• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    Daludd skrev 2012-04-08 22:57:34 följande:
    Otroligt vacker klänning :)
    Vi har printat infobladen dubbelsidigt på ett ställe idag och ska skicka inbjudningarna nu, som vi pratat om i tre år ;)

    Kan bara instämma med Daludd, Soahl - vilken galet fin klänning. Kommer vara jättevacker i rosa och grått.


    Det känns så galet här. Från att allt har varit kaos, allting har känns halvdant och förvirrad så är nu, bröllopsklänningarna beställda, save-the-dates utskickade (så spännande och roligt att få sms/samtal från vänner och släktingar... nu är det på riktigt ju), lokalen bokad, menyn bestämd (eller vi kommer göra en avsmakning i sommar men i stort sett iallafall), vi har avfärdat kyrka (det är helt enkelt inte vi) och alltså bestämt oss för borglig vigsel vid sjön. Och när vi väl gjort det var det väldigt enkelt, vi hade både samma bild över hur vi vill ha det, texter, musik, hur vi ska anlända... allting är "klart". Fotograf är fixad. Ska träffa henne vecka 19 och prata upplägg. Bandet ska vi ringa idag och förhoppningsvis boka.


    Så jag känner lite... vad ska man nu göra i 6 månader :)


    Jo, vi ska såklart jobba vidare med vår hemsida. Tanken är ju att vi endast ska skicka ut enkla inbjudningar och sedan ska all info finnas på nätet. Lite småpyssel, jag har en liten idé om personliga servettringar där vi skriver små personliga hälsningar till varje gäst.


    Men som sagt... när vi väl hittade lokalen så föll allting bara på plats :)


     


     


     

  • Tokig

    Lite så här tänkte jag servettringarna... fast då med en hälsning/ett tack till varje gäst. Vad tror ni om det?


  • Linda L

    Tack!! skriver från mobilen,är i stugan men hänger på BT ändå haha! har försökt ladda upp bilden men den försvinner, lägger upp den ikväll Va härligt att ni gifter er vid vattnet!

  • caruba
    Linda L skrev 2012-04-08 22:40:41 följande:
    hej! har inte bestämt datum än men siktar på september,oktober så jag hoppar in här Caruba, jag har beställt min drömklänning från talent på tradera. tittade bara runt på tradera och såg denna och fick rysningar! love it! impulsköpte den och ska skicka in mina mått imorgon.. nervöst!
    Uh, håller tummarna för dig att det blir din drömklänning. =0)
  • caruba
    Tokig skrev 2012-04-09 10:18:36 följande:
    Lite så här tänkte jag servettringarna... fast då med en hälsning/ett tack till varje gäst. Vad tror ni om det?


    Jag gillar idéen. =0)
  • Pyttsan

    Jättevacker klänning Soahl! har svårt att tänka mig den med axelband, men hoppas vi får se bilder sen, kjolen och mönstret är ju underbart!Skrattande

    Tokig, det är så härligt att allt trillat på plats för er! Det är verkligen meningen att ni ska gifta er nu. Glad Tycker det är trevligt med personliga häsningar, tidsdrygt och svårt att komma på nåt personligt till alla, men jätteroligt för gästerna! 

    Jag känner också att mycket börjar vara på plats..men inbjudningarna, puh! Får inte alls ihop dem och har ingen bra plan ännu.  

  • soahl
    Tokig skrev 2012-04-09 10:18:36 följande:
    Lite så här tänkte jag servettringarna... fast då med en hälsning/ett tack till varje gäst. Vad tror ni om det?


    Tycker det här är en toppenidé! Så bra att jag kanske måste låna den. =) Blir ju väldigt personligt då också, vilket alltid är uppskattat. =)
  • soahl
    Tokig skrev 2012-04-09 10:17:44 följande:

    Jo, vi ska såklart jobba vidare med vår hemsida. Tanken är ju att vi endast ska skicka ut enkla inbjudningar och sedan ska all info finnas på nätet. Lite småpyssel, jag har en liten idé om personliga servettringar där vi skriver små personliga hälsningar till varje gäst.


    VI ska också göra så, skicka ut enkla inbjudningar och sen ha all info på vår hemsida. Eller enkla kanske var dumt att säga eftersom de är rätt mastiga. Men innehållsmässigt är de enkla. =)
    Är länken där save-the-date-filmen samma som ni ska ha hemsidan på? Använder ni någon mall eller gör ni den på annat sätt? 
  • Tokig
    soahl skrev 2012-04-09 15:14:27 följande:
    VI ska också göra så, skicka ut enkla inbjudningar och sen ha all info på vår hemsida. Eller enkla kanske var dumt att säga eftersom de är rätt mastiga. Men innehållsmässigt är de enkla. =)
    Är länken där save-the-date-filmen samma som ni ska ha hemsidan på? Använder ni någon mall eller gör ni den på annat sätt?

    Ja, vi kommer ha samma adress som hemsida. Kommer bara flytta bort filmen då till ett galleri och istället ha en fin hemsida.


    Det är min respektive som sitter mest med sidan så jag vet inte, men någon form av mall använder vi. Vi har lagt sidan på Binero.

Svar på tråden Oktober 2012