• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Pyttsan

    Idag spenderade vi 3 timmar på festplatsen och minglade och planerade med våra värdar. Det var bröllop där igår och de ville att vi skulle komma ut och titta hur vi vill ha det och hur vi inte vill ha det. De kommer att hinna fixa golvet så vi har middagen nere i ladugården och sen för vi slå upp portarna till körbron och ha dans på höloftet, det är STORT där och kommar att bli så häftigt! 

    Fint att få se stället dukat och de hade en mycket bättre lösning än jag hade tänkt ut, så jag tror vi kör på samma. De var 100 och vi har bjudit 125, men några kommer att tacka nej, så vi borde rymmas utan problem. Senast vi var där var hela ladugården full av gamla maskiner och möbler! De hade verkligen gjort fint och stenlagt uteplatsen utanför också. :) Fick riktigt pirr i magen, mindre än 3mån kvar för oss nu! 

    Är jätteglad över att min gamla trumpetlärare har lovat spela trumpet voluntary som inmarsch. Det är ett sånt där stycke som alla trumpetare tragglar när man kommer till en viss nivå och ska träna drillar och jag är själv trumpetare, så det känns toppen! Fästmannens manskör kommer att sjunga istället för solosånger, det blir nog bra det, de är duktiga!

    Spännande med klänningsköp Daludd! Förstår att du vill få koll, det var oväntat befriande att besöka festplatsen idag! En verklig kick och lättnad!

    Själv funderar jag på att slänga min brudklänning i tvättmaskinen. Funderar mest på hur draperingarna över bysten klarar sig och ser ut efter att de torkat, det är ju liksom svårt att stryka..kanske man tumlar? 

     

  • Tokig
    Daludd skrev 2012-07-01 11:31:11 följande:
    Här är vi igång med att välja musik i kyrkan, in- och utgångsmusik samt vad vår solist (förhoppningsvis) ska sjunga någonstans i akten. Jag vet inte riktigt hur det går till eller så, börjar bli lite stressad ;) I morgon åker jag till östsidan av landet o köper klänningarna på tisdag, eller provar i alla fall. Om allt stämmer så köper vi våra klänningar :) 

    Börjar bli lite stressad nu ändå! Varit så lugn innan. Men nu vill jag verkligen prata med präst och festvåningen och få lite koll...  
    Du har säkert stenkoll på detta men här är annars en bra sida för inspiration http://kyrkomusik.se/vigsel.php
    Pyttsan skrev 2012-07-01 23:06:30 följande:
    Fint att få se stället dukat och de hade en mycket bättre lösning än jag hade tänkt ut, så jag tror vi kör på samma. De var 100 och vi har bjudit 125, men några kommer att tacka nej, så vi borde rymmas utan problem. Senast vi var där var hela ladugården full av gamla maskiner och möbler! De hade verkligen gjort fint och stenlagt uteplatsen utanför också. :) Fick riktigt pirr i magen, mindre än 3mån kvar för oss nu! 
    Det känns bra att ha med dig i tråden Pyttsan. Du blir ju fru en vecka innan oss andra så du kan du ju komma med kloka sista minuten tips sen när det är dags :)
  • Pyttsan

    Jag kommer att skrämma upp er med allt som improviseras och allt som går fel eller inte blev som det var tänkt.Skrattande

  • caruba
    Pyttsan skrev 2012-07-03 23:07:45 följande:
    Jag kommer att skrämma upp er med allt som improviseras och allt som går fel eller inte blev som det var tänkt.Skrattande
    he he bra
  • Tokig
    Pyttsan skrev 2012-07-03 23:07:45 följande:
    Jag kommer att skrämma upp er med allt som improviseras och allt som går fel eller inte blev som det var tänkt.Skrattande
    Hahaha, ja det vore underbart.
  • Daludd

    Nu har vi varit i Linköping och hälsat på släkten, tre dagar på landet 45 minuter därifrån, myst bara vi med champagne och jordgubbar varje dag, toppen!
    Vi provade klänningar och köpte dem också. Den som jag ville ha satt som en smäck på mig verkligen och jag kände mig finast! Men måste nog gå ner ett kilo till om jag ska känna mig helt bekväm i den, men den är ett fodral så att säga så helt bekväm blir den väl aldrig ;)

    Flickvännen hittade en jättefin klänning som är lite "mer" än min med spets och grejer, båda är NIXA-klänningar.
    Äntligen köpta och färdiga och flickvännen nöjd! (Vi hade ju "vanliga" klänningar innan som hon sedan inte var nöjd med så vi fick köpa nya nu). De ska bara tas in här och var och läggas upp, korta axelbanden och så vidare :) Hämtar dem och slutprovar i augusti. Så nöjd! 

