• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • paet
    Syllis 2012 skrev 2012-06-13 10:42:35 följande:
    Vi ska inte ha barnfritt bröllop.Barnen är så välkommna Glad
    Här med Tycker inte att det är mer än rätt! Det ligger på hetaste diskussionerna här på BT nu så blev nyfiken på hur ni skulle ha det.

    En sak gör ju det svårare för många att komma om de inte kan få barnvakt. Om de som absolut vill ha barnfritt kan ju ha det senare på kvällen när de små ändå ska sova. Roligare om fler kan komma en sådan här dag ju
  • paet
    ajmb skrev 2012-06-13 00:16:49 följande:

     


    Här är skapelserna.....vi var på provsmakning i går.
    Den översta är kladdkakebotten med mint smak.
    inne i mitten är det en hallonpurre som en liten överraskning när man delar den.
    Överst är frosting med hallonkompott.
    Den är helt himmelskt gooooooooood

    Den undre är kladdkakebotten med hallon i.
    Överst är det frosting med pepparmyntsolja i.
    Denna är också himelskt goooooooood

    Svårt att välja...fick bitar med hem för de är sååå mastiga att man inte orkar äta allt. Ska fundera lite till men det lutar åt den övre :) :)

    Är ni någon gång i Karlskrona..så rekommenderar jag er verkligen att ta er till detta lilla bageri. Ligger på Borgmästaregatan och heter " Systrarna Lindqvist café och hembageri"
    Åh vad fina bakelser!! Det där kommer ju att bli kanon Åh kladdkaka.. finns det något mer himmelskt? hihi.
  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-06-13 12:08:17 följande:
    Ja just det ja! Och en ny signatur! Jag har tänkt lite på det. Nu har man ju chansen att göra den snyggare än tidigare Jag gillade inte min.
    Vi kommer kunna göra skitsnygga autografer sen efter allt övande Flört
  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-06-13 12:16:26 följande:
    Här med Tycker inte att det är mer än rätt! Det ligger på hetaste diskussionerna här på BT nu så blev nyfiken på hur ni skulle ha det.

    En sak gör ju det svårare för många att komma om de inte kan få barnvakt. Om de som absolut vill ha barnfritt kan ju ha det senare på kvällen när de små ändå ska sova. Roligare om fler kan komma en sådan här dag ju
    Ja jag har också sett de disskussionerna här på BT.
    Ja på kvällen kan man ju ha barnfritt om man vill.

    Barn är så spontana.Jag var på ett bröllop i kyrkan där prästen frågar brudgummen tager du......men han hann inte svara.För en liten kille som satt på en av kyrkbänkarna skrek JA  högt och tydligt .Den lilla killen hann först Skrattande.Oj vad många glada skratt det blev då i kyrkan Glad.
  • Nudax
    paet skrev 2012-06-13 12:16:26 följande:
    Här med Tycker inte att det är mer än rätt! Det ligger på hetaste diskussionerna här på BT nu så blev nyfiken på hur ni skulle ha det.

    En sak gör ju det svårare för många att komma om de inte kan få barnvakt. Om de som absolut vill ha barnfritt kan ju ha det senare på kvällen när de små ändå ska sova. Roligare om fler kan komma en sådan här dag ju
    Samma här också, i vår familj finns så många barn att det skulle kännas som om massor av viktiga personer fattades under bröllopet om de inte var med.
  • Green

    Klart att barnen ska få vara med!
    Desutom så löser det ju en hel del problem om barnen får komma. Dels slipper folk bli sura för att barnen inte blir bjudna, barnen slipper bli besvikna, folk behöver inte skaffa barnvakt men vill dom lämna barnen hemma så kan dom ju göra det ändå. Och var ska man dra gränsen för barn? 15? 18? Kan bli en del sura miner där också.
    Vi ska ju vara hemma så här finns både trädgård med sandlåda, rutchkana och pool. Tv och dvd +nitendo wii och riktiga sängar så att barnen kan gå och lägga sig om dom vill.

    Vi har tom (ev) fått ett extra barn med?! En kompis hade lovat sin kompis att passa deras son, 2 år, för dom skulle på konsert. Givetvis var det samma datum insåg hon senare och kompisen åker från Sunsvall till Helsingborg så det finns ju inte många alternativ.
    Givetvis får detta barn också komma, vill ju inte att min kompis ska stanna hemma!!
    Det är inte säkert att det blir så då mamman är höggravid och börjar tycka att det är lite tungt så hon kanske inte åker, Vi får se helt enkelt.

  • Green

    På tal om ålder så är jag 33, mannen har precis fyllt 39 när vi gifter oss.

  • Jeaneettes

    Vi kommer också ha barn på vårat bröllop.


     


    Usch hörrni jag har sån bröllopsnojja springer näst intill varje dag, är orolig mår allmänt sunk kan inte sova. är det någon mer som känner såhär?

  • ajmb
    paet skrev 2012-06-13 12:08:17 följande:
    Ja just det ja! Och en ny signatur! Jag har tänkt lite på det. Nu har man ju chansen att göra den snyggare än tidigare Jag gillade inte min.
    Syllis 2012 skrev 2012-06-13 10:48:22 följande:
    Jag har övat mej på att skriva mitt nya efternamn det måste man ju kunna om man ska skriva en underskrift Glad
    Ingen av er som vet något program förutom det som skatteverket hjälper en med för att bilda ett nytt efternamn???
  • ajmb
    paet skrev 2012-06-13 12:17:20 följande:
    Åh vad fina bakelser!! Det där kommer ju att bli kanon Åh kladdkaka.. finns det något mer himmelskt? hihi.
    Nej ..choklad är lite av kärlekens godis..hihihi
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?