• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Ellis
    BlackWIngedAngel skrev 2012-06-06 22:53:13 följande:
    Tårtdekoration av sockerpasta:


    Väldigt fint!

    Vet du vad sockerpasta innehåller och kan man göra det själv? :)
  • Cosy

    Mina tvålar som jag gjort ett fodral till



     
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Solstice
    Ellis skrev 2012-06-06 23:26:58 följande:
    Väldigt fint!

    Vet du vad sockerpasta innehåller och kan man göra det själv? :)
    Ja, man kan göra egen- här är ett recept jag provat. Sen vet jag de som gör mashmallow-fondant istället men det har jag aldrig provat.
  • Solstice
    BlackWIngedAngel skrev 2012-06-06 22:53:13 följande:
    Tårtdekoration av sockerpasta:


    Supersnygg- du har verkligen fått till färgskiftningar och detaljer!
  • Chicita
    Ellis skrev 2012-06-06 23:26:58 följande:
    Väldigt fint!

    Vet du vad sockerpasta innehåller och kan man göra det själv? :)
    Jag skulle föredra att göra flowerpaste istället eftersom den är mer elastisk och man kan kavla ut den tunnare + att när den torkar så blir den hård (skör förvisso, men blommorna slokar inte direkt).
    Sockerpasta funkar jättebra att ha istället för marsipan för att täcka tårtor 

    BlackWingedAngel jättefin blomsterdekoration. Vad duktig du är Solig
  • Solstice
    Chicita skrev 2012-06-07 15:55:40 följande:
    Jag skulle föredra att göra flowerpaste istället eftersom den är mer elastisk och man kan kavla ut den tunnare + att när den torkar så blir den hård (skör förvisso, men blommorna slokar inte direkt).
    Sockerpasta funkar jättebra att ha istället för marsipan för att täcka tårtor 

    BlackWingedAngel jättefin blomsterdekoration. Vad duktig du är Solig
    Sant
  • BlackWIngedAngel
    Chicita skrev 2012-06-07 15:55:40 följande:
    Jag skulle föredra att göra flowerpaste istället eftersom den är mer elastisk och man kan kavla ut den tunnare + att när den torkar så blir den hård (skör förvisso, men blommorna slokar inte direkt).
    Sockerpasta funkar jättebra att ha istället för marsipan för att täcka tårtor 

    BlackWingedAngel jättefin blomsterdekoration. Vad duktig du är Solig
    Tack allihop! :)

    Jag använder sockerpasta som ett samlingsnamn (möjligen felaktigt); det är flowerpaste i blommorna.
  • Chicita
    BlackWIngedAngel skrev 2012-06-08 09:15:55 följande:
    Tack allihop! :)

    Jag använder sockerpasta som ett samlingsnamn (möjligen felaktigt); det är flowerpaste i blommorna.
    Själv skulle jag ju aldrig använda sockerpasta till en blomsterdekoration (efter att ha lärt mig skillnaden), så det spelar ingen roll för mig vad du kallar den. Jag förstår vad du menar Glad

    Men när jag började med sockerblommor (självlärd där med) så var det många välmenta råd och tips som gällde sockerpasta. Och när man då ska köpa (eller göra) det för första gången så letar man ju inte efter flowerpaste då, och då blir det ju inte lika bra tyvärr...
    Jag trodde ett tag att det var jag som var så dålig på att göra blommor för mina blev så klumpiga och fula mot alla andras, tills jag upptäckte flowerpaste, samma med att drapera en klänning på en barbietårta eller en filt på en säng där är gumpaste bäst osv...

    Så nu är jag extra noga med att använda rätt benämning när jag pratar med andra eftersom jag inte vet om dom känner till skillnaden Glad 

    Men du har ju rätt i att det också är en sorts sockerpasta Glad
  • hjgs
    Dazzle skrev 2012-06-09 16:51:41 följande:
    Ni som har vigselhäfte - hur mycket skriver ni ut i det?

    framsidan skrev jag våra namn, datum, och kyrka samt vårat monogram som en vattenstämpel. inne skrev vi hela cermoni ordningen, skrev ut psalmtextern, vilka sololåtar - endast namn, sen hela herrens bön. namnen på vigselförättaren, kantorn och solisten. att vi skrev ut herrens bön och psalmtesterna va för att det då inte behövs både vigselprogram och psalmböcker.


    på baksidan hälsar vi alla välkomna på tårtmingel i församlingshemmet.

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)