• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Ingride

    Vi gifter oss kyrkligt. Det är en kvinnlig präst, som min blivande man känner sedan tidigare som ska viga oss och det känns bra. Pensionatet ligger vackert vid en sjö och vi hoppas kunna ha vigseln nere vid sjön.

    Vi har inte lyckats få tag på några musiker och nu känns det för sent. Vi satsar på inspelad musik istället.  

  • ajmb
    Syllis 2012 skrev 2012-05-31 09:52:48 följande:
    Hej!
    Klart att du också ska vara med i denna tråd.
    Ni har ju kommit en bra bit på väg Glad
    Tack för välkomnandet...oj vad tiden går...den tickar stadigt neråt...

    Nu är ringarna beställda och vi har provdukat.
    Det blir ett litet hunnörsbord och sen två långbord ...
    Nästa vecka hoppas jag att dukarna blir funna...hihhi.
    Ska åka med familjen på en skolavslutnings trip med barnen och åker då förbi knalleland i Borås innan vi landar i Göteborg.
    Maten är bokad
    Det kommer att bli buffé från samma restaurang som jag friade till min älskling. Maten som serveras är helstekt fläskfilé, ungsbakad lax och kyckling filé. Pasta sallad, grönsallad, potatisgratäng, bröd och smör + 2 såser till detta.
    På tisdag blir det provsmakning av våra cupcakes...ska bli såååå spännande. Om jag inte glömmer så ska jag ta kort på det oxå Flört 

    Har hittat gulliga organsa påsar på ebay som jag beställt.
    Kommer även att beställa löpare att lägga på bordet i silver. Mycket billigare att handla där än i tygaffären hemma.

    Ja så är det för tillfället.....kommer säkert mera snart (fniss) 
  • ajmb
    EmelieKarlsson skrev 2012-06-09 17:04:46 följande:
    Kan vigselringen vara lägre än förlovningsringen? Vigselringen är 0.7 mm och förlovningsringen 1,8 mm. Eller kommer detta bara se dumt ut? Slät vigselring. Tacksam för svar snarast då jag velar om jag ska klicka på skicka eller inte :P
    Hej där 
    Lite svårt att bedömma så här....
    Vi har family hands ringar (egentligen halsband) som förlovningsringar. De är skapade i våra ringstorlekar men är obekväma att använda nu. Ringarna som vi har valt är någon 0,3mm lägre...provade dom tillsammans och för mig funkar det bra.

    Det är ju helt och hållet upp till dig...rekommenderar dig att gå in i en affär och prova något liknande då jag förstår av ditt inlägg att du ska beställa den på nätet.

    Lycka till  
  • Jeaneettes

    Hej, nu är jag tillbaka från en tripp till landet.


    jag känner mig nere ätit massa onyttigt fast sprungit tre gånger så det är väll bra. vill gå ner 4 kilo är stressad drömmer mardrömmar och känner mig vimsig och som en allmänt dålig flickvän!

  • paet

    Börjar känna att jag nog vill ha en annan klänning.. men som föräldraledig så är man ju inte så väldans rik.
    Så till frågan. Är det väldigt dyrt att hyra? 

  • Viccan
    JuliBrud89 skrev 2012-06-09 22:44:43 följande:
    Nu jævlar ær det inte långt kvar hørrni!!! 7 små veckor kvar!! Gaalet :D Men underbart!!

    Idag ær min "man" ute på svensexa! :D Spænnande!!! Min har redan varit.

    Hur mycket har ni kvar att gøra i planeringen?

    Jag tror vi ligger vældigt bra till :) Det som ska gøras ær;
    Gubbe ska køpa skjorta och bælte. Så ska vi bestælla dom sista blommorna till middagen och festen. 
    Har sækert glømt massa saker nu :P 

    Det kænns rætt bra att inte sitta med allt sista veckan! Vi har t.o.m skrivit vigselprogram och skickat till præsten :P

    Snart bara att tuta och køra :)

    Vad har ni kvar?? Vad tycker ni har varit svårt? 
    Nämen gud så kul.
    Min "man" var också på sin Svensexa i  lördags. 7:30 kom de och hämtade honom och 04:00 kom han hem VÄLDIGT onykter och glad.
    Snacka om att vara nervös hela dagen för vad som hände honom och hur han mådde. Tur att jag hade annat att tänka på då jag hade bokat upp mig så att jag skulle ha fullt upp för att slippa sitta och vara nervös hela dagen. Vilken jag ändå var då vi pratade mycket om deras dag. Hade en heldag med två vänner, varav deras respektive var med och planerade/utförde svensexan.

