• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • drömmer
    Just Me skrev 2012-04-18 20:41:21 följande:
    Jag har läst att det går bra o frysa, det ska tina i kylskåp bara, det är det viktiga! Ska se om jag hittar länken så postar jag den här!  

    Hittade en på en gång: bakalitenkaka-tove.blogspot.se/2011/02/min-ma... 

    Har själv tänkt prova det där med att frysa tårta!  

     
    Du & Jag 23/3-2013
    Åh tusen tack !! Hade ju varit toppen att täcka tårtan och sen bara ha dekorationen kvar. Får bli provbak snart igen o frysa in. Man kanske ska göra några småtårtor och låta de vara olika länge i frysen så man ser skillnaden. Hade ju varit toppen att t.ex. kunna frysa ngn vecka eller 5 dagar iaf  innan !!
  • moonias
    drömmer skrev 2012-04-19 02:34:39 följande:
    Åh tusen tack !! Hade ju varit toppen att täcka tårtan och sen bara ha dekorationen kvar. Får bli provbak snart igen o frysa in. Man kanske ska göra några småtårtor och låta de vara olika länge i frysen så man ser skillnaden. Hade ju varit toppen att t.ex. kunna frysa ngn vecka eller 5 dagar iaf  innan !!
    Jag har en halv tårta i frysen för tillfället, ska plocka ut den i helgen och se hur den smakar. Då har den legat där en vecka :).
  • fasit
    Wirre 81 skrev 2012-04-18 22:30:07 följande:
    Vi brukar göra en supergod bål på sommaren.
    får se om jag kommer ihåg innehållet:
    * vin (en flaska) eller alkoholfri cider (1½ l)
    * fruktsoda/sockerdricka (1½l)
    * en koncentrerad flädersaft (på tetra 2 dl) 
    * frysta bär av valfri sort

    super gottigt att dricka på sommaren iaf 
    Tack! Det ska jag testa!
  • drömmer
    moonias skrev 2012-04-19 07:09:22 följande:
    Jag har en halv tårta i frysen för tillfället, ska plocka ut den i helgen och se hur den smakar. Då har den legat där en vecka :).
    Åh då får du berätta hur den smakar och ser ut sen . Är den täckt med sugarpaste?
  • moonias
    drömmer skrev 2012-04-19 08:33:19 följande:
    Åh då får du berätta hur den smakar och ser ut sen . Är den täckt med sugarpaste?
    Nej, vi är inte så förtjusta i det, tycker det blir för sött så jag har täckt med frosting.
  • EmilyMattias
    Lillis82 skrev 2012-04-18 15:04:26 följande:
    är fotografen från göteborg? letar en fotograf om vår vän backar ur... har han/hon någon hemsida?
    Vår fotograf är en väldigt duktig amatör så ingen hemsida tyvärr.. De bilder jag såg i kameran under provfotograferingen var jättefina så det blir säkert bra. Vi har inte råd att lägga 4-5000 på ett proffs.
  • EmilyMattias

    Imorgon ska vi skicka in hindersprövningen. Ännu en punkt att pricka av på listan=)

    Är det någon här som vet hur man går tillväga om man vill ta ett helt nytt efternamn tillsammans? Som ska gälla barnen också..

    På söndag ska jag förhoppningsvis åka och prova två klänningar som jag hittat på Blocket. Har en som jag håller tummarna lite extra hårt för, den kostar bara 500kr, men är såååå fin! Säkert en kinaklänning men den ser superfin ut iaf..

     

  • teddy
    EmilyMattias skrev 2012-04-19 22:41:57 följande:
    Imorgon ska vi skicka in hindersprövningen. Ännu en punkt att pricka av på listan=)

    Är det någon här som vet hur man går tillväga om man vill ta ett helt nytt efternamn tillsammans? Som ska gälla barnen också..

    På söndag ska jag förhoppningsvis åka och prova två klänningar som jag hittat på Blocket. Har en som jag håller tummarna lite extra hårt för, den kostar bara 500kr, men är såååå fin! Säkert en kinaklänning men den ser superfin ut iaf..

     
    ang namnet... kolla prv.se
  • Imke1977

    Hej tjejor

    Tänkte höra, hur gör ni era bordsplacerings skyltar? Den här man ska sätta upp på väggen så folk ser vart dom ska sitta tänkte jag. Tips på hur man kan göra snyggt mottages tacksamt

  • FelizLane
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091967/ 

    Vi ska ha en sådan ram som vi sprayat vit! I den kommer vi ha bordsplaceringen. Den kommer väl hänga på väggen vid något lämpligt ställe. 

    Sen har vi stannsat skedar med allas namn i som kommer ligga på tallriken. Blir som en favour också, men huvudsyftet är bordsplaceringen. Lägger till en bild på skeden men namnet syns så dåligt för blixten bländar ;(


     
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)