• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • Tinzi
    Jane skrev 2012-02-13 10:53:43 följande:
    Jag har en helt annan tråkig fråga.
    Det är så att jag för ca 3 veckor sedan hittade en superbillig brudklänning som jag beställde. 1 vecka efter det har säljaren tagit bort alla varor från sin butik och svarar inte på email. Efter det så har det bara strömmat in negativ feedback på säljarens sida, där det står att folk inte har fått sina klänningar och att säljaren är falsk.
    Säljaren heter vivian6689.

    Jag skulle alltså vänta klänningen någon gång i mars, men hur kan jag göra nu? Jag har hört att man kan öppna ett "case" med eBay och paypal, men vad betyder det? och hur gör man det? Kan man göra det nu eller måste jag vänta tills efter att jag egentligen skulle ha fått klänningen? Finns det någon chans att man kan få pengarna tillbaka? Tacksam för all hjälp jag kan få.
    oojoj SKYNDA dig att göra ett case! Har det gått mer än 40-45 dagar tror jag att det är så får du inga pengar tillbaka via paypal!!! Ring paypal kundtjast på en gång!Lycka till!
  • Charlie13

    Åh vad fina! När dom kommer kan du väl säga till hurdan kvalitén var? :)


    Jane skrev 2012-02-13 10:13:16 följande:
    Ja, finns jättesnygga faktiskt och för 100 kr känner man ju att man kan chansa och slänga dem om de är helt tokigaGlad
    Dessa två har jag köpt hittills, men det kommer bli fler därifrån känner jag. Säljaren var verkligen jättebra och klänningarna skickades därifrån dagen efter, så nu återstår det bara att se hur kvalitén är. Är den bra då kommer jag handla på mig mer Glad efashiongirl heter säljaren, men har hittat även en annan säljare som säljer liknande klänningar, alisapanus heter hon.

  • Jane
    Jane skrev 2012-02-15 09:43:57 följande:
    Ja, jag återkommer med info om hur klänningarna är när dom kommer. :)
    Yes, idag fick jag hem en utav klänningarna, den svarta. Här är två väldigt dåliga bilder tagna med mobilkameran. Klänningen är verkligen jättevacker och elegant i verkligheten. På säljarens bild såg det ut som att överdelen på klänningen var av "printed satin", alltså mönstrad satintyg. Men det var ett ljusrosa-creme-färgat tyg under och en fin svart spets över. Över all förväntan! Den kostade alltså ca 150 kr inkl frakt och det var verkligen mycket till klänning man fick för de pengarna! Rekommenderar säljaren efashiongirl starkt.
    OBS! Min mamma provade klänningen och den är egentligen till min faster som är lite bredare, därför är den lite för stor.

  • Tinzi
    Jane skrev 2012-02-15 18:26:22 följande:
    Yes, idag fick jag hem en utav klänningarna, den svarta. Här är två väldigt dåliga bilder tagna med mobilkameran. Klänningen är verkligen jättevacker och elegant i verkligheten. På säljarens bild såg det ut som att överdelen på klänningen var av "printed satin", alltså mönstrad satintyg. Men det var ett ljusrosa-creme-färgat tyg under och en fin svart spets över. Över all förväntan! Den kostade alltså ca 150 kr inkl frakt och det var verkligen mycket till klänning man fick för de pengarna! Rekommenderar säljaren efashiongirl starkt.
    OBS! Min mamma provade klänningen och den är egentligen till min faster som är lite bredare, därför är den lite för stor.

    Snyggt! hur hittar man säljare på ebay? söker på? vart?
  • Jane
    Tinzi skrev 2012-02-16 08:38:09 följande:
    Snyggt! hur hittar man säljare på ebay? söker på? vart?
    Där sökmotorn är får man trycka på "advanced" och sedan får du trycka på "By seller" som det står i den vänstra spalten, där fyller du sedan i säljarens User ID.
  • Tinzi
    Jane skrev 2012-02-16 10:42:29 följande:
    Där sökmotorn är får man trycka på "advanced" och sedan får du trycka på "By seller" som det står i den vänstra spalten, där fyller du sedan i säljarens User ID.
    oki, tack letade dock utan att hitta just den du köpt :(
  • Jane
    Tinzi skrev 2012-02-16 22:29:06 följande:
    oki, tack letade dock utan att hitta just den du köpt :(
    Ja, säljaren har vissa produkter på auktion och vissa säljer hon som vanligt. De grejjer hon säljer nu är det inte säkert kommer finnas senare, utan vissa saker tar typ slut. Det kan kanske vara så att klänningen kommer tillbaka senare.
  • Fia81

    Har försökt hitta löshår till ett bra pris men lyckas inte hitta ngt. Behöver ca 100g i mellanbrun färg

Svar på tråden EBAY tråden!