• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-10-03 09:33:43 följande:
    Neeej! Men se det såhär...på lördag borde ändå effekten ha slagit till så att öron/hals/xxx mår bättre och du orkar ha kul. Surt dock att behöva synka med mat och sånt. Eller behöver du inte det? 
    Ja, så tänker jag också. Kommer ta det nu fram tills fredag sen får det vara under lördagen. Jag vill dricka champagne och äta mat när jag vill Skrattande I värsta fall biter inte kuren så då får jag väl börja om på en ny efter bröllopet.

    Men det är mest trist att jag inte känner mig helt hundra. Men det tror jag också att adrenalinet kommer att fixa på lördag.

    Fick första krisen nu förresten. Vigselförrättaren ringde. Tydligen behöver han ha in alla papper innan vigseln för att hinna "handlägga" - skapa protokoll etc. Vi hade förstått det som att vi kunde ta med hindersprövningen till vigseln och ge det till honom då. Men icke, så det var bara att bege sig till Skatteverket och fixa nya (arbetar inte i min hemkommun så jag hade inte tillgång till orginalen). Men vilken tur att han ringde... sjukt tråkigt på lördag om vi inte kunnat gifta oss för en sån grej...Solig
  • Tokig

    Nio härliga godisburkar står här hemma nu; "brudens favorit" "Brudgummens favorit" osv...



    Annars har jag haft panik nummer 2 idag... Posten har slarvat bort mina underkäder så jag fick springa ner på stan och panikhandla nya. Hoppas hoppas bara att de funkar under klänningen... har inte vågat prova än.


    Nu ska jag hälla upp ett glas vin och fortsätta pyssla...

  • MrsButterfly

    Fiina! Bara 3 dagar kvar! Galet!


    Tokig skrev 2012-10-03 18:58:47 följande:
    Nio härliga godisburkar står här hemma nu; "brudens favorit" "Brudgummens favorit" osv...


    Annars har jag haft panik nummer 2 idag... Posten har slarvat bort mina underkäder så jag fick springa ner på stan och panikhandla nya. Hoppas hoppas bara att de funkar under klänningen... har inte vågat prova än.


    Nu ska jag hälla upp ett glas vin och fortsätta pyssla...


  • Tokig
    MrsButterfly skrev 2012-10-03 19:29:25 följande:
    Fiina! Bara 3 dagar kvar! Galet!
    Ja, eller 2 dagar, 17 timmar och 52 minuter.... galet nära nu :)

    Nu är det servettvikning på schemat. 
  • Tokig

    Servetterna är vikta och klara.


    Det är tygservetter i massor av olika tyger. Inte många är lika varandra. Runt servetten är det ett läderband. Själva bordsplaceringskortet är ett litet kuvert.



    Som sagt, bordsplaceringen är ett litet kuvert...


    ... med en personlig hälsning till var och en.



     

  • caruba

    Hur mår du nu Tokig?
    Allt ditt pyssel är jättesnyggt. =0)

    Sitter här och tittar på det mycket tråkiga vädret. Men löven och sånt börjar att bli riktigt fina här.

    Idag har jag tänkt att packa,
    Leta upp om jag har några bra strumpbyxor. (annars får jag köpa det)
    Köpa chips och liknande. (jag tror inte att jag behöver så mycket, folk är väl ganska mätta)

    Imorgon så ska jag köpa pumpor på torget, (helst vita)
    10.00 gå på en makeupstorekurs
    14.00 - tiden så hämtar min far upp oss och så tar vi oss till Malmö för att hämta hans kläder
    Helst ska vi äta någon lunch någon stans där i mellan.

    Sedan är det iväg till Arild. =0)

  • csq

    Hurra! All lycka till oss nu allihop!!! Kan knappt fatta att det är dax! Idag får vi lokalen, så ska ut o börja fixa, familj och brudfölje börja anlända, tänk att så många är så engagerade i vår stora dag. Det enda jobbiga vi har kvar att fixa är att eventuellt göra om bordsplaceringen + skriva våt tal. Själv filar jag fortfarande på mina löften. Nu kör vi! Ska försöka njuta av varje sekund! Kramar till er!

  • caruba
    csq skrev 2012-10-04 09:25:00 följande:
    Hurra! All lycka till oss nu allihop!!! Kan knappt fatta att det är dax! Idag får vi lokalen, så ska ut o börja fixa, familj och brudfölje börja anlända, tänk att så många är så engagerade i vår stora dag. Det enda jobbiga vi har kvar att fixa är att eventuellt göra om bordsplaceringen + skriva våt tal. Själv filar jag fortfarande på mina löften. Nu kör vi! Ska försöka njuta av varje sekund! Kramar till er!
    Visst är det spännande..
    Nu bröjar det kännas verkligt. =0)

    Folk engarerar sig verkligen när det är bröllop. Det är underbart!
  • erikojohanna

    Hua vad myket det är att göra. Trodde verkligen att det skulle vara lugnt, men helt plötsligt kom jag på st tjag inte bakat brödet, inte gjort rispåsarna, inte vikt servetterna. Men snart är det färdigt iaf. Imorgon ska jag även göra ljusstakar av äpplen och skriva en tenta.. Som jag vet att jag kommer att köra på =/

    Tokig: Nu kommer jag med förmanade finger.. AVBRYT inte din antibiotikakur. Du får mycket större risk att utveckla resistens mot antibiotika vilket inte gynnar i framtiden.
    DOCK så påverkar inte alkohol din antibiotika kur förutom vid två olika sorter, då effekten blir som antabus.. Så kolla med din läkare!
    (förlåt, men det är sånt här jag har tenta på imorogn så jag är ltie inne i det förmanande tänket...) :P

    Någon mer än jag som börjar bli sjukt nervös/pirrig? Om två dygn sitter jag påväg till frisören... sjukt! :D 

Svar på tråden Oktober 2012