• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • tinaalpfält

    Oj vilken god tid du är ute i med den! Jag har inte ens kommit fram till vilken form vi ska ha på borden Obestämd Har du haft ditt osa-datum redan då? Eller är du lite våghalsig?

  • caruba
    tinaalpfält skrev 2012-08-06 13:07:32 följande:
    Attid nåt! Jättefin brodyr! Skrattande  men jag förstår vad du menar...brunt ser det ju inte direkt ut. Men men ibland kan det oväntade ta en med storm och bli minst lika bra som originalplaneringen.
    ja den är mer som brunorange.. Men den passar ju till hösttemat. ;0)
    Tokig skrev 2012-08-06 13:15:32 följande:

    60 dagar kvar idag!


    Crazy... ska sätta mig och börja knåpa med bordsplaceringen idag tänkte jag.


    Och så har jag varit och bokat tid för att få min klänning justerad. 15 september tyckte de var lagom...


    Men som jag längtar!


    ja bordsplanering kanske man borde fundera på..
    Man vet ju hyggligt vem som kommer..

    Själv håller jag på att få lite panik över festprogramen.. Tycker att det är hemskt svårt.
  • tinaalpfält

    Börjar också få lite panik över dem...jag har gjort en del research och så men ingenting har omsatts i praktik. Jag var inne på ett tag att vi skulle hitta på lite frågor och maila ut till alla gäster i samband med att de svarade på inbjudan och sen använda de svaren i festprogrammet istället för att hitta på egna saker om alla gäster, plus att jag funderade på att hitta bilder på dem istället för att bara ha namn. Dock har jag insett att båda dessa saker kommer att bli alldeles för tidskrävande. Dessutom finns det en risk att alla inte skulle svara på frågorna och då skulle det se jätteskumt ut i häftet.

    Innehållet som det ser ut nu kommer vara:
    Roliga regler för kvällen
    Meny
    Beskrivning om gästerna
    tidslinje över mig och min m2b's liv
    en "intervju" med mig och en med min m2b (en av marskalkarna ska hjälpa till med det)
    Bordsplacering
    Ett egengjort korsord (fanns någon bra hemsida att göra det på som jag inte kommer ihåg just nu)
    Tacktext på slutet

    Sen finns det såklart en hel del frågetecken...

  • caruba
    tinaalpfält skrev 2012-08-06 13:40:09 följande:
    Börjar också få lite panik över dem...jag har gjort en del research och så men ingenting har omsatts i praktik. Jag var inne på ett tag att vi skulle hitta på lite frågor och maila ut till alla gäster i samband med att de svarade på inbjudan och sen använda de svaren i festprogrammet istället för att hitta på egna saker om alla gäster, plus att jag funderade på att hitta bilder på dem istället för att bara ha namn. Dock har jag insett att båda dessa saker kommer att bli alldeles för tidskrävande. Dessutom finns det en risk att alla inte skulle svara på frågorna och då skulle det se jätteskumt ut i häftet.

    Innehållet som det ser ut nu kommer vara:
    Roliga regler för kvällen
    Meny
    Beskrivning om gästerna
    tidslinje över mig och min m2b's liv
    en "intervju" med mig och en med min m2b (en av marskalkarna ska hjälpa till med det)
    Bordsplacering
    Ett egengjort korsord (fanns någon bra hemsida att göra det på som jag inte kommer ihåg just nu)
    Tacktext på slutet

    Sen finns det såklart en hel del frågetecken...
    Verkar som att du har bra koll ändå.
    Man ska nog inte ha för mycket i dom heller. Blir kanske för mycket att läsa etc.
  • Pyttsan

    Vårt häfte kommer att innehålla:

    Meny
     
    Sånger

    Några bilder på oss

    Korta beskrivningar av gästerna

    Instruktioner om hur man tar sig hem, taxinummer och tider för bussarna.

    Våra kontaktuppgifter som herr och fru, inklusive namnbyte såklart. Mycket kort.

    Ev bilder på våra föräldrar när de gifte sig. 

    En kort historik och berättelse om gården vi kommer att vara på.

