• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • lillama

    Igår kom min lättnad. Menen kom :) har aldrig längtat efter den så mycke som nu. Tänk om man hAde haft den med stor klänning, under kjol o allt + en jävla mensvärk. Nä tack att ja slapp!! På torsdag åker ja & min mamma + barnen o hämtar min klänning ;) Så skönt att den e klar nu . Nu e de bara småsaker kvar. Beställa tårta , säga att ja inte vill ha blommorna från blomaffären.. (Ska göra min egna iaf).. Fast me kvistrosor. Sen e de bordsplaseringen.. Vi ska även träffa prästen 2 dagar innan bröllopet , men de va sambons fel att de blev så sent. Hans jobb.. Han e brandman & har jouren denna veckan.

  • Tokig
    KochM och alla ni andra som gifter er på lördag:

    Nu åker vi på vår lilla mini-moon så jag passar på redan nu: Lycka till! Glöm inte att andas och försök ta in stunden. 

    Ni har en underbar dag framför er... njut av den och njut av varandra. 

    Hjärta 


     
  • erikojohanna

    Goddag! Ska försöka hinan berätta om vår fantastiska dag ikvll. Som många hade vi superfint väder oh fick minst sagt en annorlunda knorr på bröllopsnatten.. Så länge kommer här lite bilder (dock nedladdade från vänners facebook, inte fått våra egna än).



     



  • KochM

    Tack Tokig! Hoppas ni får det mysigt och får njuta av varandra!

  • lillama

    caruba Visa endast Fre 5 okt 14:03#699 Vilken tur Tokig. Lilama, jag kan maila dig vårt sånghäfte på måndag. Påminn mig. Påminner dig :D

  • erikojohanna

    Godmorgon!

    Vilka fin aoch härliga bilder ni alla lagt upp och Caruba vad roligt att läsa om din dag!
    Nu tänkte jag berätta om vår och får börja dagen innan:

    Jag hade som sagt tenta i mikrobiologi, immuologi och hygien dagen innan, en rätt tung tenta som jag hade föga förhoppningar om att klara, men hör och höpna så kändes det helt okej trots att jag inte pluggat nästan någonting. Dock har jag ju inte fått reda på resultatet än!
    Direkt efter tentan var det bara tt ge sig iväg till festlokalen och börja göra iordning och där fick vi sedan förstärkning av några vänner som anlände framåt eftermiddagen. Guld värt, annars hade vi nog fått vara kvar till 03..:P 

    Jag ahde lite svårt att somna men runt 01 slog ögonen igen. Vaknade med ett ryck, klarvaken, strax efter 7. Drömde att mannen dog och det var Ingen kul känsla att vakna till!
    Kl.8.30 anlände min kära vän som skulle fixa sminket och kl.9 anlände tre vänner varav en min fina barndomsvän som skulle med till frisören. De andra två tjejjerna hade lovat att passa dottern :) Mannen var ju kvar hemma men han hade fullt upp ändå med att putsa sablar och sina "medaljer".
    Jag och tre vänner, varav en tog foton som jag hoppas jag får snart, satte oss i bilen och åkte till frisören FY FASEN vad ont det gjorde att fixa håret.. och jag är inte ens håröm. Det skulle sprejas, läggas på spolar, borstas utt, tuperas upp. allt för att jag har för glatt och välvårdat hår sa hon.. haha! Resultatet blev iaf jätte bra och jag var supernöjd.
    Vi åkte hem och försökte äta lite lunch, blev inte så mycket. Fotografen hade anlänt och snart skulle vi ge oss iväg för påklädning. Detta gjorde vi en av vännernas övernattningslägenhet för att så får som möjligt skulle se oss. Vi blev såklart sena med påklädningen medan bilen anlände för tidigt, typiskt!
    När kl närmade sig 14.30 var vi iaf färdigklädda och påväg i den stiliga bilen för att ta foton. Först några med barnen på typ en äng, som tyvärr var lite lerig, men inget som syntes på klänningen. Eller ag såg det men ingen annan.
    Vi tog några foton där, sedan några foton under en stor och vacker ek, några uppe på en bro, något vid vattenfallen och ett sista på en landsväg på väg till kyrkan.

