• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    Pyttsan skrev 2012-04-23 20:58:26 följande:
    guccipucciprada.blogg.se/images/2010/flowergi...

    Googlade snabbt fram en bild på vitklänning+vita strumbyxor. Men ajg tycker inte det ser för vitt ut. På en vuxen skulle det nog göra det, men proportionerna är andra på barn och jag tror man reagerar starkare på för mycket bar hud på ett barn, faktiskt. Men de kan ju ha ljudgula strumbyxor eller mönstrade, typ med flätmönster eller så?

    Sant... det var faktiskt jättefint.


    Ska fundera lite på gula strumpbyxor också... kan ju vara jättefint :)

  • Tokig
    caruba skrev 2012-05-02 20:05:00 följande:
    Kläder beställda... Nu börjar det närma sig. =0)
    Ja verkligen, du springer tiden iväg. Vi sitter och knåpar med vår hemsida. Behöver få den klar innan vi kan skicka ut inbjudningarna. Vad svårt det är. Man vill vara sådär fyndig och klämkäck men det är jättesvårt att formulera sig.
  • Pyttsan

    Åh, vi borde registrera en hemsida. Har n e-post fixad. I morgon ska vi till stugan, så då får jag pyssla lite med korten och sånt, men val av typsnitt och att få själva texten utskriven är kvar. Gah! Hatar datorpillandet, jag är verkligen usel på det! 

  • Tokig

    Det rör på sig lite sakta just nu...


    Men jag fick meddelande från skostället att mina skor kommer skickas på fredag :) Ser verkligen fram emot att se dom och se om jag gillar gula skor lika mycket i verkligheten.


    Mina klänningar är klara närsomhelst... Ska bli helt fantastiskt att få ta på sig klänningarna för första gången. Jag har ju aldrig provat en brudklänning ens. Men jag hoppas det känns rätt direkt.


    Mina inköp från Etsy är skickade... så inom några veckor har jag förhoppningsvis hela outfiten klar.


    Sen håller vi på att spåna på sätt att göra bröllopet lite mer personligt. Små saker, detaljer som visar vem vi är. Och sen har vi börjat leta vigselförrättare.... hur går det för er?

  • Tokig

    Hur går det för er?


    Vi har suttit i helgen och arbetat med våra texter till inbjudningskorten. Vill gärna skicka ut dom i juni. Vi skickade ju ut en save-the-datefilm i påskas så det är ingen panik men det vore skönt att börja se att våra gäster faktiskt tackar ja.


    Vi ska även ringa våra tilltänka toastmasters ikväll så förhoppningsvis fixar det sig också.


    Hur har ni gjort med värdpar etc? Har ni en sån funktion eller fixar ni det själv? Vi har tänkt ha en tärna, en bestman och sedan två toastmasters men annars inga andra.


    Vilka saker har ni "lämnat" ifrån er? Stället vi ska vara på fixar ju dukning och sånt och min älskade och bestmannen kommer lägga ut placeringskorten på varje plats på förmiddagen när jag är och gör vid mig. Han tyckte det är rätt skönt att ha en uppgift. Men alla pratar hela tiden om att man själv inte ska ha något att tänka på under bröllopsdagen och det förstår jag, men jag kan inte komma på någon uppgift att "ge bort". Berätta hur ni har planerat.


    Annars så har jag äntligen fått min birdcage och håraccessoar... de var långt över förväntan. Otroligt vackra och välgjorda. Ska få bilder på mina klänningar nu i veckan och sedan ska de bara skickas till mig (om de ser bra ut). Ska bli jättespännande... har ju bara sett modellerna uppsydda i skittyg innan.


    Skorna är också påväg... så snart kan jag testa min outfit :)


    Det enda som känns osäkert är blommerna. Jag velar nog 30 gånger om dagen typ... jag älskar blommor och jag älskar färg så jag vet inte hur jag ska kunna bestämma mig.

  • Pyttsan

    Du behöver inte bestämma dig! Välj en duktig florist och sen säger du bara stil och färger och ger fria händer. Då får du antagligen en billigare bukett, för de kan ta vad de har inne och vad som är bra just då. Plus att de flesta tycker det är jätteroligt att få vara kreativa och överträffar dina förväntningar. Skrattande Jag och svärfar odlar dahlior, ringblommor och lite annat. Finns det nåt kvar så tar vi med blommor till floristen och sen får hon använda "köpesgrönt" och eventuellt lite andra blommor. Det var inga problem att göra så, men hon sade att hon vill gärna ta eget grönt, för grönt utifrån håller så dåligt. 

