• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Meyita
    Tokig skrev 2012-10-17 08:44:54 följande:
    lillama och Meyita - hur går det för er så här sista dagarna innan. Har ni läget under kontroll?
    Hej Tokig! 

    Ja du... klockan är just nu 00.53 och vi sitter och pillar med festprogram - vi underskattade tiden det tar att göra de rejält! På lördag är det dags och jag är helt pirrig i kroppen! Är ledig från jobbet imorgon och fredag - när festprogrammen är klara har vi i princip allt klart - all logistik är ordnat! Så jag hoppas det inte kommer några överaskningar nu i sista sekund.

    Vilka fina bilder du har lagt upp från ert bröllop! Åh vad jag hoppas på lika fint väder - hittills ser det inte sååå lovande ut! :( men men..

    Jo just det - nu kom jag på att jag måste panikköpa gummistövlar imorrn! hehe..

     
  • tinaalpfält
    Meyita: Jag vet hur det känns! Vi underskattde tiden festprogrammen skulle ta grovt...dessutom kom jag på ganska sent att jag skulle översätta allt till engelska med. Vilket ta en stund även om  man är hyfsat bra på engelska Foten i munnen Men, efter att ha slitit sena kvällar med dem, som var det sista vi hade att göra med, så var det så mycket enklare att slappna av på torsdagen och fredagen. Ett tag på fredag fm blev jag t.o.m. rastlös för att det inte fanns nåt att göra...men det ordnade ju upp sig när vi kom till lokalen Flört 

    Låter som en bra idé att köpa gummistövlar...när man gör sånt brukar de ju inte behövas. Vi hade med ett paraply eftersom att vi i princip utgick ifrån att det skulle vara regnigt, men vi klarade oss. 

    Lillama, Meyita och Stjärnfrukt: Lycka till med alla förberedelser och hoppas att ni får en fantastisk dag på lördag!
  • Tokig
    Meyita skrev 2012-10-18 00:55:29 följande:
    Jo just det - nu kom jag på att jag måste panikköpa gummistövlar imorrn! hehe..

     
    JAAAAA... glöm inte gummistövlar! Det är en billig investering mot regn... det funkade ju för mig iallafall. Vet inte vad jag gjort utan mina gula gummistövlar :)
  • Meyita
    tinaalpfält skrev 2012-10-18 09:00:48 följande:
    Meyita: Jag vet hur det känns! Vi underskattde tiden festprogrammen skulle ta grovt...dessutom kom jag på ganska sent att jag skulle översätta allt till engelska med. Vilket ta en stund även om  man är hyfsat bra på engelska Foten i munnen Men, efter att ha slitit sena kvällar med dem, som var det sista vi hade att göra med, så var det så mycket enklare att slappna av på torsdagen och fredagen. Ett tag på fredag fm blev jag t.o.m. rastlös för att det inte fanns nåt att göra...men det ordnade ju upp sig när vi kom till lokalen Flört 

    Låter som en bra idé att köpa gummistövlar...när man gör sånt brukar de ju inte behövas. Vi hade med ett paraply eftersom att vi i princip utgick ifrån att det skulle vara regnigt, men vi klarade oss. 

    Lillama, Meyita och Stjärnfrukt: Lycka till med alla förberedelser och hoppas att ni får en fantastisk dag på lördag!
    Oj! Vad ambitiös att översätta de till engelska också! Det gör nog inte vi hehe.. då tror jag nog att jag går in i väggen.. vi har ett par gäster som kommer hela vägen från Peru - men då får nog de andra gästerna översätta - så får de igång en konversation också..hehe. 

    Vi är nöjda med programmen nu iaf. :) De är väldigt enkla - inget utöver det vanliga egentligen - men mycket blod, svett och tårar.. eller kanske inte blod men men.. :)

    Gummistövlar är kirrade nu - imorgon ska jag panikleta efter en kofta.. har ju inte tänkt att jag ska behöva en men om det är kallt och ruggigt så kan det nog vara rätt skönt.

    Åh vad pirrigt allt känns nu!! :)

     
  • Tokig

    Meyita: Jag köpte en sån här. En cape/bolero på Jackpot... såååå nöjd! Super enkel att använda. Blev ett jättefin kontrast mot det fina vita... och den höll mig varm.


    Inte världens bästa bild kanske... men du ser principen.



     


     

  • lillama
    Tokig skrev 2012-10-17 10:09:24 följande:
    Försök att hitta stunder av lugn. Jag vet att det låter som en omöjlighet men det är så värt om du lyckas.

    Ta en promenad ut till dit ni ska vara, eller till kyrkan eller så. Hitta ett träd, en vacker vy eller någonting. Och bestäm dig för att när du står på samma plats på lördag då ska du verkligen vara i nuet.

    Det kommer bli toppen... ska ju bli fantastiskt fint väder i helgen. Här i SMåland lover de 17 grader och solsken... kommer det hit så ska jag skicka vidare det till Öland också :)
    Joo ja ska försöka, sitter just nu me vigselpapperna..
    Hinner nog inte me en lugn stund. ska försöka orka städa imon oxå. Innan lördag då de kommer massa folk..
    Här ska de bli 16 grader på lördag :) Ja litar inte på vädret utan hoppas på varmare :)

    Imon ska vi öva me alla som ska gå med fram i kyrkan, grannen är vaktmästare så lite tur har vi ju allt :)
  • Hoffsennanen Tottoplex

    Så kul att se allt med era bröllop!

    Idag är det ett år kvar tills det är våran tur! Kan inte tiden gå lite fortare
    Kul att ha fått lite inspiration av er tjejer! All lycka! 

  • Tokig
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-19 16:05:06 följande:
    Så kul att se allt med era bröllop!

    Idag är det ett år kvar tills det är våran tur! Kan inte tiden gå lite fortare
    Kul att ha fått lite inspiration av er tjejer! All lycka!
    Vad roligt... då har du ju allt det roliga framför dig :)
  • lillama

    Nu är äntligen allt klart och klockan är 00.48 :(
    trodde ja skulle få lite kväll men nähe. Nu blir de sängen..
    Frisören kommer vid 09 imon och hon som ska ta kort kommer vid 10..
    Blir ingen sovmorgon imon inte..

  • Tokig

    Jahopp... då var vi alla fruar.


    Grattis till oss allihop! :)


    Hoppas ni som gifte er igår fick den dagen ni alltid önskat... jag ser fram emot bilder ;)


     

Svar på tråden Oktober 2012