    Fast vi har inte alls börjat med dem än..Hur som helst är vårt häfte främst ett sånghäfte, men vi lägger med meny och så, eftersom många säkert plockar dem med sig som minne.

     

  • tinaalpfält

    Skönt att höra att jag inte är den enda som inte har börjat med häftena Skrattande

  • caruba
    Pyttsan skrev 2012-08-06 18:56:20 följande:
    En kort historik och berättelse om gården vi kommer att vara på.

     
    Gillar idéen. Tror vi kunnat ha lite info ang hotellet vi ska vara på... =0)
  • Pyttsan

    Fin klänning Caruba! Gillar färgerna ihop, den gröna blir helt underbar! 

    Vi har hunnit prata lite bröllop ikväll, tack och lov! Gjort en kort text till hemsidan om presenter, valt brudvals och mailat bandet. Vi bestämde också att vi hyr stolar, vi har budgeterat för det, men eventuellt tänkt spara in lite på att ha udda stolar, men det känns skönt att veta att antalet räcker och det kommer att se fint ut med klädda stolar mot den rustika gamla ladugården. Skrattande 

    Jag och min väninna har också funderat lite kring dekorationer och skippat ett större projekt till förmån för några mindre. Dessutom kom rara svärmor över häromdagen och hon hade tillverkat skyltar till vägen med söta brudpar på! Så att både bussar och bilister hittar rätt avtagsvägar. Mycket finare än om jag hade gjort dem själv!

    Fästmannen har dessutom helt tagit över brudbuketten, corsage och nånting smått till näbbarna. Allt här hemma blommar för fullt nu, jag hade ju tänkt att de skulle blomma om sisådär en månad..Drömmer Nåja, blir nog bra med florist också.

    Festhäften den här veckan. Och så ska jag försöka fixa en hårdekoration. 

  • Daludd

    Kul o se klänning! Tycker det ser bra ut med färgerna Caruba, knepigt o få en helt annan än den som är tänkt, det är svårt med färger. Men de passar ju ihop liksom och är så pass mörk att den inte ser hudfärgad ut. Fint :)

    Har själv svårt med färger just nu.
    Vad i hela världen ska man ha för färg på blommorna?? Jag blir knäpp! Jag kan liksom inte välja en favoritfärg, för har aldrig fattat det konceptet. Är konstnär och har kanske annan syn på färg, men vadå favoritfärg? På vad? koppar, kläder, väggar eller golv eller blommor? Det går inte o säga en favoritfärg. Jag klär mig i svart mycket och har gärna röda detaljer, t.ex. klocka, naglar och headphones samtidigt. Har därför funderat på rött. Har också snygga röda skor som jag fick av min farmor nu då jag fick ett helt gäng klackskor av henne eftersom hon vid 82 inte längre kan gå i klack utan har rollator istället :)

    Men är lite rädd för rött o vitt - tomte?? Är också lite rädd för rött o vitt för att det är så KLASSISKT liksom. Vad är det i en klassisk bukett? Röda rosor, nån blå blomma o brudslöja, inte sant?

    Har ett pärlhalsband med ett lås på där det finns en blå sten i. Har därför tänkt blått, men har bara klacksko i typ marinblå, passar det? Ser de inte bara svarta ut?

    Kan jag ha röda skor o annan färg i buketten ändå? Eller ser jag ut som en amerikansk flagga om jag t.ex. har blå blommor då?

    åååh ångest! 

  • tinaalpfält

    Jag vet ju inte vad du har haft för andra färger på inbjudningskort och sånt men en idé kan ju vara att köra lite hösttema. D.v.s. lite rött, orange och gult med lite gröna blad. Då kan du ju ha de röda skorna till. De kommer troligtvis synas mer än en safir i låset på pärlhalsbandet. Speciellt om du inte har tänkt ha allt hår uppsatt.

    Annars tror jag inte att du behöver oroa dig för att se ut som en amerikansk flagga...så länge du inte pryder klänningen och blommorna med 50 stjärnor Flört

Svar på tråden Oktober 2012