• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • tinaalpfält

    Bara två månader kvar idag för en del av oss!

    Jag har precis lämnat in ringar till en guldsmed för att göra om dem till bröllopet så nu känner jag mig lite halvnaken...man vänjer sig fort vid att ha nåt på fingret Skrattande

  • caruba

    kläderna kom i morse,
    roligt var att jag drömde om dom igår att dom kom i mitten av bröllopet.
    och så drömde jag att vårt toastmaster par inte kom och inte heller svärmor.
    Riktigt katastrofbröllop. ;0)

    Vilket fall som helst,
    kläderna till han passar inte.
    klänningen till mig var inte i den färg jag trodde jag beställde,
    men jag var ändå nöjd.
    Dock får vi se om jag passar den nu..
    Hjälp. ;0)

  • tinaalpfält

    Nej vad surt! Men är det nåt som går att justera hos en sömmerska så att ni slipper leta nya kläder?

    Jag hängde in min brudklänning i garderoben i torsdags och den satt lika bra som när jag provade den i februari...det enda som ska justeras sen är längden...men mina 163 cm brukar det aldrig vara nåt som passar på längden så det kändes ganska väntat.

    I helgen planerades det lite inför Tysklandsresan som går av stapeln 15 september. Vi kom fram till att det var bättre att ta det säkra föra det osäkra och hyra släp så att vi inte lastar bilen för tungt. Hur mycket vi ska köpa vet vi inte än dock...det är ju så svårt att estimera hur mycket som går åt! Men med ett släp borde vi klara oss oavsett Skrattande

  • caruba
    tinaalpfält skrev 2012-08-06 11:24:41 följande:
    Jag hängde in min brudklänning i garderoben i torsdags och den satt lika bra som när jag provade den i februari...det enda som ska justeras sen är längden...men mina 163 cm brukar det aldrig vara nåt som passar på längden så det kändes ganska väntat.
    Nej jag tror inte att det går att justera tyvärr...
    Men vi funderar på att sälja vidare den, vi får se. =0)
  • tinaalpfält

    Ok, vad synd. Lycka till med jakten på nya kläder! För att omformulera min tidigare kommentar...det är ju HELA två månader kvar idag för en del av oss Flört

  • caruba

    Klänningen till mig passade i alla fall.. Den är verkligen underbar även om det inte var den bruna jag hade tänkt mig, =0)

  • tinaalpfält

    Attid nåt! Jättefin brodyr! Skrattande  men jag förstår vad du menar...brunt ser det ju inte direkt ut. Men men ibland kan det oväntade ta en med storm och bli minst lika bra som originalplaneringen.

  • Tokig

    60 dagar kvar idag!


    Crazy... ska sätta mig och börja knåpa med bordsplaceringen idag tänkte jag.


    Och så har jag varit och bokat tid för att få min klänning justerad. 15 september tyckte de var lagom...


    Men som jag längtar!

Svar på tråden Oktober 2012