• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • paet
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-12 20:15:39 följande:
    japp ledsna förra veckan och sa då att vigsel var den 19 maj och att det vore bra om den fanns hemma då :). ja, gav handpenning (bokningsavgift) på 1000 :-..men bara hoppas på det bästa :)
    Skickade PM till dig
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-12 20:27:38 följande:
    Anta att jag använder den klänning som jag beställt Skrattande. när jag mätte så använde jag ett ar skor med 8 cm klack. Men har nu ångrat mig och hittat ett par som jaig blev förälskad i men de har "bara" 6 cm klack. skulle detta gå ändå? eller kommer det bara se konstigt ut?
     Det gör ju inget. I värsta fall kan du ju fålla upp den hos sömmerska Min ska jag ta in upptill då jag mätte mig 2 mån efter min son hade kommit ut. Kan ju säga att det har hänt en hel del med midjemåttet Så ska sy in den runt midsommar hade jag tänkt. Då lär den sitta fint sen.
    InaW skrev 2012-05-12 21:26:10 följande:
    Så söt :) Samma färg eller någon annan?
     Tack så mkt Nej jag ska ha denna färgen Vill inte ha vitt när vi ska köra flashmoben vi ska göra och sedan gå vidare på fest. Vi ska inte ha så mkt fest i lokalen då det är mkt barnfamiljer som kommer att åka hem senare, så då vandrar vi vidare Men det finns i beige/sand också! Köpte min hos Clarks, finns en webshop. Var det enda stället jag hittade denna på nu.. överallt är den slut annars. Man kan ha ett axelband, eller två smala eller inget alls Kul att man kan välja så pass mkt!
    Syllis 2012 skrev 2012-05-13 09:17:15 följande:
    Fin klänning! Glad
    Tack
     
  • Viccan
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-11 17:28:24 följande:
    Nu känner jag för att skita i detta!!!! Fick just reda på att jag mer eller mindre kan hälsa hem att få min klänning då det tydligen ska vara ett blufföretag!! VIlket gör att paniken kommer, har inte råd att slänga ut 4000 på en klänning, och ska jag beställa är det mellan 10-12 v. leverans..och imorgon är det bara tio veckor kvar om jag inte räknat fel...
    Det är 10 veckor och 5 dagar kvar till den 28 Juli.

    Jag lider med dig. Jag skulle också få panik. Lämnade in min klänning hos skräddaren i lördags och får hämta den om en månad.

    Hoppas verkligen det löser sig för dig på ngt sätt.
  • Viccan
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-12 14:30:58 följande:
    Skönt. När beställde du? Beställde den 1/3 alltså dyrygt 11,5 veckor sedan. Fick ett mail nu att hon bytt leverantör och därav förseningen. Tycker dock hon kanske kunde nämnt det tidigare?
    Jag håller tummarna för dig.

    Man blir alltid nervös över allt man beställer på nätet inför denna dagen nu när de börjar närma sig.
    Man vill liksom inte behöva ha en plan B.

    Nu ska jag iaf försöka fixa min gåva till min blivande under dessa tre veckor han befinner sig på jobb utomlands.
    Hoppas verkligen jag blir klar innan dess.
  • EmelieKarlsson
    Viccan skrev 2012-05-14 14:49:44 följande:
    Jag håller tummarna för dig.

    Man blir alltid nervös över allt man beställer på nätet inför denna dagen nu när de börjar närma sig.
    Man vill liksom inte behöva ha en plan B.

    Nu ska jag iaf försöka fixa min gåva till min blivande under dessa tre veckor han befinner sig på jobb utomlands.
    Hoppas verkligen jag blir klar innan dess.
    Vad har du och självfallet ni andra tänkt ge era "gubbar" ? Flört
  • Viccan
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-14 15:06:36 följande:
    Vad har du och självfallet ni andra tänkt ge era "gubbar" ? Flört
    Jag ska göra ett album, minnesvärda ögonblick från hela vår tid tillsammans.
    Allt från första kontakten/träffen till där vi står idag.
    och sen ska jag framföra något för honom på bröllopsdagen.
  • paet
    Viccan skrev 2012-05-14 15:10:46 följande:
    Jag ska göra ett album, minnesvärda ögonblick från hela vår tid tillsammans.
    Allt från första kontakten/träffen till där vi står idag.
    och sen ska jag framföra något för honom på bröllopsdagen.
    Åh vilken fin present!! 

    Själv har jag ingen aning ännu. Funderar lite på det. Men annars tyckte jag att det du ska göra var riktigt bra! Betyder ju så mkt! 
  • Green

    Ingenting är roligt längre!
    Min hund dog/avlivades i fredags, det var helt oväntat och vi är nog fortfarande i chock hela familjen.
    Tur att det är långt kvar till bröllopet annars hade vi nog ställt in allt?!

    Vad tror ni gästerna säger om vi önskar oss pengar till en ny hund istället för en massa vaser och skit som bara samlar damm?
    Det verkar ju vara ok att önska sig pengar till en resa så......

  • LillaAnna

    Green - usch så tråkigt, jag förstår om det ännu jobbigt, djuren blir ju familjemedlemmar. Det är klart man kan önska sig pengar till en hund. Vi önskar oss pengar till en resa/resecheckar så varför inte som sagt :)

  • paet

    Green: Det tycker jag absolut att ni kan göra! Beklagar sorgen för er familjemedlem

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?