• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • yorkstacy
    teddy skrev 2012-06-13 15:10:11 följande:
    De där med att sy ihop festprogrammen, de låter ju jättefint, men tar det inte en himla tid?? o e jobbigt?
    då vi använda vanliga tunna A4 papper (5 ark per program) så blev det inte så tjockt o det var inget problem att sy med vanlig synål. DEt gick hur snabbt som helt och jag körde tillomed på löpande band tekniken och bara "svosha" över dem. 

    Jag tycker det verkar mkt svårare, krångligare o pilligare att häfta rakt, knyta band etc.

    Snabbt, lätt o smidigt skull ejag säga om att sy!  
  • Nudax
    teddy skrev 2012-06-13 15:10:11 följande:
    De där med att sy ihop festprogrammen, de låter ju jättefint, men tar det inte en himla tid?? o e jobbigt?
    Jag sydde ihop våra och själva "syandet" går fort då man "bara" syr en raksöm rakt över. Det jag dock inte tänkt på från början var hur man skulle fästa trådarna i varje ända... Till en början var jag ambitiös och sydde en extra gång längst kanterna så att där blev 4 trådar och så gjorde jag en minimal fläta i vardera ände och en knut på det =P Lååååång tid! På det flesta har det istället blivit en liten knut och en "toffs" nu istället.


  • yorkstacy
    teddy skrev 2012-06-13 19:05:22 följande:
    yorkstacy, hur har du gjort i ändarna?
    jag bara körde på, ut över änden o klöpp av tråden. Jag fäste inte, flätade inte, elelr gjorde något annat. Det har inte repar upp sig eller så utan sitter stadigt fast. Jag är inte så mkt för att komplicera till det ;) 

    Här kommer ett annat pyssel jag gjort.. till min blivande man... så han inte glir så kall om fötterna när han håller på att göra sig iordning ;)


     
  • Dazzle

    hjgs > vad smart att skriva med tårtminglet. Vi ska ha glassmingel utanför kyrkan men har dock ett ytterst litet format på vårt program så jag tror vi får räkna med att folk vågar ta för sig ändå. Hoppas på sol!! =).


     


    Alla> ni har kommit så långt i ert pyssel å jag blir så stressad. Jag har massa idéer men inte börjat prova dem än och bröllopet är om tre veckor idag... tur jag har semester 2,5 veckor innan... Tre arbetsdagar kvar å då ska jag kompa ut halva dagarna..

  • Solstice

    Har fått till det sista pysslet nu och börjar känna mig lite lugnare när det gäller den biten!

    Nätbollar som ska hänga i tälten och vindsnurror som ska kanta gången fram till där vi ska ha vigselakten.

    Nätbollarna var lättare än vad man kan tro när vi väl kom på hur vi skulle göra- enklast är att doppa snöret i limmet och stryka av överflödigt lim,vira runt ballongerna och låta dem hängtorka minst över natten så att de är riktigt torra. Sedan gör man hål på ballongerna precis där man knytit ihop dem så att luften sakta pyser ur för då släpper de sakta från snöret.




  • anne87

    Här har jag gjort lite servettringar, 92 st. Tur att jag hade hjälp :)


  • Dazzle

    Solstice> hur gjorde du snurrorna? Hur kontrollerar man att de inte sitter för hårt??

    L

  • Solstice
    Dazzle skrev 2012-06-18 11:13:23 följande:
    Solstice> hur gjorde du snurrorna? Hur kontrollerar man att de inte sitter för hårt??

    L
    Jag märkte att de satt för hårt och tog i blompinnen på de första så jag tog och limmade/tejpade fast en liten bit suddgummi på blompinnen sedan använde jag kartnålar och det funkade kanon. Jag använde även en håltång för att göra hål i de fyra hörnena som man viker in mot mitten för att den snulle snurra lättare också.
  • Loveit

    Tänkte bara höra här om någon gjort inbjudan genom att framkalla kort? Att man sparar på datorn och beställer så, borde bli rätt billigt då foton kostar ca 1kr/st.. eller texten kanske blir suddig?

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)