sommaren.
    Jag prenumerera på tidningen GI & hälsa från Expressen.Där i fanns det en glass test .Och sen fanns det recept på att göra egen Gi glass.
    Vi kan kolla av mot varandra hur det går Glad
  • Syllis 2012
    Viccan skrev 2012-06-18 12:23:57 följande:
    Jag måste också passa mig för att äta massa onyttiga saker.
    Men ibland är man ju så himla sugen på ngt riktigt gott.
    Och jag verkligen ÄLSKAR mat, både att laga och äta.
    Men faktiskt så har jag gått ner 3 kg. Tror att de beror på att jag är så himla nervös och stressad.
    Så när jag ställde mig på vägen blev jag super glad. Hoppas de håller i sig nu til bröllopet.

    I helgen var jag och handlade all alkohol till bröllopet.
    Vi tog oss en tur till Tyskland, 26 timmar i bilen. Men det var de värt.
    Vi räknade att vi skulle ha fått betala de dubbla om vi handlat allting på systemet i Sverige.

    Så det vi har kvar är:
    - Boka hotell för oss.
    - Ordna 2 personer till baren
    - Gå igenom vigseln i kyrkan (provgå med alla) 
    - Fixa IS till att kyla alkoholen & köpa tunnor att ha isen i.
    - Måla och fixa innertyg till Korgen till rispåsarna
    - Köpa Ljusslingor till partytältet och festlokalen
    - Köpa Present till Fotograferna, Toastmasters, Floristen
    - Mitt Tal/Gåva till Erik pågående.
    Grattis till viktnedgången Glad.
    Det är så svårt med det här med vikten.Min vikt har varit som en jojo.Först gick jag ner 13 kg men sen har jag gått upp flera kilo igen.Och sommarens frestelser är många vitt vin,glass,grillat m.m

    Vi har en del kvar på inköpslistan som:
    Köpa alkohol
    Svarta byxor
    Underkläder
    Dekorationer till lokalen
    Engångsartiklar
    Vaser
    m.m
  • sommar12

    Hejsan Alla brudar!


    Här är de en hälingebrud :)


    Har skrivit tidigare men de va längesen nu. Jag ska gifta mig den 28.e å börjar bli såå nervös så jag knappt kan sova om nätter.. ligger mest å funderar.. har jag glömt nå? blir de bra? tänk om maten eller tårtan tappas i golv? ojoj.. haha.. världsproblem;)


    Vi har kvar


    lite bordsdekoration tänkte på rosenblad annars är nog de mesta klart. Siden band till klänningen tänkte ha ett svart ist för vanliga vita..:) handla in alkohol och alkoholfritt å lite snacks på kvällen. kaffe å the mjölk å sånna saker. annars är nog de mesta klart nu..


    men ni som vet.. fest program? behöver man de? va ska stå i ett sånt?


     


     

  • Viccan
    sommar12 skrev 2012-06-19 10:16:58 följande:

    Hejsan Alla brudar!


    Här är de en hälingebrud :)


    Har skrivit tidigare men de va längesen nu. Jag ska gifta mig den 28.e å börjar bli såå nervös så jag knappt kan sova om nätter.. ligger mest å funderar.. har jag glömt nå? blir de bra? tänk om maten eller tårtan tappas i golv? ojoj.. haha.. världsproblem;)


    Vi har kvar


    lite bordsdekoration tänkte på rosenblad annars är nog de mesta klart. Siden band till klänningen tänkte ha ett svart ist för vanliga vita..:) handla in alkohol och alkoholfritt å lite snacks på kvällen. kaffe å the mjölk å sånna saker. annars är nog de mesta klart nu..


    men ni som vet.. fest program? behöver man de? va ska stå i ett sånt?


     


     


    Hej,

    Jag håller på med festprogrammet nu. Har gjort det lite titt som tätt under en längre period.
    Den är på 10 sidor (plus fram- och baksida). I denna så har vi:
    Sida 1 - Välkomsttext och Tacktext
    Sida 2 - Våra Löften (jag och min blivande har skrivit var sin text till varandra)
    Sida 3 - Meny
    Sida 4 - Bröllopets ABC (lite regler samt vett och ettikett)
    Sida 5 - Bordsplaceringen
    Sida 6,7,8  - Beskrivning av gästerna (74 gäster)
    Sida 9 - Bilder och CItat från Svensexan/Möhippan (alla har inte kunnat delta)
    Sida 10 - Text om "Olika sätt att se på Äktenskapet"

    Kan vara en liten rolig grej att ha liggaden vid varje person, så kan de läsa igenom denna samt se vilka alla personer är som närvarat just denna dag. Hur de känner brudparet och vilka dom är.
    Men som sagt detta är upp till Er att besluta om ni vill ha detta eller inte på festen/middagen.

