• Redaktör Kristin

    Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

    Låt oss tillsammans dokumentera hur ringar ser ut 2012.

    Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

    Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

    Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2012.

    (Vill du veta hur ringarna såg ut 2011? Kolla in den här tråden.)

  • Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012
  • kajsa
    J2012 skrev 2012-05-15 22:46:01 följande:
    Efter att ha spanat runt här i tråden ett tag och fått massor med inspiration , kan jag äntligen bidra med egen bild! Jag gillar verkligen mina ringar, även om det blev något helt annat än jag från början trodde att jag ville ha! Diamantringen är min vigselring och jag ser väldigt mycket fram emot att få den på fingret om några veckor :)
    Vilken tjusig och jättesnygg ring! Grattis till ett bra val. Vilken tillverkare är det?
  • väktarbrud

    Här kommer en bild på mina ringar!
    En solitärring med en diamant på 0.20 ct och en allians med 11 st på 0.03 ct var.
    Har ej fått se dom än då min fästman har hämtat dom i en annan stad, kan knappt bärga mig tills jag får prova på fingret!!



     
  • J2012
    kajsa skrev 2012-05-15 23:02:02 följande:
    Vilken tjusig och jättesnygg ring! Grattis till ett bra val. Vilken tillverkare är det?
    Tack! Den släta ringen är en modifierad schalins och diamantringen är en nytillverkad från Kaplans i Stockholm. De har många i samma stil men med varierande infattning, storlek och slipning på sten osv. 
  • Naive

    Har äntligen fått hem min "precious"...! Jag blir kär varje gång jag ser den! 


  • Mysullis
    KhiraLii skrev 2012-05-15 20:30:22 följande:
    Äntligen får jag bära min vigselring


     


     



     


    Häftig ring! Kan du berätta lite om stenarna och infattningen? Har du någon mer ring tillsammans med den?
  • Minuz

    Här är mina ringar.
    Den släta är förlovningsringen.
    Vigselringen är i både gult och vitt guld. Med 18 st små små små diamanter. 0,01 c st.

    Men jag älskar båda två!



     

  • ullie
    Naive skrev 2012-05-16 08:48:58 följande:
    Har äntligen fått hem min "precious"...! Jag blir kär varje gång jag ser den! 


    Jättefin ring! Vart har du köpt  den? 
  • Amwi
    sanmal skrev 2012-04-30 21:22:47 följande:


    Här är min vigselring och förlovningsring. Förlovningsringen, den undre av dem, har jag burit sedan dec. -10 och i sommar, 21 Juli närmare bestämt, får jag äntligen bära vigselringen på heltid! Jag är så nöjd! Skrattande

    Vigselringen är köpt på Guld & Silver och är av märket Guldbolaget Choice Sandra (vilket är lite häftigt, jag heter Sandra i förnamn Flört ) 0,26 ct är den på och vit- och rödguld Glad
    Men ååhhh! Det är precis en sådan jag letat efter känner jag. Din vigselring.
    Finns den att få tag på än? Har försökt leta men inte hittat...
    Hur som helst är dina ringar jättefina!
  • Naive
    ullie skrev 2012-05-18 19:24:42 följande:
    Jättefin ring! Vart har du köpt  den? 
    Den är en Tiffany's ring. Jag älskar den! (nästan lika mycjet som min m2b som köpte den till mig! ;)  )  
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012