• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-05-09 12:51:02 följande:
    Jag tror nog han kommer att kunna göra det. Men man vet ju aldrig.. har svårt att tro att han skulle svika oss så här nära inpå Jag håller tummarna för er
    paet skrev 2012-05-09 12:51:02 följande:
    Jag tror nog han kommer att kunna göra det. Men man vet ju aldrig.. har svårt att tro att han skulle svika oss så här nära inpå Juli! Det är ju ändå Maj nu.. fotograf är ju inte det enklaste att skaffa..  Hoppas också!!
    Juli! Det är ju ändå Maj nu.. fotograf är ju inte det enklaste att skaffa..  Hoppas också!!
    Jag håller tummarna för er Glad
    Det är vansinngt dyrt att anlita en fotograf
  • paet
    Syllis 2012 skrev 2012-05-09 13:12:23 följande:
    Jag håller tummarna för er Glad
    Det är vansinngt dyrt att anlita en fotograf
    Det är ju det. Har ni hyrt eller har ni också någon med en bra kamera?

    Föresten har ni kommit på vad ni ska ha för typ av mat efteråt att bjuda på?
  • Syllis 2012
    paet skrev 2012-05-09 13:27:06 följande:
    Det är ju det. Har ni hyrt eller har ni också någon med en bra kamera?

    Föresten har ni kommit på vad ni ska ha för typ av mat efteråt att bjuda på?
    Vi har 2 av gästerna med bra system kamera som kommer fota oss.

    Vi ska ha ha kall buffe med kyckling, fläskfile,sallad,potatissallad,olika röror,bröd,brie ost m.m.
    Sen blir det tårta ,bullar och kaffe/te.
  • Insanire

    Vi hyr en fotograf som kostar 4000 kr för att fota oss 1½ timme innan vigseln, under vigseln samt under gratulationerna efter vigseln och minglet under brudskålen. I priset ingår även 50 st högupplösta bilder på skiva. 25kr/bild om man vill ha ännu fler bilder.


    Vi kommer också att uppmuntra alla som är på plats att ta så mycket bilder som möjligt om de har en kamera med sig, under vigseln men också under festen då fotografen inte är närvarande.


    Våra värdar kommer sedan anordna en lek eller tävling där det slutar med att alla som har en kamera med sig får ett kuvert. I kuvertet finns det en en tom dvdskiva samt ett till kuvert, frankerat, som är adresserat till oss. På så viss får alla en skiva som de kan bränna över bilderna på och skicka till oss i det frankerade kuvertet.


     


    Vi kommer att ha grillbuffé med kycklingfilé, rostbiff, fläskfilé samt helstekt laxsida. Till det potatissallad, potatishalvor i ugn, potatisgratäng. Vanliga sallader, bröd och ost och smör. Dryck till maten ingår. Tårta till efterrätt med kaffe och avec. Efter tårtan blir det dans och då öppnar baren där allt kostar 10kr/dryck.

  • LillaAnna

    Vi får betala 2500:- för en "amatörfotograf", och då kör hon en porträttfotografering innan vigseln, själva vigseln och lite mingel efter och sen får vi alla bilder och om har fotat flera bröllop och tagit jättefina bilder så det kommer nog bli bra :) Maten tänkte vi bjuda på 3-rätters... Förrätt:: halstrad rimmad röding med crème fraîche och löjrom Huvudrätt: fläskytterfile med rostad potatis, primörer och dragonsås Efterrätt: crème brulee Inte den dyraste menyn, men heller inte det billigaste.. Vi har varit och provätit hela menyn och det var jättegott! Nu är min klänning också klar så jag ska hämta den hos min mormor på fredag! :)

  • LillaAnna

    Åhh det är inte bra att skriva inlägg från iPaden, det blir bara ihoptryckt.. Hoppas det går att läsa ändå :)

  • Green

    Fullt läsbart :)

    Jag har äntligen pratat med cateringfirman! (mamma hade bokat in henne på rätt dag innan)
    Hon har fått fria händer för då jobbar hon bäst.
    Buffé blir det, kycklingfilé och lax, potatis, sallad, såser och bröd har vi pratat om att det ska finnas. Exakt hur hon gör det och vad hon lägger till mer ska bli en överaskning.

  • paet

    Vi ska köra på lax och en potatissallad som vi hittat. Lite lyxigare än vanlig men inte så fettig som min mamma sa ;) Hur som så blir det lite cremefresh till det, sallad med feta ost. Sedan lite bröd till. Min låtsasfarmor kommer att lägga till en kryddig fläskfilee. Tårtorna gör min faster som har ett konditori. Blir fler småtårtor istället. Vi har inte kommit hela vägen med detta ännu.. men detta är så långt vi kommit. Vitt vin, rött vin, lättöl, starköl, läsk och loka/ramlösa och Te å kaffe till fikat givetvis.

    Föresten! Ska ni ha någon överaskning? Vi ska köra en flashmob till låten party rock anthem. När alla fått i sig sista tårtbiten och sitter ned så ska vi som ska dansa den gå upp och låtsas som att vi ska ha mer tårta. Sedan slås låten igång och vi kör Kommer att bli hur kul som helst! Gör någon fel så är det ju bara charmigt! 

  • Viccan
    paet skrev 2012-05-10 11:43:43 följande:
    Vi ska köra på lax och en potatissallad som vi hittat. Lite lyxigare än vanlig men inte så fettig som min mamma sa ;) Hur som så blir det lite cremefresh till det, sallad med feta ost. Sedan lite bröd till. Min låtsasfarmor kommer att lägga till en kryddig fläskfilee. Tårtorna gör min faster som har ett konditori. Blir fler småtårtor istället. Vi har inte kommit hela vägen med detta ännu.. men detta är så långt vi kommit. Vitt vin, rött vin, lättöl, starköl, läsk och loka/ramlösa och Te å kaffe till fikat givetvis.

    Föresten! Ska ni ha någon överaskning? Vi ska köra en flashmob till låten party rock anthem. När alla fått i sig sista tårtbiten och sitter ned så ska vi som ska dansa den gå upp och låtsas som att vi ska ha mer tårta. Sedan slås låten igång och vi kör Kommer att bli hur kul som helst! Gör någon fel så är det ju bara charmigt! 
    Gud vilken rolig överraskning
    Jag skulle själv önska jag vågade göra sånt. Men det är inte riktigt jag så det skulle nog bara bli fel.
    Så vi ska inte göra några överraskningar för gästerna. Däremot så ska ordna ett tal/film till min blivande och sen vet jag inte om han tänkt framföra något för mig.

    Gällande maten har vi bokat catering med personal som kommer att servera tvårätter med bröllopstårta som efterrätt. Vi har också provsmakat båda rätterna och bröllopstårtan.

    Känner ni att ni ligger i fas med er planering?
  • Charlie13

    Sitter här på jobbet och läser era menyer! MUMS!!


    Vi ska ha
    Förrätt: Ostpaj med gravad lax/ räkor (man får välja själv)
    Huvudrätt: Tjälknöl på älg och potatisgratäng, sås och grönsaker samt bröd.
    Efterrätt: Tårtan. (sambons syster är konditor så hon gör tårtan, de enda riktlinjer hon fått är: INGEN choklad, fyrkantig, trevåningstårta och det SKA vara med HALLON!)

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?