• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • Jane

    Jag fick hem mina 5 smyckesset i fredags som jag beställde av säljaren noxandra för ca 2 veckor sedan. Supersnabb leverans, välpackade och superfina! De ser verkligen lyxiga ut ut för pengarna. I exempelvis Glitter skulle ett sådant set kosta 300-500 kr men jag köpte mina för ca 80 kr styck.


  • annelie1981

    Superbilligt! På din bild ser framsidan på västen mer gråaktig ut än på säljarens bild. Vilket stämmer bäst med verkligeheten tycker du? Jag vill nämligen ha en väst som går mer åt det gråhållet än åt det silvriga.


    car1021 skrev 2012-02-19 12:16:11 följande:

    Min sambo har två söner och jag har beställt hem västar till de. Jag fick de i veckan och de var hur fina som helst. Otroligt välgjorda och snygga. Betalade 79 kr för de och med frakt blev det 116 kr. Helt otroligt billigt!



    Här är länken:viewitem.eim.ebay.se/Childrens-poly-checked-w...


  • Darling Daisy
    Jane skrev 2012-02-15 18:26:22 följande:
    Yes, idag fick jag hem en utav klänningarna, den svarta. Här är två väldigt dåliga bilder tagna med mobilkameran. Klänningen är verkligen jättevacker och elegant i verkligheten. På säljarens bild såg det ut som att överdelen på klänningen var av "printed satin", alltså mönstrad satintyg. Men det var ett ljusrosa-creme-färgat tyg under och en fin svart spets över. Över all förväntan! Den kostade alltså ca 150 kr inkl frakt och det var verkligen mycket till klänning man fick för de pengarna! Rekommenderar säljaren efashiongirl starkt.
    OBS! Min mamma provade klänningen och den är egentligen till min faster som är lite bredare, därför är den lite för stor.
    Vilket lyckat köp! Vad roligt att klänningen var så fin! Hur verkade storleken, stämmer den med de angivna måtten? Jag kikade lite på säljarens sidor, det fanns ju mycket snyggt där!
  • car1021

    annelie1981: Det är alltid svårt med färger men jag tycker nog att de är mer åt det gråa hållet än vad bilden från säljaren visar. Sen är de ju glansiga så det kansek beror på hur man tar kortet. Min sambo ska ha en grå kostym så jag tycker dessa kommer att bli jätte bra på hans söner.

  • Protexblue

    Nu ger jag mig in i leken :) Har hittat så otroligt mycket på Ebay att bröllopet bara blir billigare och billigare. Men jag tänkte nu höra med er om de är någon som köpt kostym från Ebay, och vilken säljare som då har använts? Sen skulle jag också vilja fråga om de är någon som sett några mörklila blockljus någonstans? Jag har hittat ett lass på 30 stycken i lite olika storlekar, jätte billigt men de är släta till ytan och jag skulle hellre vilja ha sådana som är "skrovliga" på ytan. Om någon ser något så säg gärna till. :D

  • Jane
    Darling Daisy skrev 2012-02-20 11:10:23 följande:
    Vilket lyckat köp! Vad roligt att klänningen var så fin! Hur verkade storleken, stämmer den med de angivna måtten? Jag kikade lite på säljarens sidor, det fanns ju mycket snyggt där!
    Jag ha faktiskt ingen aning hur storlekarna är, i och med att jag köpte klänningen till min faster som är större och hon befinner sig inte i Sverige. Så storleken chansade jag med och tog en storlek UK 16, hon kanske kommer att behöva sy in lite. Men Jag jämförde lite....Jag är i svenska  butiker vanligen storlek L och när jag mätte mina centimeter så blev jag en storlek UK 12 alltså US 10, vilket passar bra med svenska L? Fast jag insåg att man får vara lite försiktig med höftmåtten, för vissa var lite tajtare nertill.
  • Protexblue

    Nu hände de inte mycket i tråden men tänkte ändå ta att berätta att jag kommer köpa 30 mörklila blockljus från ebay, samt glas hållare till dessa. Sen ska jag köpa klänningar och skjortor till mina tärnor och fästmannens marsalker. Även en massa dekorationer som konfetti och ballonger. Kollar även runt efter papper jag kan använda till inbjudningarna, men de är så jävla mycket så orkar fan inte. Kan ju inte söka igenom 5000 sidor efter svart papper med lila eller silvrigt mönster. Den orken finns inte.. =P

Svar på tråden EBAY tråden!