• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • drömmer
    LillaC skrev 2012-05-17 13:13:11 följande:


    Såhär ser våra bordsdekorationer ut. Vi har silver och vitt med inslag av guld som tema
    Men wow superfina!!! Var det tidskrävande eller svårt att få till bra? (från hon som verkligen ALDRIG pysslar )
  • LillaC

    Tack drömmer! Kul att höra att andra tycker att de är fina, har bara sambon att fråga och han har inte så höga krav på såna här saker . Jag tycker inte att det var direkt svårt men ganska tidskrävande. Vi ska ha ett litet bröllop (14 personer) så jag behövde bara göra två stycken. Ska man ha många fler ska man nog ha STORT tålamod. Jag är ganska bra på att pyssla när jag väl tar mig tiden men jag tröttnar snabbt så två stycken kändes som rimligt för mig, var ganska trött på att göra pappersblommor när jag var klar...förresten tyckte jag att det var ganska svårt att fästa blommorna på bollen, de ville lossna hela tiden. Men så hade jag ingen limpistol heller, hade kanske varit lättare då. Vad jag gjorde var att sticka in en tandpetare med lim på i blomman och sedan in i bollen. Det funkade bra men jag fick vara lite försiktig för att inte sticka hål på blommorna.

  • drömmer
    LillaC skrev 2012-05-17 17:41:53 följande:
    Tack drömmer! Kul att höra att andra tycker att de är fina, har bara sambon att fråga och han har inte så höga krav på såna här saker . Jag tycker inte att det var direkt svårt men ganska tidskrävande. Vi ska ha ett litet bröllop (14 personer) så jag behövde bara göra två stycken. Ska man ha många fler ska man nog ha STORT tålamod. Jag är ganska bra på att pyssla när jag väl tar mig tiden men jag tröttnar snabbt så två stycken kändes som rimligt för mig, var ganska trött på att göra pappersblommor när jag var klar...förresten tyckte jag att det var ganska svårt att fästa blommorna på bollen, de ville lossna hela tiden. Men så hade jag ingen limpistol heller, hade kanske varit lättare då. Vad jag gjorde var att sticka in en tandpetare med lim på i blomman och sedan in i bollen. Det funkade bra men jag fick vara lite försiktig för att inte sticka hål på blommorna.
    Haha okej, då kanske det inte är lämpligt för en ovan som jag. Vi ska ha 100 gäster .
    Men de var iaf superfina och jag sparar beskrivningen. 1 år nästan kvar tills vi gifter oss, kanske hinner bli pysslig tills dess  
  • Cosy
    LillaC skrev 2012-05-17 13:13:11 följande:


    Såhär ser våra bordsdekorationer ut. Vi har silver och vitt med inslag av guld som tema
    Hur gjorde du dem?
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • LillaC

    Drömmer: men då har du ju tid på dig, du får göra en i månaden eller så Cosy: jag har beskrivit hur jag gjorde några inlägg upp.

  • Monstertjejen
    Dazzle skrev 2012-05-17 16:55:12 följande:

    Monstertjej> Jag har oxå tänkt använda mig mycket av rot/grentrassel. HAr tänkt hjärtformad bröllopsbuktett med det i botten och grönt/vitt/guld i buketten. =).


    Fina saker du gjort.


    Tack :)
    Jag tycker att "trassel" ger en naturlig och livlig bukett :)
  • Solstice
    LillaC skrev 2012-05-17 17:00:22 följande:
    Tack thessan! Jag använde den här beskrivningen: www.wedshare.com/blog/2010/03/09/do-it-yourse... Har för mig att jag hittade den här på BT i någon av pysseltrådarna, kanske denna? Fast jag fyllde inte hela bollen utan lite drygt halva. Har stuckit en tandpetare under bollen och fäst den i oasis som ligger i krukan. Ganska enkelt att göra men kräver en del tid och tålamod...
    Det stämmer nog, jag vet att jag la upp en länk till den sidan men kände att jag hade tillräckligt men hängade "saker" men att göra som du gjorde är ju superfint!
  • hjgs
    LillaC skrev 2012-05-17 20:46:29 följande:
    Drömmer: men då har du ju tid på dig, du får göra en i månaden eller så Cosy: jag har beskrivit hur jag gjorde några inlägg upp.
    tack för länken, jag har beställt hem papper i färdiga längder så när dom kommer hem ska det pysslas hoppas dom blir lika fina som dina
  • Viii
    LillaC skrev 2012-05-17 17:00:22 följande:
    Tack thessan! Jag använde den här beskrivningen: www.wedshare.com/blog/2010/03/09/do-it-yourse... Har för mig att jag hittade den här på BT i någon av pysseltrådarna, kanske denna? Fast jag fyllde inte hela bollen utan lite drygt halva. Har stuckit en tandpetare under bollen och fäst den i oasis som ligger i krukan. Ganska enkelt att göra men kräver en del tid och tålamod...
    Jättesnyggt!
    Bara lite nyfiiken, ungefär vilken storlek använda du på själva bollen? 
  • drömmer
    hjgs skrev 2012-05-17 22:03:05 följande:
    tack för länken, jag har beställt hem papper i färdiga längder så när dom kommer hem ska det pysslas hoppas dom blir lika fina som dina
    Vart har du beställt det? ebay ? Känner ju igen dig därifrån . Man kanske skulle försöka sig på att pyssla lite.
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)