    Det vi har kvar är:

    Köpa Ringen
    Boka hotell för oss.
    Boka personer för baren (2st)
    Gå igenom vigseln en sista gång med Prästen (i Juli). Men vigselprgramet är utskriven och klar.
    Transfer från kyrkan till festlokalen för oss Nygifta
    Alkohol och alkholfolfridryck måste inhandlas. 
    Fixa IS till att kyla alkoholen & köpa tunnor att ha isen i.
    Små Korgar till Toaletterna (med bra att ha saker i).
    Köpa Ljusslingor till partytältet och festlokalen
    Present till Fotograferna, Toastmasters och Floristen
    Mitt Tal/Gåva till Erik - pågående.

    Lycka till Skrattande

  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-06-10 23:48:05 följande:
    Börjar känna att jag nog vill ha en annan klänning.. men som föräldraledig så är man ju inte så väldans rik.
    Så till frågan. Är det väldigt dyrt att hyra? 
    Här i den stad där jag bor tar dom 4000 kr för att hyra en klänning i butiken" Fest och brudkammaren".Hilskligt pris!!!Det kanske är billigare på andra ställen?
  • Syllis 2012
    ajmb skrev 2012-06-10 20:25:41 följande:
    Tack för välkomnandet...oj vad tiden går...den tickar stadigt neråt...

    Nu är ringarna beställda och vi har provdukat.
    Det blir ett litet hunnörsbord och sen två långbord ...
    Nästa vecka hoppas jag att dukarna blir funna...hihhi.
    Ska åka med familjen på en skolavslutnings trip med barnen och åker då förbi knalleland i Borås innan vi landar i Göteborg.
    Maten är bokad
    Det kommer att bli buffé från samma restaurang som jag friade till min älskling. Maten som serveras är helstekt fläskfilé, ungsbakad lax och kyckling filé. Pasta sallad, grönsallad, potatisgratäng, bröd och smör + 2 såser till detta.
    På tisdag blir det provsmakning av våra cupcakes...ska bli såååå spännande. Om jag inte glömmer så ska jag ta kort på det oxå Flört 

    Har hittat gulliga organsa påsar på ebay som jag beställt.
    Kommer även att beställa löpare att lägga på bordet i silver. Mycket billigare att handla där än i tygaffären hemma.

    Ja så är det för tillfället.....kommer säkert mera snart (fniss) 
    Du har hunnit med mycket härligt!
    Dagarna går fort nu........längtar Glad
  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-06-10 19:42:54 följande:
    Hur ser det ut med era gästlistor?
     Här har alla utom en familj har tackat ja och jag antar att dom också tänker komma men dom har inte svarat definitivt än. OSA hade jag till 30 juni så det är bättre än väntat.

    Har läst på flera ställen att man kan räkna med att ca 20% tackar nej men vår gästlista har istället utökats med fyra pers och jag har ev två till som jag funderar på att bjuda men det var ju det här med platsen också?!
    På vår gäslista har 2 stycken tackat nej.Vi väntar på svar från 4 st.Vi har OSA datum 28 juni.
  • Syllis 2012
    Jeaneettes skrev 2012-06-10 21:12:56 följande:

    Hej, nu är jag tillbaka från en tripp till landet.


    jag känner mig nere ätit massa onyttigt fast sprungit tre gånger så det är väll bra. vill gå ner 4 kilo är stressad drömmer mardrömmar och känner mig vimsig och som en allmänt dålig flickvän!


    Skönt att vara på landet Glad.

    Det där med vikten och allt gott som finns att äta är svårt tycker jag.
    Jag "lufs" joggade i går en sträcka på 2,3 km alltid något Glad
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?