• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig

    Tinaalpfält: välkommen hit :) Var gifter ni er? Och hur går planeringen?

  • Daludd

    Vi har precis blivit uppringda av prästen som vill träffas två gånger, en gång hemma hos oss i ca 1,5 h och en gång i kyrkan för att "stå och gå" som han sa.

    Han började samtalet med att fråga om vi fortfarande ska gifta oss, det är tydligen mycket avbokningar efter semestern. Visste inte om det var kul eller oförskämt? ;) 

  • tinaalpfält

    Tokig: Tack så mycket! Vi gifter oss på Rockelstad slott utanför Flen =) Planeringen går hyfsat...de stora grejerna som lokal, catering, klänning och sånt har varit klart jättelänge och nu ska man fixa allt pyssel...kommer på grejer hela tiden som jag inte har tänkt på än :S  

  • Tokig
    Daludd skrev 2012-07-24 22:26:28 följande:
    Vi har precis blivit uppringda av prästen som vill träffas två gånger, en gång hemma hos oss i ca 1,5 h och en gång i kyrkan för att "stå och gå" som han sa.

    Han började samtalet med att fråga om vi fortfarande ska gifta oss, det är tydligen mycket avbokningar efter semestern. Visste inte om det var kul eller oförskämt? ;) 
    Hahaha... det tycker jag är jätteroligt!

    Lite som när vi var och tittade på ringar en gång (mest för att testa storlek men ändå) då sa juveleraren - ja, jag vet att jag borde säga att ringen ska hålla för alltid precis som ert äktenskap, Men jag är realist, 15 år räcker.
  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-07-24 23:03:48 följande:
    Tokig: Tack så mycket! Vi gifter oss på Rockelstad slott utanför Flen =) Planeringen går hyfsat...de stora grejerna som lokal, catering, klänning och sånt har varit klart jättelänge och nu ska man fixa allt pyssel...kommer på grejer hela tiden som jag inte har tänkt på än :S  
    Vad härligt. Ja, 6/10 verkar vara ett väldigt populärt datum.

    Blir det ett stort bröllop? Kyrkligt eller borgligt? Vad blir det för klänning?

    Jag har ju precis, som ni kanske sett i en annan tråd, kommit på att jag vill ha örter i min brudbukett. Vore så härligt om buketten doftade som en örtträdgård. Vill ju ha blommor också, gärna typ krysanthemum, dahlia eller nejlikor. Men vi får se. Vill ju att den ska gå i färgerna, rött, gult och fuschia. Får ser hur det blir.

    Tänker de här färgerna:


    Men vad tror ni om örter i buketten typ istället för grönt.
  • Pyttsan

    Jag tycker att det är en underbar idé! Då får den lite mer struktur och olika storlekars blad och så. :) 

  • tinaalpfält

    Tycker det låter riktigt mysigt med örter i...koordinera med bröllopsmiddagens kryddor kanske?

    Jag och min sambo har inte så mycket till släkt så med massor av vänner blir vi max 55 pers, men det känns ganska skönt. Då hinner man förhoppningsvis prata iaf lite med alla. Vigseln kommer att vara borgerlig och UTOMHUS :S Är det någon av er andra som kommer vara utomhus med?? Jag är lite nojig över vädret. Även om det finns partytält i släkten att låna så är det ju ändå bara så att det kommer att täcka brudpar, brudfölje och VF. Resten av gästerna kommer få ta med paraply om vädergudarna är emot oss. Hur har ni andra gjort? Vår vigsel kommer nog bara ta 15-20 min.

    Min klänning är en axelbandslös Lilly som jag kärade ner mig i redan i feb =D Pga av detta har jag laddat med tubtopp idag när vädret faktiskt liknar sommarväder.

  • Tokig

    Vi ska också gifta oss utomhus, vid en sjö. Har inte ens planerat för partytält. Har helt enkelt bestämt att det ska blir en sån där magisk oktoberdag som det blir ibland :)

  • tinaalpfält
    Tokig skrev 2012-07-25 09:08:56 följande:
    Vi ska också gifta oss utomhus, vid en sjö. Har inte ens planerat för partytält. Har helt enkelt bestämt att det ska blir en sån där magisk oktoberdag som det blir ibland :)
    Det känns lite som att jag räknar med det oxå =)

    lillama: Jag kommer sticka en sväng till Tyskland i september med sambo och svärfar och bunkra. Vi bor i Jkpg och svärfar i Borås så det blir liksom åt rätt håll. Men jag börjar få lite panik över hur mycket man ska köpa och av vad!! Vi kommer servera öl, vin och cider (plus alkoholfritt) till middagen och antagligen avec till kaffet men sen blir det betalbar. Hoppas att folk inte blir lika onyktra när starkspriten lyser med sin frånvaro...nästan iaf. De flesta gästerna kommer nog sova över på slottet med oss så då kanske de känner att  de kan dricka lite extra och inte behöver sitta nyktra för att köra hem sen så man vet ju aldrig.

    Våra temafärger för bröllopet är lila (lite mörkare lila helst och inte vårig lavendel) och grönt så jag hoppas att det finns lite lila blommor i oktober. Som bordsdekoration kommer vi nog ha rankor med murgröna...tips från en kompis som är florist =) Vet dock inte hur man får tag på det men det fixar nog hon.

    Tokig: Kommer bli urläckert med de skorna till en bukett med de färgerna!
Svar på tråden Oktober 2012