• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • EEE

    Min vigselring har äntligen kommit! (Den med stenar) Är supernöjd, var lite nervös då den är inköpt från usa och jag bara sett en skiss innan.


  • Kaffegrus

    Åh, så många fina. Jag har bara min förlovningsring nu med sju prinsessslipade diamanter:



    Jag tänker kanske en enstensring som vigselring med en 0.30 c prinsessslipad diamant. Men jag har inte hittat någon perfekt än. Det är dock 282 dagar till bröllopet, så jag har god tid
     
  • Tveket

    Slänger in en bild på min vigselring också. Älskar min ring och kan inte sluta titta på den! Ni får ursäkta mina torra och nariga händer. =)


  • Äriqa

    Hittar inte förra svaret jag fått... men var kan man köpa billigast diamanter. Sverige eller utland spelar inte så stor roll. Bara de är pålitliga och att diamanterna är äkta. Behöver en som är runt 0.01-0.03 och en som är kanske 0.1- 0.2 ct

  • Tokig

     



    Dessa vackra pryder nu min hand. Förlovningsring, vigselring och morgongåva. Jag såg vigselringen först när min make igår trädde den på mitt finger. 
  • CoG

    STOOOORT GRATTIS till er båda!!!


    Tokig skrev 2012-10-07 21:44:49 följande:

     



    Dessa vackra pryder nu min hand. Förlovningsring, vigselring och morgongåva. Jag såg vigselringen först när min make igår trädde den på mitt finger.
  • J2012
    Äriqa skrev 2012-10-06 20:44:04 följande:
    Hittar inte förra svaret jag fått... men var kan man köpa billigast diamanter. Sverige eller utland spelar inte så stor roll. Bara de är pålitliga och att diamanterna är äkta. Behöver en som är runt 0.01-0.03 och en som är kanske 0.1- 0.2 ct
    Med tanke på att det är så pass små diamanter så har jag svårt att tro att det är så mycket billigare att köpa utomlands (men jag har egentligen ingen aning :) 
    www.kaplans.se har de bra priser, denna t.ex 
    www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx&plT=74408902

    Annars så rekommenderar jag dig att gå med ringen till en guldsmed (en riktig, alltså någon som har en egen verkstad, inte bara en guldsmedsbutik), som kan kollar på ringen och säga exakt vad för sten som behövs och vad det kommer kosta.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012