• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • qdgirl

    Har nu beställt min vigselring, det kommer att bli den översta fast i tvärtom, själva ringen blir i vitguld och det andra i rödguld. Den kommer att bli en överlappning över förlovningsringen som ser ut ungefär som nedre bilden. Väntar med spänning tills den kommer hem. Vigselringen kommer vara 4mm å förlovningsringen tror jag var 5mm.


  • Silme


    Min vigselring tillsammans med förlovningsringen (sidenmatt titan med silverinlägg).


    Blank titan med två diamanter (från mormors ärvda guldsmycken) infattade. Jag är såååå nöjd!! Hjärta


  • Jazz


    Min vigselring, egen design, tillverkad av Annika Bertilsdotter....underbara!
  • Emsiepemsie

    Ringar tillverkade av Yngve på Grace Jewellery i LInköping. Båda är i palladium. Alliansring med 14 prinsesslipade diamanter. Enstensringen är något upphöjd och bär samma skena som alliansen.


  • Mrs S 2012
    Emsiepemsie skrev 2012-06-06 13:00:10 följande:
    Ringar tillverkade av Yngve på Grace Jewellery i LInköping. Båda är i palladium. Alliansring med 14 prinsesslipade diamanter. Enstensringen är något upphöjd och bär samma skena som alliansen.

     


    Jättfina ringar!

    Samma juvelerare håller just nu på att göra min vigselring i palladium! Fick ett bra bemötande och han gav förslag på hur min ring kunde se ut eftersom jag hade stenar från min farmors vigselring att använda! Han har gjort en provring som jag gillade men min ring blir lite smalare och med några små stenar även på sidan.

    Nu väntar jag med spänning till 19 juni då jag får hämta den :)
  • Godis
    Charlie79 skrev 2012-05-23 22:49:30 följande:
    Tack, jag är verkligen jättenöjd! :) Den är 1,25 c. 
    Vilken stl har du på finger? Själv har jag 8 och står i valet o kvalet mellan 1.5ct eller 2ct. Så svårt att hitta en juvelerare som har det inne så man kan se hur det skulle se ut på...
  • Charlie79
    Godis skrev 2012-06-06 16:47:27 följande:
    Vilken stl har du på finger? Själv har jag 8 och står i valet o kvalet mellan 1.5ct eller 2ct. Så svårt att hitta en juvelerare som har det inne så man kan se hur det skulle se ut på...
    Jag har ca 17,25 har jag för mig, lite osäker (mellan 16,5 och 17,5 i alla fall). 
  • llinda81


    här e mina ringar, förlovningsringen i rött guld o vigselringen i vitt guld med en svart diamant, (ganska dålig bild...)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012