• Hanna05

    GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)

    Här kan ni gärna lägga upp bilder på allt pyssel ni hunnit med & ska göra inför den stora dagen. Behöver stor inspiration nu! :))

  • Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)
  • Theta

    Oj vad flitiga ni är! Tack för all inspiration! Kommer fortsätta att kika in här efter mer pyssliga ideer :)

  • viqueur

    monstertjejen vilka fantastiska pysselgrejer du åstadkommit! jag funderar på att ha enresväska som "sparbössa", fylld med sand som botten typ. eller klä en låda så den ser ut som en väska. kanske ska kolla efter en väska först på myrorna typ. (vi ska inte ha några presenter eller så men har en  sparbössa där gäster kan donera för en ev bröllopsresa).

  • Monstertjejen

    Tusen tack för komplimangerna!
    Det gör en lite mer säker på att man möjligtvis gjort något rätt och fint :)

  • georgialee
    Monstertjejen skrev 2012-04-27 09:36:26 följande:

    Här kan ni se en av dom gamla väskorna som skall stå vid vigseln (utomhus vigsel)


    I väskan så står det påsar, i varje påse så ligger det, ett kit med näsdukar (se tidigare layout för ettikett på näsduks"påsen"), ris, text till psalm, en kaka som ligger i en cellofanpåse.



    Vart har du fått tag på de bruna påsarna? Jättefint!
  • Monstertjejen

    Dom bruna påsarna köpte jag på panduro, men dom finns också i många andra pysselbutiker på nätet!

  • Monstertjejen

    På torsdag kväll så skall jag göra en provdukning med min syrra, det skall bli spännande :)


    Bjuder på en "bukett" bild så länge!


    Buketten har en bas av en "trasselboll" köpt på blomsterlandet, sedan i det diverse blommor pärlor , rosa ludd


  • sanmal


    så här kommer vår servetter men servett ringar se ut. Det är alltså servettringen jag knåpat ihop och den är verkligen inget avancerat alls men jag behövde något som höll ihop servetterna eftersom vi ska rulla ihop två som ni ser Flört och naturligtvis blir det myyyyycket snyggare gjort på den stora dagen! Tungan ute
  • lycklig01
    Monstertjejen skrev 2012-04-30 20:21:09 följande:

    På torsdag kväll så skall jag göra en provdukning med min syrra, det skall bli spännande :)


    Bjuder på en "bukett" bild så länge!


    Buketten har en bas av en "trasselboll" köpt på blomsterlandet, sedan i det diverse blommor pärlor , rosa ludd



    åh jag fullkomligt älskar den! :) hur ska du göra så att inte blommorna dör?
  • Monstertjejen
    lycklig01 skrev 2012-05-01 17:43:18 följande:
    åh jag fullkomligt älskar den! :) hur ska du göra så att inte blommorna dör?
    Det är detta som e det underbara! Jag har gjort den själv och det är med FEJK blommor! :) Men verkligen jätte fina. Jag har varit såååå anti plast/fejk-blommor.
    Men dessa gör sig såååå bra. Det jag gör, när jag känner att jag är överens med mig själv om hur dom skall sitta så limmar jag fast dom med limpistolen.

    Denna buketten är gjord på en mindre "trasselboll"  och blir då en tärnbukett.
    Min bukett görs på en större boll, har dessvärre inga bilder på den.

    Det som jag tycker är skönt e att jag vet precis hur min bukett kommer att vara och jag la ut ca 600 på allt material för mig och mina 2 tärnors buketter. (3 bollar,  blommor, 2 olika ståltråd, garn, nålar med pärlor på, små mini nycklar som dekoration, rosa trassel, etc.) En fördel är att mina tärnor kan spara "buketterna" om dom vill och ha som dekoration hemma, dom vissnar ALDRIG :)
  • lycklig01
    Monstertjejen skrev 2012-05-02 07:38:18 följande:
    Det är detta som e det underbara! Jag har gjort den själv och det är med FEJK blommor! :) Men verkligen jätte fina. Jag har varit såååå anti plast/fejk-blommor.
    Men dessa gör sig såååå bra. Det jag gör, när jag känner att jag är överens med mig själv om hur dom skall sitta så limmar jag fast dom med limpistolen.

    Denna buketten är gjord på en mindre "trasselboll" och blir då en tärnbukett.
    Min bukett görs på en större boll, har dessvärre inga bilder på den.

    Det som jag tycker är skönt e att jag vet precis hur min bukett kommer att vara och jag la ut ca 600 på allt material för mig och mina 2 tärnors buketter. (3 bollar, blommor, 2 olika ståltråd, garn, nålar med pärlor på, små mini nycklar som dekoration, rosa trassel, etc.) En fördel är att mina tärnor kan spara "buketterna" om dom vill och ha som dekoration hemma, dom vissnar ALDRIG :)
    jo men hittar man nog snygga plastblomor så spelar det ingen roll, jag funderar om man skulle ha dem på borden, vi har gäster som är allergiska (är det själv också om det blir för starkt) så plast blommor skulle passa oss jätte bra! jag tar med din bild som insperation :)
Svar på tråden GE MIG BILDER! På ert pyssel inför den stora dagen :)