• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-06-09 14:53:44 följande:
    7 veckor kvar idag. Nu kan man alltså börja räkna veckor. Har alltid räknat månader tidigare *fniss*
    Nu idag har jag börjat känna nervositet!! Har aldrig gjort det tidigare. Måste nog ringa prästen på hans telefontider i veckan och fråga när han kunde träffas  
    Härligt när vi kan börja räkna veckor som är kvar Glad.Min nervositet kommer när jag går förbi kyrkan vi ska vigas i.
    Nudax skrev 2012-06-09 17:57:49 följande:
    Ja, nu känns det att det börjar närma sig! =D Jag har till och med börjat räkna dagar, 49 stycken kvar! =P
    49 dagar kvar nedräkning........ Glad
  • Syllis 2012
    EmelieKarlsson skrev 2012-06-09 17:04:46 följande:
    Kan vigselringen vara lägre än förlovningsringen? Vigselringen är 0.7 mm och förlovningsringen 1,8 mm. Eller kommer detta bara se dumt ut? Slät vigselring. Tacksam för svar snarast då jag velar om jag ska klicka på skicka eller inte :P
    Lite svårt att säga om det kommer se konstigt ut.Är det mycket pengar det rör sig om?Annars kanske du kan chansa?
  • Ingride

    Vi gifter oss också detta datum. Jag har läst mycket på Bröllopstorget, men inte skrivit några inlägg tidigare. Vi är äldre än de flesta här och gifter oss båda för andra gången. Det blir ett bröllop med de närmaste, ca 30 stycken. Vi ska vara på ett pensionat och bjuder på mat och övernattning för gästerna. Vi hoppas på vackert väder, så att vigseln kan ske utomhus.

  • paet
    Ingride skrev 2012-06-09 20:32:14 följande:
    Vi gifter oss också detta datum. Jag har läst mycket på Bröllopstorget, men inte skrivit några inlägg tidigare. Vi är äldre än de flesta här och gifter oss båda för andra gången. Det blir ett bröllop med de närmaste, ca 30 stycken. Vi ska vara på ett pensionat och bjuder på mat och övernattning för gästerna. Vi hoppas på vackert väder, så att vigseln kan ske utomhus.
    Välkommen välkommen :) Åh vad mysigt det lät! Kul att ni alla ska sova på samma ställe också. Blir ju inga resor mitt i natten och sådana saker då! Ska ni gifta er kyrkligt eller borgerligt?
  • JuliBrud89

    Nu jævlar ær det inte långt kvar hørrni!!! 7 små veckor kvar!! Gaalet :D Men underbart!!

    Idag ær min "man" ute på svensexa! :D Spænnande!!! Min har redan varit.

    Hur mycket har ni kvar att gøra i planeringen?

    Jag tror vi ligger vældigt bra till :) Det som ska gøras ær;
    Gubbe ska køpa skjorta och bælte. Så ska vi bestælla dom sista blommorna till middagen och festen. 
    Har sækert glømt massa saker nu :P 

    Det kænns rætt bra att inte sitta med allt sista veckan! Vi har t.o.m skrivit vigselprogram och skickat till præsten :P

    Snart bara att tuta och køra :)

    Vad har ni kvar?? Vad tycker ni har varit svårt? 

  • Syllis 2012
    Ingride skrev 2012-06-09 20:32:14 följande:
    Vi gifter oss också detta datum. Jag har läst mycket på Bröllopstorget, men inte skrivit några inlägg tidigare. Vi är äldre än de flesta här och gifter oss båda för andra gången. Det blir ett bröllop med de närmaste, ca 30 stycken. Vi ska vara på ett pensionat och bjuder på mat och övernattning för gästerna. Vi hoppas på vackert väder, så att vigseln kan ske utomhus.
    Det låter trevligt Glad.
    Solen är beställd Solig
  • Syllis 2012
    JuliBrud89 skrev 2012-06-09 22:44:43 följande:
    Nu jævlar ær det inte långt kvar hørrni!!! 7 små veckor kvar!! Gaalet :D Men underbart!!

    Idag ær min "man" ute på svensexa! :D Spænnande!!! Min har redan varit.

    Hur mycket har ni kvar att gøra i planeringen?

    Jag tror vi ligger vældigt bra till :) Det som ska gøras ær;
    Gubbe ska køpa skjorta och bælte. Så ska vi bestælla dom sista blommorna till middagen och festen. 
    Har sækert glømt massa saker nu :P 

    Det kænns rætt bra att inte sitta med allt sista veckan! Vi har t.o.m skrivit vigselprogram och skickat till præsten :P

    Snart bara att tuta och køra :)

    Vad har ni kvar?? Vad tycker ni har varit svårt? 
    Vi har kvar att köpa:
    dekorationer till lokalen
    vaser
    Engångsartiklar som vinglas m.m
    Underkläder
    Och lite mera saker finns det allt att fylla på "köpa listan" med Glad
  • Nudax
    JuliBrud89 skrev 2012-06-09 22:44:43 följande:
    Nu jævlar ær det inte långt kvar hørrni!!! 7 små veckor kvar!! Gaalet :D Men underbart!!

    Idag ær min "man" ute på svensexa! :D Spænnande!!! Min har redan varit.

    Hur mycket har ni kvar att gøra i planeringen?

    Jag tror vi ligger vældigt bra till :) Det som ska gøras ær;
    Gubbe ska køpa skjorta och bælte. Så ska vi bestælla dom sista blommorna till middagen och festen. 
    Har sækert glømt massa saker nu :P 

    Det kænns rætt bra att inte sitta med allt sista veckan! Vi har t.o.m skrivit vigselprogram och skickat till præsten :P

    Snart bara att tuta och køra :)

    Vad har ni kvar?? Vad tycker ni har varit svårt? 
    Låter skönt! Känns bra här också att inte ha så mycket kvar.
    Vi har kvar:

    - Mannens klädsel (han har velat vänta för han går ner i vikt)
    - Koftor till näbbarna om det blir kallt på kvällen
    - Alkoholen (inhandlas på systemet sista veckan eftersom vi gifter oss på annan ort)
    - bra underkläder till mig

    Ja, sen städ och fix inför dagen förstås, hämta tårtor och allt det där som sker dagarna innan =)
  • EmelieKarlsson

    Vi har kvar detta:
    * Göra pompom (då de plattas till kan dessa göras tidigast tre dagar innan)
    * Skriva ut vigsel- och festprogram (är klara och väntar på skrivaren ;) )
    * Dagsschema
    * Alkohol.

    Känns riktigt skönt att redan ha de mesta gjort, så man faktiskt kan njuta lite av semesten :).

    Tårtan gör svärfar då han är konditor, så han ansvarar att den är på plats :)

  • Green

    Hur ser det ut med era gästlistor?
     Här har alla utom en familj har tackat ja och jag antar att dom också tänker komma men dom har inte svarat definitivt än. OSA hade jag till 30 juni så det är bättre än väntat.

    Har läst på flera ställen att man kan räkna med att ca 20% tackar nej men vår gästlista har istället utökats med fyra pers och jag har ev två till som jag funderar på att bjuda men det var ju det här med platsen också?!

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?