• FruNovember

    Fler som gifter sig 10/11 2012?

    Nu har vi äntligen spikat datum, känns så himla härligt! Vore himla kul att prata med fler gifter sig i november.. Blir ju lite extra att tänka på, långkalsonger under klänningen? Kappa eller bolero? Får vi snö, och vart ska festen hållas?

  • Svar på tråden Fler som gifter sig 10/11 2012?
  • Sansim

    Hur går det för er och era planer?

    Idag blev min blivandes ring klar Tungan ute Kan knappt berga mig tills jag får ge den till honom!

    Provade en budklänning idag också, jätte fin var den, men alldelses för liten. Min blivande känner en tjej genom sin skola som har ägt en brudbutik. Jag blev verkligen kär i den här klänningen, men hon hade inte i större strl. Hon kanske har nåt annat fint...?

  • 101112

    Vad kul visa gärna bild på ringen när den kommit så vi andra får se den också Skrattande 
    har varit lugnt här inne många dagar nu så det var kul du dök upp.

    Om det var våra planer du menade så har vi inte kommit längre i våra diskussioner ännu för jag väntar på att han ska ta upp det men då får jag nog vänta ett tag till Flört om det var en allmän fråga så är jag också nyfiken hur det går för de andra tjejerna om ni är kvar på tråden.

    Kan du inte hitta samma klänning i en annan butik tror du??

    själv har jag kommit på att jag drar mig in i det längsta för att prova klänning vet inte varför men känns skitjobbigt att ta första steget till att prova, framförallt när jag nåste boka  tid för det jag har ett jobb som innebär att jag knappt vet hur min dag kommer se ut i morgon än mindre en vecka fram i tiden visserligen är det ju bara att säga nej den tiden som jag ev bokat för att prova klänningar men ändå. Samtidigt kan jag ju inte beställa en klänning på ren vinst eller förlust suck vilka bekymmer va??Obestämd

  • Sansim

    Jag har försökt lägga upp bilder förrut, men inte lyckats... Ska se vad jag kan göra. Ringen är gömd på jobbet just nu så han inte ska hitta den Flört

    Jag är nyfiken på hur det går för alla i tråden...?

    Klänningen går absolut att hitta i butik, men av min blivandes kompis så hade jag fått klänningen för 2200 kr istället för typ 7500 kr. Vi försöker hålla budgeten nere... Kollar Blocket också. Ska se vad Tradera har att erbjuda...

    Vi har nog bestämt oss för lokal nu iaf Skrattande Kanske blir lika billigt som det första alternativer vi hade, lokalen ligger nära kyrkan = ingen transport för gästerna, personal ingår = ingen gäst behöver känna att de ska hjälpa till med något under festen, maten kostar 325 kr/per, men då ingår inte drickan.
    Jag ser iallafall många fördelar med det mestaGlad Gästerna kommer dock att få betala dricka i baren efter middagen...

  • FruNovember

    Heej flickor! Sansim, så roligt med överraskning! ser fram emot att få höra om eran dg sen! Här har vi iaf fått klartecken från restaurangen, datumet är ledigt.. nu skulle vi behöva åka upp till västerås snart för att prata lite närmare och kanske skriva nåt papper.. gör man d? :-P Annars är det mest budgeterande i huvet för tillfället.. och jakt på fotograf Har ni andra hittat någon än?

  • Sansim

    FruNovember: Vad skönt att restaurangen var ledig :) Men det verkar inte som att det är något problem att boka i november, det är nog svårarae på våren/sommaren. De flesta gifter sig väl då...?

    Vet inte hur det är med bokningar och skriva papper. Från kyrkan har jag fått en bokningsbekräftelse, ska kolla med fotografen också. Så att det verkligen är bokat :) Vi ska ha en fotograf som fotatde min vänninas bröllop förra sommaren :) Jättefina bilder och bra pris!

  • Saandraa

    Hejsan! Vi gifter oss också den 24e Novevmber! Vi bor i Göteborg och vigseln kommer hållas i Tuve kyrka. Vi har bokat Stora Holms Säteri till middagen/festen. Transport och klänning är också fixat och klart. Letar efter fotograf och har ev hittat en som verkar bra. Vårt färgtema kommer gå i mörka nyanser av lila, silver och vitt/ivory som bas. 
     

  • 101112

    Välkommer saandraa fiiiiiiiiiiina bilder du visar vill också ha lila och silver om vi gifter oss här hemma

  • 101112

    Här är min ring som jag budade hem på Kaplans auktionerTungan ute

    Sinsam: vet inte om det är rätt sätt men ett sätt att lägga upp bild på som jag lyckades med nu var att kopiera bilden och lägga den direkt på skrivbordet


     

  • Saandraa
    101112 skrev 2012-02-10 13:33:53 följande:
    Här är min ring som jag budade hem på Kaplans auktionerTungan ute

    Sinsam: vet inte om det är rätt sätt men ett sätt att lägga upp bild på som jag lyckades med nu var att kopiera bilden och lägga den direkt på skrivbordet

     


    Superfin!
Svar på tråden Fler som gifter sig 10/11 2012?