• Head Over Heels

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • Head Over Heels
    Jersey skrev 2012-06-14 21:32:55 följande:

    Har ni fått tillbaka era hindersprövningar än? Vi skickade in för en månad sen, men fortfarande inte fått tillbaka något.


     


    Vi skickade in våra ganska nyligen och jag vet inte ens om det tog en vecka innan vi fick tillbaka papprena :)
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
  • millemill

    Jag började fundera på morgongåva, ger man det till varandra som par eller hur funkar det?Jag har hittat ett armband som jag älskar, måste hinta om det till min käre! :)

  • 1700tal
    Head Over Heels skrev 2012-06-14 20:44:54 följande:
    Så skönt att ha så många saker att checka av :) Ska man ha bestämt sånger o psalmer till vigselsamtalet eller tar man det när man träffar kantorn?
    ♥ 18 augusti 2012 ∞

    Vi behövde inte välja psalmer då, det hänvisade prästen till kantorn. Däremot bestämde vi allt som skulle sägas i vigseln. Dvs, vilka bibelord och vilka versioner av allt. Som tur var hade jag och blivandet gått igenom alla alternativa texter och tänkt över dem dagen innan, annars hade vigselsamtalet tagit evigheter. Samtalet tog nu ca en tim.


     


    Hindersprövningen fick vi för ett tag sen. Och det var tur det, för den skulle ju med till prästen.


     


    Millemill - vi kommer nog inte ge nån morgongåva till varann. Vi pratade om det först och jag hittade ett halsband jag gillade och hintade om det men tror inte det blir nåt. Det var ganska dyrt, tror vi satsar på att köpa en bil direkt efter bröllopet istället. Vi får väl räkna det som morgongåva!

  • 1700tal
    millemill skrev 2012-06-14 22:28:16 följande:
    ger man det till varandra som par eller hur funkar det?:)
    Förresten, om man ska va noga så är det ju bara bruden som ska ha en morgongåva. Det är ju sen den tiden då kvinnan inte hade arvsrätt, morgongåvan var hennes motsvarighet till makens arv. Sen är det väl som vanligt, "alla gör som de vill".
  • millemill
    1700tal skrev 2012-06-15 09:06:23 följande:
    Förresten, om man ska va noga så är det ju bara bruden som ska ha en morgongåva. Det är ju sen den tiden då kvinnan inte hade arvsrätt, morgongåvan var hennes motsvarighet till makens arv. Sen är det väl som vanligt, "alla gör som de vill".

    Ja så var det! ;)


    Vi har bestämt oss för att vänta med såna presenter också, pengarna sprutar ju ut som det är redan! Det får bli 1-årspresent istället! :)

  • sannasofia

    Vi tänker inte heller ge varandra några morgongåvor av den rent ekonomiska aspekten att vi redan lägger väldigt mycket av våra pengar på bröllopet. 

    Precis som millemill skriver så tar vi deet på ettårsdagen istället Glad 

  • 1700tal
    sannasofia skrev 2012-06-17 16:43:38 följande:
    Att det ska vara så svårt att OSA!!
    Hade ert osa gått ut redan eller hur var det?
  • sannasofia
    1700tal skrev 2012-06-17 17:19:13 följande:
    Hade ert osa gått ut redan eller hur var det?
    Nix, visserligen inte, men det går ut 1 juli och det känns som att folk borde veta nu om de kommer eller inte.. ja ja.. Det kanske är jag som är stressad bara.. eller bara alldeles för ivrig Tungan ute Mycket av det som är kvar att planera går inte att göra innan vi vet hur många som kommer och det skulle vara så underbart skönt om man kunde få bocka av något på våran lååååånga att göra-lista. 
  • sannasofia

    Eftersom vi inte ska ha någon dessert efter maten på bröllopet ska vi ha en liten chokladbit på varje plats istället och i förra veckan beställde vi sådana här etiketter från calligraphen.

    http://www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=sweden&PId=1168778&tagval=create_accessories_labels&menuIdx=2

    De kom hem idag och var verkligen fina. Glad etikett + chokladbit gick på ca en femma för varje gäst.
    Ett litet tips till er som inte har köpt favors eller som vill göra dukningen lite mer personlig Solig

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3