    Vi har varit ute i trädgården hela helgen, men vi borde göra inbjudningar. De är klara, bara att printa ut och fästa texterna. Bara det att vår printer drar pappren snett, så när man ska skära till dem ser allt ännu snedare ut, vilket innebär att vi borde åka nånstans och få dem utskriva=projekt. Obestämd Vi har tänkt ha dem klara inom maj och det börjar kännas bråttom.

    Vilka saker vi lämnat bort? Hmm, min kompis gör tårtan, våra vänner vars barn ska vara brudnäbbar kommer att fixa ris och jag tror att våra syskon med familjer ska få dela ut programblad till kyrkan. Här brukar brudparets föräldrar och närmaste gå in allra sist, så de får ta hand om att dela ut dem. Vi har inte frågat någon om det ännu, men det löser sig. :)

    Tror att min blivande får fixa brudbuketten och hämta den. Min svärmor gör en caketopper och min kompis+cateringfirman ser till att tårtan och all mat som ska vara där på förhand kommer dit och blir upplagt.

    Vi får vara i lokalen hela veckan och helgen innan är det stor skördefest, så en hel del av dekorationerna får helt enkelt vara kvar. Så vi och våra familjen kommer att dekorera tillsammans, hänga upp  ljusslingor och sånt. Vi får stolarna på onsdagen så då bär vi bord och stolar och ser att allt funkar, bygger baren, funderar ut var bandet ska stå mm. Tillverkning av skyltar kommer jag att be en annan kompis göra tillsammans med mig.

    Vi dukar dagen innan. Det kommer att vara mycket jobb eftersom vi har en så enkel lokal(en lada) men vi har många som hjälper och det mesta är förberett. Bådas bröder har skåpbilar och min bror fixar porslin, stolar, ljus, is, kylar mm.  På själva dagen ska vi bara hämta blommorna och till frissan båda två och sen klä ocss och fotas. Och äta hotellfrukost, himmel vad jag längtar efter den frukosten, hoppas jag inte är nervös! :D

    Vi har 2 näbbar, och 2 toastmastrar. Jag har aldrig varit på ett bröllop med värdpar, jag undrar om det är svenskt kanske? Vad gör värdparet?  

    Jag har sett ut skor och näbbklänningar, men borde ta tag i att beställa dem. Och så fixa klart inbjudningarna, det är veckans uppgift. Nästa helg ska jag på möhippa så det är en hel del att fixa inför det också. Typiskt att vi är bjudna på 4andra bröllop just i år och så fyller min mamma 60 och en god kompis 30 och de ska ha stora fester de med. Puh! 

    Hahaha, stackars mig, som har så mycket roligt att göra! ;) Kan inte klaga. :)

     

  • Tokig

    Jag gick in till floristen och gav dom fria händer. De blev jätteglada. Såg riktigt hur det lyste till i deras ögon. Pratade med en tjej först, men så fort jag nämnde fria händer som kom allihop :) De ville bara ha bilder på min klänning, hur jag ska ha håret och sådär så att de kunde göra en bukett som matchade stilen. Känns jättespännande och jätteskönt.

    Sen har jag äntligen fått bilder på min brudklänning. Den är JÄTTEFIN! Finare än jag någonsin trodde att det skulle kunna bli. Nu ska de bara sy på alla pärlor på festklänning, skicka bilder så att jag kan godkänna den också och sen skickar dom klänningarna. Jag hoppas verkligen nu att klänningen passar mig. Har ju som sagt aldrig provat en brudklänning så jag har ju egentligen ingen aning om modell och sådär...

    Och igår fick vi ett första utkast av våra inbjudningskort. Jag blev så himla lycklig. Det var också bättre än vad jag någonsin själv hade kunnat fantisera. Så det var bara några fe finjusteringar sen är de också klara. Ska tryckas och sen skickas ut.

    Tänk vad härligt det är när man känner att saker faller på plats och att det blir bra :)

    Nu måste vi bara ta tag i det här med vigselförättare... känns som en kanske väsentlig del av bröllopet. Skrattande

  • Tokig


    Jag fick mina skor idag... vad tycker ni? Behöver verkligen feed-back.
Svar på tråden Oktober 2012