• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    Viccan skrev 2012-06-18 09:48:25 följande:
    Hjärta Hjärta Hjärta 40 Dagar Kvar Hjärta Hjärta Hjärta
    Underbart dagarna går ........
  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-06-18 09:18:13 följande:
    Hur ser det ut för er alla här när det gäller vikt/kropp och klänning? Är det någon som likt mig fortfarande hoppas på att hinna tappa ett par kilo/centimeter innan den 28/7? Jag skulle verkligen behöva tappa ett par för att klänningen ska sitta bra... och med 6 veckor kvar kör jag nu igång hårdprogram allá "älskling du har blivit en tjockis" typ... =P Någon som vill vara med på "resan" ? =)
    Jag har svårt med här med vikten har lätt att gå upp i vikt.Så jag får passa mej här nu så klänningen sitter snyggt på den stora dagen.
    Kämpar med kosten och tar bort pasta,ris,potatis minskar på brödet.Äter kött,fisk,kyckling,grönsaker,bönor m.m.
    Motionera går med stavar,cykelpass,lätt jogging.Det är svårt nu över sommarn det finns mycket gott att stoppa i sig.Så kan jag gå ner några kilo nu innan bröllopet så är det ett stort pluss Glad.
  • Nudax
    Syllis 2012 skrev 2012-06-18 10:34:05 följande:
    Jag har svårt med här med vikten har lätt att gå upp i vikt.Så jag får passa mej här nu så klänningen sitter snyggt på den stora dagen.
    Kämpar med kosten och tar bort pasta,ris,potatis minskar på brödet.Äter kött,fisk,kyckling,grönsaker,bönor m.m.
    Motionera går med stavar,cykelpass,lätt jogging.Det är svårt nu över sommarn det finns mycket gott att stoppa i sig.Så kan jag gå ner några kilo nu innan bröllopet så är det ett stort pluss Glad.
    Då kör vi lite lika, jag har också plockat bort alla snabba kolhydrater och äter mycket kött, fågel fisk och så har jag bytt ut alla lightprodukter till orginal när det gäller mjölk, creme fraiche etc. Någon mellanvariant av GI och LCHF. Och så mycket promenader, cykel och styrka på det. Det svåra med sommaren för mig är glassen, annars tänker jag att just grillat kött och sallad ju är så gott på sommaren så just där känner jag inte att jag avstår något. Men något glas vitt vin ibland hade ju inte varit fel till iof.

    Vi kan väl kolla av lite här mot varandra hur det går? Jag vet ju att det finns vikttrådar men känns mer intressant att bolla mot någon som har samma datum som mål =)
  • Viccan
    Syllis 2012 skrev 2012-06-18 10:34:05 följande:
    Jag har svårt med här med vikten har lätt att gå upp i vikt.Så jag får passa mej här nu så klänningen sitter snyggt på den stora dagen.
    Kämpar med kosten och tar bort pasta,ris,potatis minskar på brödet.Äter kött,fisk,kyckling,grönsaker,bönor m.m.
    Motionera går med stavar,cykelpass,lätt jogging.Det är svårt nu över sommarn det finns mycket gott att stoppa i sig.Så kan jag gå ner några kilo nu innan bröllopet så är det ett stort pluss Glad.
    Jag måste också passa mig för att äta massa onyttiga saker.
    Men ibland är man ju så himla sugen på ngt riktigt gott.
    Och jag verkligen ÄLSKAR mat, både att laga och äta.
    Men faktiskt så har jag gått ner 3 kg. Tror att de beror på att jag är så himla nervös och stressad.
    Så när jag ställde mig på vägen blev jag super glad. Hoppas de håller i sig nu til bröllopet.

    I helgen var jag och handlade all alkohol till bröllopet.
    Vi tog oss en tur till Tyskland, 26 timmar i bilen. Men det var de värt.
    Vi räknade att vi skulle ha fått betala de dubbla om vi handlat allting på systemet i Sverige.

