• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Charlie13
    Jeaneettes skrev 2012-05-22 18:26:31 följande:
    haha man tackar, vi kommer ha det lite annorlunda vi kommer ha ett så kallat te bröllop med 10 olika bakverk scones marmelader och en helt fantastisk bröllopstårta.

    Åh vad kul med lite annorlunda!!
  • Memmsan
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-22 18:09:44 följande:
    Man tackar :).

    Hur gör man med en ointresserad tärna? Hon var helt på ifrån början men börjat tappa "lust" nu på senaste...idag berätta hon även att hon inte har någon "lust" att komma på genrepet i kyrkan då hon inte kände för att lägga utt 200..
    Ja hur gör man med en ointresserad tärna... bra fråga, det undrar jag också...
    Förvisso har jag tre stycken, så de andra styr väl upp det hela men det är inte så kul. Min tärna hör inte av sig, svarar inte på sms, mail eller när man ringer, detta gäller även när de andra tärnorna försöker nå henne... Jag har sagt till dem att de bara ska köra på utan henne om hon inte svarar, oavsett om det handlar om att sammåka, möhippa eller annat..
    Jag känner att man inte orkar stressa upp sig över det hela allt för mycket. Men du kanske bara har en? Då kan jag förstå att du är både stressad, irriterad och besviken.
    Låt någon annan förklara vad hon ska göra om hon inte kommer på genrepet, så inte ni blir ihjälstressade...

    Jag tror tyvärr att det finn allt för mycket människor som visar upp en helt ny sida av sig själva i dessa sammanhang, då de är avundsjuka på att man ska gifta sig, att man är lycklig eller vad det nu är..
    Jag hoppas din tärna skärper till sig och inte gör dig mer besviken.
    Kram
  • Memmsan

    Nu har vi i princip bara några få stora saker kvar att fixa, musik till festen, boka fotograf och betala smekmånadsresan =)
    Sen är det massa smått och gott kvar men mest roliga saker =)

    Känns ju vansinnigt roligt att det bara är 66 dagar kvar =)

    Igår hade jag min första möhippa, lugn och utan utklädnad och grejer men en middag med goa vänner som också är vår serveringpersonal. Så man kan väl kalla det en "lighthippa".
    Iof kanske det inte blir fler hippor det kan man ju inte ta för givet men det hoppas jag väl att de närmsta vännerna ordnar ;)

    Hoppas det flyter på bra för er andra också i planeringen!

    Kram

  • Jeaneettes
    Charlie13 skrev 2012-05-23 17:26:52 följande:
    Åh vad kul med lite annorlunda!!
    Tack det gillar vi också :) för mig och min m2b var det viktigt med mingel och att vi ville vara med varandra så pass detta perfekt dom som vill får fira med oss i några timmar sen drar vi vidare för att rå om varandra bara :)
  • Jeaneettes
    Syllis 2012 skrev 2012-05-23 09:43:58 följande:
    En annorlunda grej med te bröllop Glad.
    Gifter ni er i kyrkan?

    jo absolut det tillhör väll fortfarande ovanligheten att ha te bröllop?


    Ja det gör vi :)


     


    spana in en nypa socker hon är helt fantastisk

  • EmelieKarlsson

    Nu har klänningen jag beställde från början tydligen kommit iaf!! Så nu är min fråga denna: Har ju varit i butik och sagt att jag vill ha en klänning, men inte betalat den än. Kan jag gå ner och ångra mig, eller är jag skyldig att fullfölja detta köp?

    Känner att jag vill ha den klänningen jag beställde egentligen, så vore ju kanon om det går att göra så :)

  • Green

    Finns det inget kontrakt eller handpenning lagd så ska det bara vara att avbeställa klänningen.
    Har du lagt handpenning så går du ju miste om den förstås.
    Ring så fort som möjligt och se till att stå på dig om dom vill att du ska köpa den ändå!

  • Vilse

    Måste fråga er; Vad kommer ni ha för musik på ert bröllop?
    Någon som sjunger solo? (vilken låt??)
    Ni som gifter er i kyrkan; vilka psalmer kommer ni ha?

  • Green

    Jag har faktiskt ingen aning!
    Blir ju borgerlig vigsel så det går nog snabbt. Har ingen som sjunger, ska inte ha någon form av intåg-uttåg och är inte så imponerad av cd-musik i det samanhanget.
    Funderar på en bra ipod-lista som spelar i bakgrunden när gästerna kommer, sen har vi en kompis som vi ska övertala att spela lite på kvällen.
    Har en bra ipod-docka som jag till min lycka insåg att den går att koppla till förstärkaren och den kan i sin tur driva två rejäla högtalartorn.

  • Insanire
    Vilse skrev 2012-05-24 20:48:30 följande:
    Måste fråga er; Vad kommer ni ha för musik på ert bröllop?
    Någon som sjunger solo? (vilken låt??)
    Ni som gifter er i kyrkan; vilka psalmer kommer ni ha?
    Vi kommer att ha tre solosånger;
    Come what may
    Feels like home
    At the beginning

    Vi kommer också att ha tre psalmer:
    En vänlig grönskas
    Över berg och dal
    På bröllopsdagen ber vi (melodi den blomstertid  nu kommer)

    Som ingångsmusik kommer vi att ha Bröllopsmarschen av Mendelhsson
    Som utgångsmusik kommer organisten först spela Charriots of fire medan vi står där fram och sedan övergår den i låten We go thogether som är mer svängig, och då kommer vi att börja gå.
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?