• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Insanire

    Vi funderar på att börja brudvalsen som vanligt men att övergå till en mer koreograferad dans, mer fartfylld. Men vi får se! :)


     


    Sen kommer jag att sjunga en sång till min man under festen.. Han är inte medveten om det så det blir en total överraskning. Jag är dessutom inte en bra sångerska, men jag hoppas att det blir bra ändå. :)

  • Viccan

    Imorgon är det 11 veckor kvar Förvånad

    Nu har alla våra injudana O.S.At, så nu drar de igång med bordsplaceringstaval, bordsplaceringskorten och bröllopsprogrammet med beskrivning av gästerna (som är SÅÅÅÅ svårt att få ihop).

  • paet

    Viccan hur menar du med beskrivning av gästerna? Så alla vet vilka alla är? Bara nyfiken

  • paet
    Viccan skrev 2012-05-10 14:39:37 följande:
    Gud vilken rolig överraskning
    Jag skulle själv önska jag vågade göra sånt. Men det är inte riktigt jag så det skulle nog bara bli fel.
    Så vi ska inte göra några överraskningar för gästerna. Däremot så ska ordna ett tal/film till min blivande och sen vet jag inte om han tänkt framföra något för mig.

    Gällande maten har vi bokat catering med personal som kommer att servera tvårätter med bröllopstårta som efterrätt. Vi har också provsmakat båda rätterna och bröllopstårtan.

    Känner ni att ni ligger i fas med er planering?
    Hihi ja det ska bli kul! Själva dansen är i stort sett klar så nu ska vi lära de andra som ska vara med den också.
    Nä då
    Ja men det är ju jättekul!

    Skönt att ni har catering! Det gick inte med vår budget. Men det vore ju skönt allt!
    Jag vet inte om jag ligger i fas. Men jag tror då det

    Det jag har kvar att göra nu:
    Mannens skor
    Sy in min klänning upptill
    Beställa buketter
    Bordsplacering(När osat gått ut nu den 31a)
    Inhandla bordsdekorationer 
    Träffa prästen
    Boka tid för extensions
    Låna något gammalt
    Beställa tid för akrylnaglar
    Placeringskort

    Hm detta är nog vad jag kommer på nu. 
  • Viccan
    paet skrev 2012-05-11 14:41:31 följande:
    Viccan hur menar du med beskrivning av gästerna? Så alla vet vilka alla är? Bara nyfiken
    Vi ska ha bordplaceringen i programmet så att alla vet vart alla sitter, då vi är 77st.
    Sedan kommer de stå en kort beskrivning av varje gäst så att alla vet att ex. Kalle bor i Norge och älskar att fiska.
    Detta ger även en möjlighet att starta samtalen med varandra på borden så alla sitter mixade och många känner inte varandra.
  • EmelieKarlsson

    Nu känner jag för att skita i detta!!!! Fick just reda på att jag mer eller mindre kan hälsa hem att få min klänning då det tydligen ska vara ett blufföretag!! VIlket gör att paniken kommer, har inte råd att slänga ut 4000 på en klänning, och ska jag beställa är det mellan 10-12 v. leverans..och imorgon är det bara tio veckor kvar om jag inte räknat fel...

  • Lejonhjärta

    hej igen alla fina blivade bruds! 
    Var ett tag sen jag var här sist... =)
    Har uppdatterat mig o läst igenom det mesta, fina klänningar har lagts upp.... Mycket kulo se att det går framåt! =)

    Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar innan man får hindersprövningen hemskickad.... är många v sedan jag skickafe in den och ff inte fått tillbaka nåt...?

    Sen var jag tok nojig att hitta klänning, men det problemet är löst.Hittade en riktig pärla som är till100% mig hos bonprix såär mycket glad över det... hurgår det för er andra?!
     

  • InaW
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-11 17:28:24 följande:
    Nu känner jag för att skita i detta!!!! Fick just reda på att jag mer eller mindre kan hälsa hem att få min klänning då det tydligen ska vara ett blufföretag!! VIlket gör att paniken kommer, har inte råd att slänga ut 4000 på en klänning, och ska jag beställa är det mellan 10-12 v. leverans..och imorgon är det bara tio veckor kvar om jag inte räknat fel...
    Vilka har du beställt av? När man läser runt ibland trådarna ser man att lightinabox har den kortaste leveranstiden, titta in hos dem. Har garderat mig genom att beställa från två olika själv :) Hoppas att det löser sig för dig Glad
  • EmelieKarlsson
    InaW skrev 2012-05-11 21:57:34 följande:
    Vilka har du beställt av? När man läser runt ibland trådarna ser man att lightinabox har den kortaste leveranstiden, titta in hos dem. Har garderat mig genom att beställa från två olika själv :) Hoppas att det löser sig för dig Glad
    storadagen.se när jag tittade p åombömen osv så verkade de vara kanon!!! Men nu när jag har namnet på ägaren så var omdöme inte lika bra längre...
  • InaW
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-11 22:02:08 följande:
    storadagen.se när jag tittade p åombömen osv så verkade de vara kanon!!! Men nu när jag har namnet på ägaren så var omdöme inte lika bra längre...
    Låter tråkigt, när beställde du då? och hur sen är den?
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?