    Så det vi har kvar är:
    - Boka hotell för oss.
    - Ordna 2 personer till baren
    - Gå igenom vigseln i kyrkan (provgå med alla) 
    - Fixa IS till att kyla alkoholen & köpa tunnor att ha isen i.
    - Måla och fixa innertyg till Korgen till rispåsarna
    - Köpa Ljusslingor till partytältet och festlokalen
    - Köpa Present till Fotograferna, Toastmasters, Floristen
    - Mitt Tal/Gåva till Erik pågående.
  • Jeaneettes
    Nudax skrev 2012-06-18 09:18:13 följande:
    Hur ser det ut för er alla här när det gäller vikt/kropp och klänning? Är det någon som likt mig fortfarande hoppas på att hinna tappa ett par kilo/centimeter innan den 28/7? Jag skulle verkligen behöva tappa ett par för att klänningen ska sitta bra... och med 6 veckor kvar kör jag nu igång hårdprogram allá "älskling du har blivit en tjockis" typ... =P Någon som vill vara med på "resan" ? =)

    Hej!


    jag väger absolut inte mycket och jag vet jag är fjantig men jag har 3 kilo kvar som jag vill bli av med sen jag sluta röka så jag kör på samma grej dragit bort massa kolhydrater men kommer äta vid midsommar och så. min stora last är också glass I love it!

  • Green

    Jag är en sån där som alla avundas. Väger 56 kg på 179cm. Har haft samma vikt sen jag gick ut gymnasiet.
    Gick upp ca 13kg med varje barn men tappade allt ganska fort igen.
    Sen hjälper det väl till att jag jobbar som trädgårdsarbetare, dvs kroppsarbete i 8 timmar/dag, och har en häst som rids de flesta dagar i veckan + all stallskötsel.

    Idag har jag bokat tid för klippning, provuppsättning och provsminkning den 10/7.

  • paet
    Green skrev 2012-06-18 20:27:36 följande:

    Jag är en sån där som alla avundas. Väger 56 kg på 179cm. Har haft samma vikt sen jag gick ut gymnasiet.
    Gick upp ca 13kg med varje barn men tappade allt ganska fort igen.
    Sen hjälper det väl till att jag jobbar som trädgårdsarbetare, dvs kroppsarbete i 8 timmar/dag, och har en häst som rids de flesta dagar i veckan + all stallskötsel.

    Idag har jag bokat tid för klippning, provuppsättning och provsminkning den 10/7.


    Då är jag för första gången större än någon annan då Tungan ute Jag har alltid varit sjukligt smal. Fram till förra året när jag blev gravid. Nu har jag 4-5kg kvar innan jag är nere på min startvikt 56kg. Fast jag är 172 lång också. Första gången jag legat över 60 sträcket nånsin Men de försvinner väl tillslut. Idag fyllde sonen 5 månader

    Jag har:
    Skicka in mannens ring för gravering av vigseldatumet
    Mannens skor ska inhandlas
    Min klänning ska sys in (har tappat mer kilon efter graviditeten)
    Köpa vattenfast mascara
    Ringa prästen för att bestämma träff
    Öva i kyrkan
    Betala det resterande av buketterna
    Kolla i lokalen vad som fattas
    Köpa alkohol, läsk, te (kaffe är ordnat)
    Inhandla de resterande tillbehören till buffén

    Steka i solen så man får lite mer färg än vad man hunnit få hittills Solig
     
  • paet

    Just ja en sak till! I med att vi har barn med på middagen så ska vi inhandla ett stort block och massor med tushpennor så de underhåller sig själva en stund i fall de blir uttråkade.

  • ajmb
    Nudax skrev 2012-06-18 09:18:13 följande:
    Hur ser det ut för er alla här när det gäller vikt/kropp och klänning? Är det någon som likt mig fortfarande hoppas på att hinna tappa ett par kilo/centimeter innan den 28/7? Jag skulle verkligen behöva tappa ett par för att klänningen ska sitta bra... och med 6 veckor kvar kör jag nu igång hårdprogram allá "älskling du har blivit en tjockis" typ... =P Någon som vill vara med på "resan" ? =)
    Hihihih...jo jag håller på med den resan ....men är ganska ensam så jag hänger gärna på....
    Har samma problem som Syllis verkar ha....lägger på mig bara jag tittar på grejer. Trillar dit lite för ofta...men är igång 3-5 ggr i veckan både med Zumba...promenader och styrka.

    Drar gärna oxå ner på kolhydraterna men ska njuta av midsommar. Sen får det blir att se hur klänningen sitter hos sömmerskan efter midsommar...hihihi

    Har blivit uppringd av vår vigselförättare idag. Ska träffa henne på torsdag i nästa vecka. Ska blir spännande.
    Bokat en person som kommer hjälpa till med serveringen.
    Men massa smågrejer kvar...får se hur man löser dom
     
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?