• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • Mrs S 2012
    hjgs skrev 2012-03-20 12:24:17 följande:

    i ivory har jag inte sett nån annan när jag letat runt men jag har sett massa vita.


    Det kanske funkar med en vit?!? Av någon anledning så känner jag att jag måste ha en i ivory bara för att klänningen är det, men denna är ju inte så dyr så det kan vara värt ett försök iaf!
    Har du en med ringar?
  • linst
    Just Me skrev 2012-03-20 12:17:01 följande:
    Det blev ett flor till bröllopsdagen! Jättefint!! Hoppas det är fint när det kommer hem oxå  
    Du & Jag 23/3-2013
    Funderar också på flor. Ngn bild på det du har beställt?
  • aurum
    Just Me skrev 2012-03-20 12:17:01 följande:
    Det blev ett flor till bröllopsdagen! Jättefint!! Hoppas det är fint när det kommer hem oxå  
    Du & Jag 23/3-2013
    Räkna med att det kommer vara tillknycklat o inte se jättefint ut först.. Glad Jag har själv köpt hattar med flor 3ggr och dessa kommer alltid hem o ser minst sagt mindre glamorösa ut vid första anblick. De brukar behöva lite kärlek innan de rätar upp sig igen efter att ha legat nertryckta i ett paket
  • hjgs
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-20 14:35:10 följande:
    Det kanske funkar med en vit?!? Av någon anledning så känner jag att jag måste ha en i ivory bara för att klänningen är det, men denna är ju inte så dyr så det kan vara värt ett försök iaf!
    Har du en med ringar?

    jag tror nog man kan ha vit tror inte det syns, för mig syns den inte alls. jag köpte en med släp och ringar men tog bort ringarna för det vart för stelt eller för puffigt kanske man säger :-P gillade inte ringar men smaken är olika, jag vill ha ett mjukare fall men med volym så jag köpte den här.


    http://www.ebay.com/itm/3-Layer-Tulle-Hoopless-Petticoat-Underskirt-good-price-/220971278915?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3372ea2243


    och den va mycket bättre fall på men då kom inte släpet till sin rätt på min klänning, fick ett ubrott över att jag valt en så "puffig" klänning haha men efter åt så kom jag på att jag kunde sy ihop dom till en och det blev bra för min klänning.


     

  • Mrs S 2012
    hjgs skrev 2012-03-20 18:28:36 följande:

    jag tror nog man kan ha vit tror inte det syns, för mig syns den inte alls. jag köpte en med släp och ringar men tog bort ringarna för det vart för stelt eller för puffigt kanske man säger :-P gillade inte ringar men smaken är olika, jag vill ha ett mjukare fall men med volym så jag köpte den här.


    www.ebay.com/itm/3-Layer-Tulle-Hoopless-Petti... den va mycket bättre fall på men då kom inte släpet till sin rätt på min klänning, fick ett ubrott över att jag valt en så "puffig" klänning haha men efter åt så kom jag på att jag kunde sy ihop dom till en och det blev bra för min klänning.och


     


    Den var ju väldigt lik den jag funderar på! Har du långt släp? För min har bara ett litet, så jag tror inte att det påverkas.
  • hjgs
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-20 18:37:20 följande:
    Den var ju väldigt lik den jag funderar på! Har du långt släp? För min har bara ett litet, så jag tror inte att det påverkas.

    Nej din tror jag inte heller att den påverkas tror det blir jättebra. Jag har längre släp vet inte hur långt plus att jag har fluff i släpet också.


     


     

  • hjgs

    försökte lägga upp bilden med det tidigare inlägget men får det inte att funka...inte den bästa bilden på släpet men men. den är skrynklig, ska sys in och rättas till och snöras bättre och mkt annat men det var bara en snabb provning. här har jag tagit bort ringarna annars så stod den ut som ett tält...


  • drömmer
    hjgs skrev 2012-03-20 20:53:21 följande:
    försökte lägga upp bilden med det tidigare inlägget men får det inte att funka...inte den bästa bilden på släpet men men. den är skrynklig, ska sys in och rättas till och snöras bättre och mkt annat men det var bara en snabb provning. här har jag tagit bort ringarna annars så stod den ut som ett tält...


    Så fin den ser ut!! Kan man få se framsidan? Har du köpt den också på ebay?
  • Mrs S 2012
    hjgs skrev 2012-03-20 20:53:21 följande:
    försökte lägga upp bilden med det tidigare inlägget men får det inte att funka...inte den bästa bilden på släpet men men. den är skrynklig, ska sys in och rättas till och snöras bättre och mkt annat men det var bara en snabb provning. här har jag tagit bort ringarna annars så stod den ut som ett tält...


    Det ser ju riktigt bra ut! Min klänning ska ju inte puffas upp utan bara "stå ut" från kroppen :) Tror att jag tar och klickar hem en sådan som du köpte!
    Tack så mycket för hjälpen!
  • hjgs
    drömmer skrev 2012-03-20 21:02:49 följande:
    Så fin den ser ut!! Kan man få se framsidan? Har du köpt den också på ebay?

    tror inte jag har någon egen bild på framsidan. men jag kan fixa nån dag. tycker inte den stämmer helt överrens med säljarens bilder men är nöjd ändå. kan leta fram säljarens bilder om du är intresserad. ja den är köpt på ebay gav 680:- sen köpte jag vinröda "kristall" pärlor och sydde i några och bytte till det vinröda bandet.


     

Svar på tråden EBAY tråden!