• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Monstertjejen

    Vill tipsa om fina pom poms. Sökte på etsy efter wedding pom poms, du får ca 40st för 500:- mycket mycket billigare än i Sverige :)

  • drömmer
    Monstertjejen skrev 2012-05-18 08:44:14 följande:
    Vill tipsa om fina pom poms. Sökte på etsy efter wedding pom poms, du får ca 40st för 500:- mycket mycket billigare än i Sverige :)
    Länk??
  • hjgs
    drömmer skrev 2012-05-17 23:14:00 följande:
    Vart har du beställt det? ebay ? Känner ju igen dig därifrån . Man kanske skulle försöka sig på att pyssla lite.

    haha japp skyldig :-P hittde sånt pappaer som de hade i beskrivningen fast på rulle tänkte att de skulle va lite mindre pyssel när jag inte behöver klippa rakt.


     


    http://www.ebay.com/itm/280593558887?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649


     


    http://www.ebay.com/itm/170633425945?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649


     


    http://www.ebay.com/itm/221001342150?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649


     


    http://www.ebay.com/itm/251043667351?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649


     


    de här är de jag klickat hem för att testa å göra bollar... hittade större bollar också men då snålde jag ur hellre flera mindre tänkte jag


     

  • Solstice
    Monstertjejen skrev 2012-05-18 11:26:06 följande:
    Drömmer: www.etsy.com/search/handmade?q=wedding%20pom%...
    Åh, nu fick du mig verkligen att börja fundera på att göra massa pom pom's! Har ju gjort ett gäng i tyll som hänger i klädkammaren men funderar lite på att jag skulle vila ha en markerad gång i trädgården men vill inte ha blomblad.

    Var inne på vindsnurror men så är det ju väldigt fint med dessa bollar...
  • teddy

    Med risk för att låta jättedum... men köper ni pompoms från etsy? Gör ni de inte själva?? :P

  • åsissen

    Nu har jag följt denna tråden ett tag och njutit av allt fint alla har gjort. Tänkte nu dela med mig av vad jag har gjort:
    Provdukning, har spraymålat en massa gamla flaskor (vin, olja, öl, glögg, ättika o.s.v.) som ska användas som vaser. Plockat stenar när vi varit utomlands (Turkiet och Grekland), plockat snäckor och musselskal när vi varit på västkusten. Gjutit små hjärtan i betong.



    Servettringar, samt skrivit namn på musselskal som bordsplaceringskort:



    Som gästpresenter har jag gjutit betonghjärtan och slagit in, samt skrivit ett litet kärleksbudskap på latin :)



    På festen kommer denna resväskan stå uppställd för gästerna att lämna sina presenter i:


  • drömmer
    åsissen skrev 2012-05-21 10:55:40 följande:
    Nu har jag följt denna tråden ett tag och njutit av allt fint alla har gjort. Tänkte nu dela med mig av vad jag har gjort:
    Provdukning, har spraymålat en massa gamla flaskor (vin, olja, öl, glögg, ättika o.s.v.) som ska användas som vaser. Plockat stenar när vi varit utomlands (Turkiet och Grekland), plockat snäckor och musselskal när vi varit på västkusten. Gjutit små hjärtan i betong.


    Servettringar, samt skrivit namn på musselskal som bordsplaceringskort:



    Som gästpresenter har jag gjutit betonghjärtan och slagit in, samt skrivit ett litet kärleksbudskap på latin :)



    På festen kommer denna resväskan stå uppställd för gästerna att lämna sina presenter i:



     


     


     


    Åh vad mycket fint!!! Så himla smart med vinflaskorna!! Vilken sprayfärg har du använt? Detta måste jag spara flaskor till på alla sommarfester !!
  • åsissen

    Plasti-kote, super gloss, heter färgen, jag gick in i en färgaffär och frågade vad jag skulle använda för färg och de rekommenderade den. Fick måla dem tre gånger var men det tog inte många minuter varje flaska :)

Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)