• Head Over Heels

    Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3

    Vi ska gifta oss den 18 augusti 2012 och har precis börjat planera... Snackar gärna lite här med fler som ska gifta sig det datumet Hur ligger ni till i planeringen? Tankar och roliga idéer på allt från kläder, ring, vigsel, fest med mera mottages gärna!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3
  • lyckliga jag
    1700tal skrev 2012-05-31 17:21:19 följande:
    Det lät ännu bättre med klematis och prärieklockorna. Kan riktigt se det framför mig, snyggt! Vilken form blir det på buketten?
    Det blir troligen en rundbunden bukett, för hon som ska göra den gör så otroligt vackra sådana buketter.
    Har dock inte bestämt mig för om den ska vara kompakt eller lite glesare.
  • millemill
    sannasofia skrev 2012-05-31 17:01:13 följande:
    Ja, det där med blommor var inte det lättaste..

    jag har alltid sagt att jag vill ha pioner och ranukel i min bukett, men det gick ju inte alls när man gifter sig i augusti.

    Istället blev det rosa dahlia med fresia, archemilla, murgröna och lite annat grönt OCH en liten blå blomma. (som jag inte kommer ihåg vad den hette)
    Jag ville att buketten skulle vara lite vild eller ruffsig eller vad man ska kalla det. alltså inte för strikt och stilren utan mer med en känsla av att man hade kunnat plocka den själv.

    Jag är supernervös för floristen vi pratade med var inte precis service-minded om vi säger så.. Dessutom vill jag absolut inte att dahliorna ska gå åt det lila hållet, men de får inte heller vara så ljust rosa att de känns bleka..

    som sagt liiiite bridezilla varning tror jag att det är hos mig ändå... Oskyldig
    Jag hade samma ide om blommor, men det låter ju jättefint med de blommorna du ska ha, måste kolla in dem o se om det är något för mig! Lånar din ide´kanske. :)
  • sannasofia
    millemill skrev 2012-06-08 20:11:06 följande:
    Jag hade samma ide om blommor, men det låter ju jättefint med de blommorna du ska ha, måste kolla in dem o se om det är något för mig! Lånar din ide´kanske. :)
    Låna så mycket du vill Solig
  • Viii

    Hej!
    Jag hoppas gärna in i den här tråden om jag får!
    Min sambo och jag gifter oss också den18/8 (hjälp, bara 70 dagar kvar!)
    Vi gifter oss i Ljusne utanför Söderhamn i Hälsingeland. 

    En heldel känns som att de börjar ramla på plats men ändå mycket kvar att planera!

     

  • Viii

    Hur har ni tänkt de efter själva cermonin, när ni kommer ut ur kyrkan om ni gifter er i den.
    Kommer ni förse gästerna med ris eller bubblor eller får de ta med detta själva?

    Om ni ordnar med det, vad kommer ni ha?
    Är rädd för att bubblorna ska ge fläckar på klänningen.

    Om vi ska stå för de funderar vi ev på torkad lavendel, men känner mej bara som ett stort frågeteckan i denna fundering måste ju erkännas...... 

  • Head Over Heels

    Det får du gärna göra "Viii" :) Ja, nu börjar det faktiskt kännas lite nära!


    Gällande ris så har de (på bröllop jag varit på) antingen delat ut små organzapåsar när man kommer in i kyrkan/alternativt lagt ut i kyrkbänkarna...Jag har nog inte varit på något bröllop där man haft bubblor :) Vi själva har funderat på bubblor... Fick en liten idé om att rosblad skulle vara fint att kasta, men det blir kanske lite krångligt?


    ♥ 18 augusti 2012 ∞
  • Head Over Heels

    Åh! Jag börjar verkligen bli nervös nu! Även om jag tror att vi har koll på det mesta så känns det som att vi har såå mycket kvar... Jag känner ganska stor stress över att det mest verkar vara jag som funderar och fixar. När jag frågar min blivande man om saker säger han oftast "ja, kanske det" eller "ja vi får se". Bridezilla-varning light kanske ;) Tur att det är dax för lite semester snart så att vi kan fixa mer tillsammans. Veckan efter midsommar har jag en konsultation med frisören inbokad och jag var i kontakt med make up artisten häromdagen om min sminkning... Sen blir det även provsmakning av bröllopstårtan snart :) Vad ska ni ha för tårtor och smaker?


    ♥ 18 augusti 2012 ∞
  • 1700tal
    Head Over Heels skrev 2012-06-12 08:24:58 följande:
    Åh! Jag börjar verkligen bli nervös nu! Även om jag tror att vi har koll på det mesta så känns det som att vi har såå mycket kvar... Jag känner ganska stor stress över att det mest verkar vara jag som funderar och fixar. När jag frågar min blivande man om saker säger han oftast "ja, kanske det" eller "ja vi får se". Bridezilla-varning light kanske ;) Tur att det är dax för lite semester snart så att vi kan fixa mer tillsammans. Veckan efter midsommar har jag en konsultation med frisören inbokad och jag var i kontakt med make up artisten häromdagen om min sminkning... Sen blir det även provsmakning av bröllopstårtan snart :) Vad ska ni ha för tårtor och smaker?
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
    Hehe, här är det nog lite tvärtom. Jag har styrt och planerat så mkt att jag är rätt less på det nu. Allt som behöver fixar är lite "jaja, det fixar sig". Blivanden har däremot vaknat upp och insett att VI GIFTER OSS ju... Och SNART! Så idag ska vi åka och provsmaka förrätter hos cateringfirman och på em ska vi träffa prästen. Imorg ska vi åka och prova olika fyllningar till tårtan. Alla tider inbokade och uppstyrda av blivanden, personligen ville jag bara bestämma över telefon...
  • Viii

    Här är de lite beroende på stunden hur de känns...
    Ena stunden känns de lugnt och som att allt är på plats för att i nästa stund kännas hjälp, de är massor kvar att göra!!

    Så haha lite hit och dit beroende på dag och tid, kanske lite bridezilla varning, men de bjuder jag på :)

    Gällande tårta så är vi lite inne på att ha choklad och hallon, ska träffa tjejen som ska göra den lite längre fram.
    Hon kommer nog få rätt fria händer när det gäller utformingen då hon är så grymt duktig och matcha mot övrigt, som färger och blommor mm.  

  • sannasofia

    För mig är det precis likadant, ena stunden känns det som att vi har full koll och i nästa känns att göra listan som ett oörkomligt berg! 

    Dessutom känns det som att vi inte kan göra så mycket heller eftersom vi inte vet hur många som kommer än (osa 1 juli) och det är egentligen det som stressar mig mest.. Ingen osar ju!! Obestämd om jag blev bjuden och visste att jag skulle komma så hade jag osat direkt! Det kanske är en tredjedel som hört av sig.. 

    Dessutom känns det som att man bara väntar.. väntar på att klänningen ska bli helt klar, väntar på konsultation, väntar på att prästen ska höra av sig, likadant fotografen.. väntan väntan...  

    ja, det här är lite tråkigt just nu..  

Svar på tråden Vi som gifter oss den 18 augusti 2012 <3