• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Green

    Känns som om jag är lugnare än vad man bör vara Skrattande eller har jag redan koll på allt..........yeah, right!

    Jag har inte: Pratat med vigselförättaren och har ingen aning om hur vi ska lägga upp cermonin (sambon vill inte ens bry sig)
    Provat klänningen med skor. Vet inte om jag måste köpa nya eller några jag redan har kan gå bra?!
    Bokat tid för provuppsättning.
    Beställt tårtor
    Fixat kläder till pojkarna

    Jag har däremot: Provsminkat mig flertalet gånger och insett att jag behöver köpa nytt smink.
    Pajat naglarna och händer totalt genom mitt arbete så dom ser förfärliga ut Rynkar på näsan dock har jag prel bokat tid hos svägerskan som är nagelteknolog så det fixar sig!

    Jag vill: Göra en storstilad entré till den bästa musiken men jag får inte ihop en vettig lösning i min förvirrade hjärna.
    Mitt drömcenario hade varit att komma ridande längs gatan på min egen häst men jag tror inte att varken häst eller övriga omgivningen tycker om den idéen. Hästen hinner jag träna men folket då??

  • Nudax
    Syllis 2012 skrev 2012-06-05 18:27:27 följande:
    52 dagar kvar iiihhhhh Skrattande
    Ja iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih :D
  • Nudax
    paet skrev 2012-06-05 20:20:58 följande:
    Välkommen välkommen Ja vi är ganska aktiva ändå måste jag säga hehe. Ja jisses!! Man blir nervös när man tänker på det! Ska ni gifta er kyrkligt eller borgerligt?
    Ja men det är som det ska vara! Trist när trådar dör ut och så kul när de är i liv! Ska försöka bidra till det här inne med, samt inspireras av alla era inlägg.

    Vi gifter oss borgerligt, trädgårdsbröllop (såväl vigsel som fest) i min barndomsträdgård (stor tomt som ligger i skogen utan grannar, operfekt)! =) Och ni?
  • Syllis 2012
    Nudax skrev 2012-06-05 22:20:11 följande:
    Ja men det är som det ska vara! Trist när trådar dör ut och så kul när de är i liv! Ska försöka bidra till det här inne med, samt inspireras av alla era inlägg.

    Vi gifter oss borgerligt, trädgårdsbröllop (såväl vigsel som fest) i min barndomsträdgård (stor tomt som ligger i skogen utan grannar, operfekt)! =) Och ni?
    Vad härligt med trädgårdsbröllop  Glad.
    Vi gifter oss i kyrkan.
  • paet
    Nudax skrev 2012-06-05 22:20:11 följande:
    Ja men det är som det ska vara! Trist när trådar dör ut och så kul när de är i liv! Ska försöka bidra till det här inne med, samt inspireras av alla era inlägg.

    Vi gifter oss borgerligt, trädgårdsbröllop (såväl vigsel som fest) i min barndomsträdgård (stor tomt som ligger i skogen utan grannar, operfekt)! =) Och ni?
    Åh vad mysigt det lät!! Skulle också vilja men det blir för svårt att fixa. Så fick bli kyrkan och så har vi hyrt en jättestor bystuga. Vi tog kyrkligt också för att jag känner till prästen vi ska ha lite sedan förut. Han är något helt utöver det vanliga Arbetat med mkt ungdomar (med mig också när jag var i tonåren) så han är öppen för mkt nya och annorlunda saker. Känns bra

    Hur långt har ni kommit med eran plan? 
  • paet

    Någon som har tips på skor till mannen som är väldigt billiga?

  • EmelieKarlsson

    Beställde tärornas klänningar idag :). Sen ar det mesta inhandlat..bara lite pyssel kvar, sen är vi redo :)


  • EmelieKarlsson

    Måste även visa hur "allt" blev, min frsör samt sminket var här igår för att pröva vilken frisyr samt smink jag ska ha på stora dagen, och självklart var jag tvungen att pröva med klänningen.. Grymt nöjd :)



    Klänningen är fortfarande skrynklig, hade tänkt försöka stryka den imorgon (har håret i en låg knut)
  • Nudax
    Syllis 2012 skrev 2012-06-06 09:46:25 följande:
    Vad härligt med trädgårdsbröllop  Glad.
    Vi gifter oss i kyrkan.
    Ja det känns bra, hoppas på sol dock! =D
    Vart tar ni vägen efter kyrkan då?
  • Nudax
    paet skrev 2012-06-06 15:24:10 följande:
    Åh vad mysigt det lät!! Skulle också vilja men det blir för svårt att fixa. Så fick bli kyrkan och så har vi hyrt en jättestor bystuga. Vi tog kyrkligt också för att jag känner till prästen vi ska ha lite sedan förut. Han är något helt utöver det vanliga Arbetat med mkt ungdomar (med mig också när jag var i tonåren) så han är öppen för mkt nya och annorlunda saker. Känns bra

    Hur långt har ni kommit med eran plan? 
    Vad härligt att känna prästen så väl, låter som ett personligt och  vackert bröllop på så sätt =)

    Det känns som om vi är ganska klara med allt som måste göras i förväg. Såväl vigsel som fest kommer att vara i min barndomsträdgård och vi har fixat ett stort vädertåligt partytält dit, vigseln kommer vara under bar himmel (hoppas vi) och det mesta är färdigplanerat kring upplägg. De stora sakerna som är kvar är kläder till mannen (han vill vänta 2 veckor till innan vi fixar det då vi håller på och gå ner i vikt), underkläder till mig och lite finlir kring hur vi ska få ihop vigselakten. Sen förstås mycket som ska ordnas veckan innan, tårta, blommor, storstäd, fix och dekoration etc

    Hur långt har ni kommit?
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?