• charlotta81

    Hedra min syster!

    Hej. Vi är mitt uppe i bröllopsplaneringen som ska vara i sommar. Skuolle vilja ha tips från er. Min syster gick bort för några år sedan och just vid sådana här högtider blir hon extra efterlängtad. Jag skulle vilja ha lite tips från er hur jag på ett fint sätt kan hedra henne och så att hon kan kännas "närvarande". tack

  • Svar på tråden Hedra min syster!
  • Tokig
    JesFre skrev 2012-02-09 13:57:13 följande:
    Tänkte bara nämna att man nu behöver till stånd för att skicka upp Khom Loy. kan vara bra att veta, annars var det väldigt fina tips du gett Tokig Glad
    Det stämmer, i vissa fall krävs tillstånd. Jag har skrivit en tråd om det här www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4120578.html
  • Chicita

    Min mamma gick bort ett par månader innan bröllopet. Och för att hedra henne så gjorde vi en liten minneshörna.
    Vi valde att tända 3 vita blockljus i olika höjd på ett "silverfat", ställa dit hennes placeringskort och be floristen att göra en minivariant av kistdekorationen...
    Så här blev det (ljusen syns inte på den här bilden, men det är dom som ger det varma ljuset):


  • 1700tal
    Chicita skrev 2012-02-09 14:39:46 följande:
    Vi valde att tända 3 vita blockljus i olika höjd på ett "silverfat", ställa dit hennes placeringskort och be floristen att göra en minivariant av kistdekorationen...
    Vilken fin gest med hennes placeringskort... Verkligen en känsla av att "hon skulle varit med"...
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-02-09 15:00:07 följande:
    Vilken fin gest med hennes placeringskort... Verkligen en känsla av att "hon skulle varit med"...
    Det kändes bra att få använda det, för det var ju redan klart när hon gick bort...
    Bara tanken av att slänga det innan bröllopet skar i hjärtat, så när vi hade bestämt oss för att göra den här minnesplatsen så bestämde vi oss för att verkligen göra det till "hennes plats"...
  • lolliepopsie

    Jag har min mormor som gått bort,hon stod mig väldigt väldigt nära,det var hos henne jag växte upp.


    Innan hon gick bort så fick jag en del smycken av henne.


    Av detta gör jag min vigselring!!


    Känns fint att veta att hon är med på det sättet!


    Vi för alltid
  • kaju

    Många fina idéer! Jag har funderat på att göra en liten bukett med samma blommor som jag har i min bukett och lägga vid min pappas grav. Annars gillar jag idén att ha ett litet fotografi av honom i buketten.

  • charlotta81

    Tack alla!!! Så fina ideer och tips ni gett mig. TACK!!!!

  • tesso77

    Vi ska ha välkomst-skålen utomhus, där kommer vi kasta sista klunken av champanjen över vänster axel för alla dom som stod oss nära men som inte finns kvar hos oss. En vän till oss gjorde så på sitt bröllop och det var jättefint, gäller bara att kola så man inte har nån precis bakom sig Förvånad 

  • smygplanerar

    Jag lämnade brudbuketten på min systers grav. På så sätt fick hon ta del av den största dagen i mitt liv.

Svar på tråden Hedra min syster!