• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-05-21 00:27:40 följande:
    Var och beställde blommor i Onsdags! Är så nöjd med vårt val. Blir cremefärgade rosor som heter vendela. Och så var jag även och kollade vad det skulle bli att sy in och ångstryka min klänning. Allt som allt 1200.. kändes saftigt nu när man är mammaledig å allt. Men det får gå! Man har ju minskat i midjan en hel del sedan Januari om man säger så.. klänningen har blivit för stor Tungan ute
    Härligt med blommor floristerna är så duktiga att skapa fina brudbuketter m.m.Jag var och beställde våra blommor förut så det är klart .Det ska bli så spännande och se min färdiga brudbukett sen.
  • LillaAnna

    Vi har också beställt blommor, det blev en brudbukett, två tärnbuketter och en corsage till blivande mannen :) vi ska få betala 850:- så det var verkligen inte saftigt, på ett annat ställe skulle dom ha 2200:- för samma sak, så det lönar sig verkligen att jämföra olika ställen :) sen fixar min mamma blommor till lokalen, hon har hela trädgården full av fina blommor.. Jag är ju också mammaledig så jag förstår vad du menar Paet :) men man kan inte spara in på allt, det ska ju bli som man har tänkt sig också..

  • Jeaneettes

    Jag hoppar gärna in här fast vi gifter oss 27 juli, men verkar inte vara några fler som gör det?


     


    om det är okej?

  • Green

    Ja, det tycker jag absolut kan gå för sig! Du kan ju inte gärna ha en tråd för din dag där bara du skriver Flört

    Jag ska inte beställa några blommor alls utan hoppas och tror att jag klarar mig på det jag har växande i trädgården.
    Skulle det visa sig att det inte blir bra så har jag inte några högre anspråk utan vet att jag kommer att bli nöjd med en bukett som floristen får binda på fm.

  • EmelieKarlsson

    Våra blommor blir blåkling, prästkrage samt några vita rosor i min bukett :). Var dessutom och införskaffade min en brudklänning, dock bra mkt dyrare än det vi hade tänkt oss, men ändå inte så farligt då den "bara" gick på 4000 och jag lyckades pruta ner den ca 800 :D

  • Syllis 2012
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-22 09:04:43 följande:
    Våra blommor blir blåkling, prästkrage samt några vita rosor i min bukett :). Var dessutom och införskaffade min en brudklänning, dock bra mkt dyrare än det vi hade tänkt oss, men ändå inte så farligt då den "bara" gick på 4000 och jag lyckades pruta ner den ca 800 :D
    Det blir en fin brudbukett.
    Tur att det ordnade sej med klänning fast den var dyr
  • EmelieKarlsson

    Man tackar :).

    Hur gör man med en ointresserad tärna? Hon var helt på ifrån början men börjat tappa "lust" nu på senaste...idag berätta hon även att hon inte har någon "lust" att komma på genrepet i kyrkan då hon inte kände för att lägga utt 200..

  • Jeaneettes

    haha man tackar, vi kommer ha det lite annorlunda vi kommer ha ett så kallat te bröllop med 10 olika bakverk scones marmelader och en helt fantastisk bröllopstårta.

  • Syllis 2012
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-22 18:09:44 följande:
    Man tackar :).

    Hur gör man med en ointresserad tärna? Hon var helt på ifrån början men börjat tappa "lust" nu på senaste...idag berätta hon även att hon inte har någon "lust" att komma på genrepet i kyrkan då hon inte kände för att lägga utt 200..
    Vad synd att det ska bli så här med din tärna.Ja vad gör man med en ointresserad tärna det är svårt
  • Syllis 2012
    Jeaneettes skrev 2012-05-22 18:26:31 följande:
    haha man tackar, vi kommer ha det lite annorlunda vi kommer ha ett så kallat te bröllop med 10 olika bakverk scones marmelader och en helt fantastisk bröllopstårta.
    En annorlunda grej med te bröllop Glad.
    Gifter ni er i kyrkan?
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?