• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • paet
    LillaAnna skrev 2012-05-21 15:50:56 följande:
    Vi har också beställt blommor, det blev en brudbukett, två tärnbuketter och en corsage till blivande mannen :) vi ska få betala 850:- så det var verkligen inte saftigt, på ett annat ställe skulle dom ha 2200:- för samma sak, så det lönar sig verkligen att jämföra olika ställen :) sen fixar min mamma blommor till lokalen, hon har hela trädgården full av fina blommor.. Jag är ju också mammaledig så jag förstår vad du menar Paet :) men man kan inte spara in på allt, det ska ju bli som man har tänkt sig också..
    Jo det är ju det där att det lär bli så mkt som möjligt som man har tänkt sig. Middagen efteråt börjar bli mer och mer oviktig i mina ögon.. tycker det bara krånglar och är jobbigt!! Är orolig att pengarna inte ska räcka till.. måste nu sy in min klänning och det kommer att gå på 1200 med ångstrykning.. helt sjukt.. det är mkt när man går på FP haha. Vette tusan hur allt ska gå ihop nu när den kostnaden kom.. den sved. och klänningen är ju så viktig!
  • Memmsan

    Vi kommer att ha följande

    Ingångsmusik
    Bröllopsmarch av F Mendelssohn

     2 Psalmer
    En vänlig grönskas rika dräkt
    Jag vill ge Dig o Herre min lovsång

    Tre solosånger som våra kompisar kommer att sjunga.
    I Folkviseton
    Av längtan till dig- Kajsa-Stina Åkeström
    Visst finns mirakel- Suzzie Taper

    Utgångsmusik
    Underbart- Kalle Moreus

    Fint kommer det att bli enligt vittnen som hört mina solister öva..jag fick inte vara med =)

  • paet
    Vilse skrev 2012-05-24 20:48:30 följande:
    Måste fråga er; Vad kommer ni ha för musik på ert bröllop?
    Någon som sjunger solo? (vilken låt??)
    Ni som gifter er i kyrkan; vilka psalmer kommer ni ha?
    Ingång så kommer vi att ha Canon in D, förhoppningsvis med en violist :)
    Min lillasyster ska sjunga Thousand Years av Christina Perri (älskar den låten, lyssna på den)
    Psalmer blir Grönskas rika dräkt och tryggare kan ingen vara då min son ska döpas i slutet av cermonin.
    Utgångsmarsch blir mendelssohn´s. 
  • Charlie13
    Vilse skrev 2012-05-24 20:48:30 följande:
    Måste fråga er; Vad kommer ni ha för musik på ert bröllop?
    Någon som sjunger solo? (vilken låt??)
    Ni som gifter er i kyrkan; vilka psalmer kommer ni ha?

    Vi kommer att ha Den blomstertid nu kommer och en till jag inte kommer ihåg namnet på.


    Sen har vi en tjej från estetmusik som ska sjunga Ronan Keetings "This I promise You" har lagt till den texten i vigselhäftet och sen översatt den till svenska då det är många äldre som inte kan engelska :)

  • Jeaneettes

    Jag har ingen anning om vad vi kommer ha vi måste verkligen sätta oss ner snart och titta det, när ska ni ha vigselsamtal?

  • EmelieKarlsson

    Här kommer bilder på klänningen :). Nyss uppackad så något skrynklig, men är sååå nöjd:)

  • EmelieKarlsson
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-27 20:31:22 följande:
    Här kommer bilder på klänningen :). Nyss uppackad så något skrynklig, men är sååå nöjd:)


  • Viccan
    Jeaneettes skrev 2012-05-27 21:33:05 följande:


    Här är min klänning!


     


     


    Oj vilken underbar klänning.

    Förstår att du är jätte nöjd Skrattande
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?