• Sara1291

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • Jane
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 20:33:13 följande:
    Har skaffat ett konto nu. Och skrivit in kortnr. Bekräftat på mailen. Står ngt om att man kan fylla på kontot. Men det behöver man inte när kortet är sammankopplat va? eller ska man ändå föra över pengar från kort till konto?
    1/6 2013
    Det behöver man väl inte? hoppas jag..... det har inte jag gjort.
    julle79 skrev 2012-01-22 23:19:41 följande:

    behöver nog lite hjälp....inte fattat hur de funkar me alal adnra ebaysidor än...loggar bara in på ebay.se än så länge å söker å söker men hittar inte.


     


    Tänkte ha cdskivor me nått snyggt pappersfodral å dela ut så folk förhoppningsvis kan bränna ner sina bilder å sedan skicka till oss så vi kan ta del av dom.


    men hittar inga bra....eller typ inga alls....jag söker nog på fel sökord kan jag tro


    Jag är bara inne på ebay.com, tycker att de andra sidorna är konstigare. Ja det är nog så att du använder dig av fel sökord.
  • MyWeddingday

    Tårstställningen på bilden kommer inte från ebay utan ville bara visa min tanke med hur jag ska göra =)

    Jag handlade utav denna: myworld.ebay.co.uk/weddingacrylics/

    Och köpte den här i fem våningar just för cupcakes, är nöjd Skrattande


  • julle79

    jag e väl lite lat å bekväm alla priser och frakt står på svenska där på ebay.se men tror de e samam grejer som på ebay.com...


    Har man samma inlogg på ebay.com som på ebay.se....kanske skit korkad fråga :-/ men jag måste fråga då jag aldrig varit inne på nån annan...funkar de på samma sätt där me betalning osv??


    Jane skrev 2012-01-23 10:28:15 följande:
    Det behöver man väl inte? hoppas jag..... det har inte jag gjort.
    julle79 skrev 2012-01-22 23:19:41 följande:

    behöver nog lite hjälp....inte fattat hur de funkar me alal adnra ebaysidor än...loggar bara in på ebay.se än så länge å söker å söker men hittar inte.


     


    Tänkte ha cdskivor me nått snyggt pappersfodral å dela ut så folk förhoppningsvis kan bränna ner sina bilder å sedan skicka till oss så vi kan ta del av dom.


    men hittar inga bra....eller typ inga alls....jag söker nog på fel sökord kan jag tro


    Jag är bara inne på ebay.com, tycker att de andra sidorna är konstigare. Ja det är nog så att du använder dig av fel sökord.
  • SusanneJoh
    julle79 skrev 2012-01-23 12:45:36 följande:

    jag e väl lite lat å bekväm alla priser och frakt står på svenska där på ebay.se men tror de e samam grejer som på ebay.com...


    Har man samma inlogg på ebay.com som på ebay.se....kanske skit korkad fråga :-/ men jag måste fråga då jag aldrig varit inne på nån annan...funkar de på samma sätt där me betalning osv??


    Ja, du har samma inlogg på .se och .com. och dom funkar på samma sätt.

    ibland tycker jag att .com är lite smidigare, så jag kollar upp allt på .se, lägger det i min watch list, sedan går jag in på .com och lägger allt i shoppingvagnen och sen betalar jag, eller om jag vill skicka förfrågan till säljaren därifrån.

    När man först registrerar sig på paypal så måste man sätta över 15 kr till sitt paypalkonto så att som ser att det funkar, och att det inte är ett "fuskkonto". Men man förlorar ju inte dom 15 kr, dom sätts tillbaka på kontot sen. 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
  • drömmer
    julle79 skrev 2012-01-23 12:45:36 följande:

    jag e väl lite lat å bekväm alla priser och frakt står på svenska där på ebay.se men tror de e samam grejer som på ebay.com...


    Har man samma inlogg på ebay.com som på ebay.se....kanske skit korkad fråga :-/ men jag måste fråga då jag aldrig varit inne på nån annan...funkar de på samma sätt där me betalning osv??


    Jag använder bara .se. Smidigt och lätt med svenska priser och frakten direkt! Men ja det är samma lösen och samma betalningssätt. Allt du hittar på .com finns på .se. Iaf det jag har hittat .
  • bruden
    bridetobe2013 skrev 2012-01-22 20:33:13 följande:
    Har skaffat ett konto nu. Och skrivit in kortnr. Bekräftat på mailen. Står ngt om att man kan fylla på kontot. Men det behöver man inte när kortet är sammankopplat va? eller ska man ändå föra över pengar från kort till konto?
    1/6 2013
    Har du sammankopplat med kortet så dras det därifrån så du behöver inte fylla på ditt konto
  • bruden
    julle79 skrev 2012-01-22 23:19:41 följande:

    behöver nog lite hjälp....inte fattat hur de funkar me alal adnra ebaysidor än...loggar bara in på ebay.se än så länge å söker å söker men hittar inte.


     


    Tänkte ha cdskivor me nått snyggt pappersfodral å dela ut så folk förhoppningsvis kan bränna ner sina bilder å sedan skicka till oss så vi kan ta del av dom.


    men hittar inga bra....eller typ inga alls....jag söker nog på fel sökord kan jag tro


    Testa att söka på CD cover
  • annelie1981
    julle79 skrev 2012-01-22 23:19:41 följande:

    behöver nog lite hjälp....inte fattat hur de funkar me alal adnra ebaysidor än...loggar bara in på ebay.se än så länge å söker å söker men hittar inte.


     


    Tänkte ha cdskivor me nått snyggt pappersfodral å dela ut så folk förhoppningsvis kan bränna ner sina bilder å sedan skicka till oss så vi kan ta del av dom.


    men hittar inga bra....eller typ inga alls....jag söker nog på fel sökord kan jag tro


    Det är superenkelt att göra egna av ett vanligt A4. Sedan har jag bara dekorerat framsidan med en bit tapet (eller så viker man av något fint papper). Så här gör du när du viker http://www.hobbyman.se/gor-ditt-eget-cd-fodral-av-papper/

  • hanna1988

    hej, vill någon vänlig själ förklara för mig hur man köper på ebay? det står att man ska betala med paypal och jag begriper ite hur det fungerar?? MVH hanna

Svar på tråden EBAY tråden!