• Troll

    Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

    Hej!

    Man har ju hört många gånger att det kan ta jäääätte lång tid innan man kan bli med barn om man äter ppiller/ minipiller. Jag undrar hur lång tid det tog för er, från att ni sluta tills att ni blev gravida.

  • Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?
  • 120530

    Mensvärken ljög inte, idag kom tant röd :( Skit också, har aldrig blivit så sur på den som nu! Vi får försöka och hoppas nästa månad igen.


    Vi fick en hel del champange i bröllopspresent som vi inte hunnit dricka upp ännu. Skall försöka vända detta till något positivit genom att dela en flaska i helgen! Hoppas det tar sig innan champangen är slut, tror att vi har fyra flaskor så det blir fyra månader ;)


     


    Amejuli:Håller tummarna stenhårt för dig!

  • Linda L

    Red, va trist. men sånt här tar ju sin tid :) lycka till.
    Har slutat med cerazette i höstas och fortfarande ingen bulle i ugnen. nu senaste månaden har vi försökt på riktigt, försökt räkna lite, och nu hoppas vi på att det inte kommer tjejgrejjer nästa vecka ^^
    {#emotions_dlg.flower} 

  • 120530
    Linda L skrev 2012-05-10 13:07:36 följande:
    Red, va trist. men sånt här tar ju sin tid :) lycka till.
    Har slutat med cerazette i höstas och fortfarande ingen bulle i ugnen. nu senaste månaden har vi försökt på riktigt, försökt räkna lite, och nu hoppas vi på att det inte kommer tjejgrejjer nästa vecka ^^
    {#emotions_dlg.flower}

    Håller tummarna för dig också då :)


     


    Är det någon annan som upplevt att de fått värre mensvärk efter att de slutat med cerazette?

  • ElinFalk85
    Red skrev 2012-05-08 22:18:55 följande:
    Usch vad jobbigt det är att vara oventande... Idag är det 28 dagar sedan jag senast fick mens. Har absolut ingen koll eftersom jag ätit cerazette och slutade för 2 månader sedan. Fick mens 30 dagar efter att jag tog sista pillert. Skall försöka hejda mig ifrån att testa några dagar till, hoppas ju! Försöker ställa in mig på att det kan ta tid och att det är onödigt att köpa/slösa på graviditetstest... 

    Har någon slags mensvärk nu så jag tror inte det blev något denna gången :(  
    det är inte ovanligt att mensen är oregelbunden efter p-piller. att du fick igång på bara 30 dagar är ju jättebra! jag hade ett uppehåll på 2 månader för jag fick någon knäpp och ville bli gravid men som sagt jag fick ingen mens. med cerazette kan det tar ETT HELT ÅR innan mensen är tillbaka och är regelbunden.
  • snowstars
    Red skrev 2012-05-10 16:07:31 följande:

    Håller tummarna för dig också då :)


     


    Är det någon annan som upplevt att de fått värre mensvärk efter att de slutat med cerazette?


    Ursäkta att jag lägger mig i, brukar läsa här inne ibland men aldrig skriva nåt. Tänkte bara säga att jag slutade med Cerazette för att år sen och upplevde att jag fick mycket värre PMS i ett par-tre månader framåt. Kan ju kanske hända att mensvärken är nåt liknande och att det i så fall går över på ett tag :)
  • paet

    Red:
    Jag åt Cerazette innan  jag blev gravid. Och jag fick också värre mensvärk. Iofs kanske jag hade glömt hur det var att ha mens i med att jag inte hade haft det på ca 6 år.

  • Fiaa

    Jag gjorde själv ett uppehåll med piller (trionetta) för ett - två år sedan och mensvärken var värre då. Men det kanske är så det "känns" i normala fall? Ska inte p-piller lindra mensbesvären? Typ som blödning och värk.. Var väl därför några tjejer fick börja äta piller i ung ålder.. Rätta mig om jag har fel :)

  • 120530

    Tack för många svar! Det verkar ju vara fler som upplevt samma sak... Jag hade riktigt hemsk mensvärk när jag var 16-17 och det var faktiskt en av anledningarna till att jag började med p-piller. Det mildrades då. På den tiden mådde jag väldigt dåligt 1 dag, men nu har jag haft riktigt ont i 3 dagar... Dessutom vill jag undvika värktabletter eftersom jag hört att det kan påverka chanserna att bli gravid.


     


    Hoppas det blir som för snowstars så det går över efter några månader, eller att jag är gravid då :)

  • Ekorren

    Ang. värktabletter: Paracetamol är helt ok att äta om man både vill bli eller är gravid. Däremot ska man inte ta antiinflammatoriska värktabletter (ibuprofen, diklofenak, acetylsalicylsyra, naproxen m.fl.).

  • LindaP87
    Red skrev 2012-05-10 16:07:31 följande:

    Håller tummarna för dig också då :)


     


    Är det någon annan som upplevt att de fått värre mensvärk efter att de slutat med cerazette?


    Hejsan.


    Jag har oxå följt denna tråd lite men inte skrivit något. Jag o min sambo har kört utan Cerazette i ett antal månader o inget händer.. Samtidigt så frgar jag mig själv om jag har bråttom, o i såna fall varför har jag det?? Värt att ställa sig frågaan ibland tror jag. Men nu haar jag ftt besked om att den butiken jag jobbar i har gått i konkurs, så jag kan ge mig attan på att det skulle bli något nu, när det egentligen inte är så lämpligt, lr hur jag ska förklara..


    Jag har aldrig haft mycket mensvärk, varken under cerazette-tiden eller nu.. Skönt. Synd om er som verkligen lider av det!

Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?