    Jag känner mig också duktigt nervös och känner hur man går runt och spänner sig hela tiden.
    Tänk bara 2-3 veckor innan hur vi kommer må, om vi redan är spända och nervösa nu.
    Oj oj oj... Skrattande
  • Viccan

    Jag kanske inte har nämnt det tidigare men jag bor i Örebro och vi ska gifta oss i Örebro

  • Nudax
    ajmb skrev 2012-06-18 22:52:08 följande:
    Hihihih...jo jag håller på med den resan ....men är ganska ensam så jag hänger gärna på....
    Har samma problem som Syllis verkar ha....lägger på mig bara jag tittar på grejer. Trillar dit lite för ofta...men är igång 3-5 ggr i veckan både med Zumba...promenader och styrka.

    Drar gärna oxå ner på kolhydraterna men ska njuta av midsommar. Sen får det blir att se hur klänningen sitter hos sömmerskan efter midsommar...hihihi

    Har blivit uppringd av vår vigselförättare idag. Ska träffa henne på torsdag i nästa vecka. Ska blir spännande.
    Bokat en person som kommer hjälpa till med serveringen.
    Men massa smågrejer kvar...får se hur man löser dom

    Ja inte är det lätt, och jag går också upp väldigt lätt känns det som =( Men vad kul, då är vi ändå ett par stycken som kanske kan försöka peppa varandra, och skriva här hur det går? =)


     


    Verkar som om det mesta andra börjar lösa sig för er med? =)

  • Nudax
    Syllis 2012 skrev 2012-06-19 09:26:56 följande:
    Glass är gott och vitt vin och rött vin hmm Drömmer.Jag många frestelser är det på sommaren.
    Jag prenumerera på tidningen GI & hälsa från Expressen.Där i fanns det en glass test .Och sen fanns det recept på att göra egen Gi glass.
    Vi kan kolla av mot varandra hur det går Glad

    hehe ja det är ju det =P Egen GI-glass lät ju spännande, då vet man att det finns nått att ta till om suegt sätter in, får googla på det =)


    Ja, det vore kul att kunna bolla mot varandra! Man kanske kan ta en lite viktckeck alt. rent allmänt "hur har veckan känts" på måndagar? =)

  • ajmb
    Nudax skrev 2012-06-19 14:03:25 följande:

    Ja inte är det lätt, och jag går också upp väldigt lätt känns det som =( Men vad kul, då är vi ändå ett par stycken som kanske kan försöka peppa varandra, och skriva här hur det går? =)


     


    Verkar som om det mesta andra börjar lösa sig för er med? =)


    Ja...vikten är något av ett vågat problem...LOL
    Det går framåt.
    Har bokat att fixa naglarna dagen innan bröllopet.


    Våra placeringskort har hittat ner i brevlådan.......lite lim och glitter på så blir de ännu finare....hihih

    Nu är det lite underkläder...
    Vigselprogram (vilka som kan tänkas göra vad)
    M2b's kläder
    Lite dukning...ja vi får väl se. 
  • Charlie13

    Hoff vikten.. Jag är inte alls nöjd egentligen, men jag har redan gått ner så pass mycket att jag inte kan ha klänningen om jag går ner mer. (går inte att sy in, har kollat.) är 165 cm och väger 63, vilket verkar vara bra mycket mer än alla andra här :O


    På borden ska vi ha ett a4papper vikt som en triangel där ena sidan har Menyn, andra sidan har "gästpresentationer" av de 6 som sitter vid det bordet, vi har inte skrvit ut vem som är vem utan tanken är att de ska få prata om vem som är vem! Tredje sidan har jag inte bestämt mig för ännu, antingen vad det finns att dricka eller allmän info om taxinummer, eller om någon annan har bra förslag?! :)


     


    Sen har ju våra servitörer krånglat och 4 st har hoppat av, så nu har vi bara 4 st kvar. Skulle behöva åtminstone 2 till, men det verkar svårt.


     


     


     

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?