    Väl framme vid kyrkan så började jag ju såklart gråta innan portarna ens slogs upp in till kyrkan.. typiskt mig! haha. Sedan snyftade jag mig igenom alltihop för näsan rann något kopiöst och jag skrattade/grät och stapplade mig igenom löftena. Jag är en riktig lipsill och det böev inte bättre av att jag höra alla andra snörvla, haha. Vi GLÖMDE kyssen efter löftena.. trodde han skulle säga högt att vi fick kyssas men så var det ju inte, så vi fick ta den kyssen när vi vände oss om för att gå ut ur kyrkan istället.
    Sedan gick vi ur kyrkan, sprang runt och gick ut igen när alla var ute. Gick under sabeltunneln och väntade Länge på att folk skulle gratulera.. men inget hände så då ick vi vidare till bilen och alla kände sig snuvade på grattiskramen. Detta fick bli utanför feststället istället!

    Festen flöt på hur bra som helst, vi åt, skrattade, fick se pinsamma saker från möhippa/svensexa.. Bland annat min mans rumpa fyllde upp hela skärmen en gång, hahaha. OJ vad han tittade ner i bordet ;)
    Sedan blev det fyrverkerier som svärfar fixat och sedan dansade vi fram till kl.2, när jag nästan slet ner gubben från scenen och sa att vi fick åka hem. Min mans dag gjordes verkligen av att han fick lov att spela och sjunga med bandet, super kul och jag var så stolt!

    Detta blev långt och det kommer mer. 
    Väl hemma strax efter två så tog vi av oss våra kläder, riktigt skönt att komma ur dem! Jag stod i endast trosor i badrummet och skulle ta ur hårnålarna ur håret. Mannen stod i vardagsrummet och hade dragit ned persiennerna när han hör en smäll och tänkte: "fasen nu ska dem hålal på och jäklas med oss hela natten. Vi kommer itne få sova något". Öppnade upp persiennerna lite försiktigt och ser en bil med varningsblinkers på, ett billarm som går och skriker "oh shit" eller liknande. Jag som står i badrummet reagerar inte så värst förrän Erik helt plötsligt är borta. Jag drar på mig ett par byxor och en tröja och går ut på trappen och vad ser jag då? Jo min man iförd endast kalsonger och strumpor, som leder en annan man runt en bil och trycker up honom mot den. Mannen i bilen hade börjat försöka backa och smita från platsen, varpå min man bara aggerar och springer ut. Han förstod att det måste vara alkohol inblandat och det var det mycket riktigt också.
    När jag springer ut kommer också ett vittne som sett lite av färden till platsen, samt ett par som rastar sin hund. Jag kan ju tänka mig den rattfulle förarens tankar när det kommer en man som sliter upp dörren i bara kalsonger och strumpor och skriker "Ut ur bilen, jag är polis". Hahaha, och hälsar på ett kalsonklätt skrev... ;)
    Efter en stund ber min man om ursäkt för sin klädsel till de andra åskådarna och förklarar situationen, varpå dem börjar gratulera till giftermålet. Bisarr situation? Ja, haha!

    Dagen efter stod detta i lokaltidningen och igår gick det i tryck: Lättkladd polis ingrep under bröllopsnatten. Igår hade även metro snappat upp detta och skrev:



    Hahaha. Så den lär vi aldrig glömma. Och hur troligt är det att det händer just på sin egen bröllopsnatt och på sitt eget kvarter?! :D
     
  • lillama

    De va lite tufft att de hände på eran dag.
    Misstänker att han e polis.. Först när du skrev "att han slett upp dörren o sa att han va polis" så trodde ja att han sa så för att skrämma föraren.. Men sen när ja såg de i Metro tidningen så förstod ja..
    Haha ja fick mig ett skratt iaf : )

Svar på tråden Oktober 2012