  • Pyttsan

    Låterljuvligt Daludd! Skrattande

    Idag har jag fått jobb! Är så himla glad, dessutom fick vi äntligen vår ena bil såld, så nu är det en sak mindre att bekymra sig för. Sköööööönt! och pirrigt, jag hade tänkt vara hemma ännu ett år, men så dök drömjobbet upp och jag lyckades förhandla så jag får joba 60% istället för heltid, vilket känns helt perfekt för oss just nu. Fick ledigt direkt veckan innan och efter bröllopet också, jag gillar chefen.Skrattande 

    Det får allt bli champagne för oss imorgon, blev så sugen nu! Fast vi har provat ett rött vin ikväll, med tanke på bröllopet, det var faktiskt jättegott, fast lite i överkant av vår budget. Vi får se.

    I helgen ska vi på bröllop till ett jättefint ställe, det känns som vår egen smekmånad. Dottern är 15mån och det är första gången vi lämnar bort henne över natten. Det ska bli så skönt att vara bara vi två i över ett dygn!! Hjärta Jag ser nästan mest fram emot att få sova och äta hotellfrukost just nu, är dunderförkyld, men hoppas jag ska          få bukt med det innan lördag, så jag orkar dansa också!

  • lillama

    Hur mycke har ni kvar att fixa?
    Hur många har tänkt att åka till tyskland för att handla drickan?

  • Pyttsan

    Vi åker inte till Tyskland, det är så långt borta för oss, däremot har vi en kompis som jobbar på båt som lägger på ett lass öl i Tyskland och några andra som jobbar på båt och kan slabba. Men till maten bjuder vi på "Finöl", dvs lokala bryggeriets handgjorda öl. :)

    Vi har kvar:

    Brudens underkläder
    Hela brudgummens klädsel
    Dotterns klänning (syr antagligen en enkel vit själv)

    Boka bussar
    Planera hela brunschen dagen efter
    bestämma dekorationer och tillverka dem
    Tillverka programblad och bordsplaceringskort och vägskyltar
    Göra bordsplacering
    Förbereda tackkort
    Göra hårprydnader till mig+2brudnäbbar
    Välja vin och löpa det
    Köpa nattmaten
    Hyra dukar
    transortera allt till platsen (stolar, porslin, dukar, dekoration, lampor) 
    Brudbukett+corsage ska beställas
    Ta ut hindersprövning
    Träffa prästen

    Vi har typ planerat det mesta, skickat inbjudningarna och fixat min klänning, skor+näbbklänningar och vigselring. Allt annat är kvar. Men det finns en plan och en budget i varje fall. :D 

  • Tokig

    Ahhhh min mardröm har besannats.

    Vi skickade ju ut inbjudningskorten för några veckor sedan och det har inte kommit så många OSA. Så jag har ju börjat nojja om att folk inte kommer att komma, eller "tänk om inbjudningskorten inte kommit fram".

    Och nu visar det sig att min väninna inte fått inbjudningskort! Tänk om det är så för fler? Men vi kan ju inte glra något förrän sista dag för OSA går ut. Vi valde, som tur är, en ganska tidig OSA-tid så det finns ju tid att mecka med det. Men usch... verkligen en mardröm!

    Men desto roligare är att jag hittade den perfekta festklänningen igår. Jag beställde ju två klänningar från kina. Båda klänningarna är superfina. Men jag ångrade mig angående festklänningen. Jag vill ju byta efter middagen för att bli bekväm och för att kunna dansa och känna mig som mig själv igen. Den festklänning som blev uppsydd till mig var liksom "för fin". Men jag hittade en jättefin, sval, lätt, klänning igår i lite 20-talsstuk. Cremefärgad med svarta detaljer. Så nu har jag bara skor till brudklänningen kvar och de är beställda. (till festklänningen blir det svarta retroskor).

Svar på tråden Oktober 2012