• Sara1291

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

• Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • operfekt
    Pernillaaa skrev 2012-04-11 16:43:06 följande:

Nu har jag rätt bra koll så jag VET att de ibland inte bryr sig om att det gått mer än 30dagar.
    Säger man t.ex att det varit en present så kan det ju ta längre tid än 30dagar innan man kommer dit. Har iofs inte ens nämnt något när jag ibland varit för sent ute :-$.

Det finns i svart också men vet inte om just den "sorten" fanns i svart. Vi kollade ju bara efter grått :-P
    Som sagt den är riktigt snygg och ännu snyggare på riktigt, tycker jag :)

Aha, tack för hjälpen! Vad heter modellen på din sambos kavaj, har den något namn eller så?
    Åh, önskar att han ville ha grått, men icke :(
  • Pernillaaa

Så lite så :).
    Hmm vet inte om den heter något speciellt faktiskt. Tror inte det.
    Har ju dumt nog packat ner allt just nu :).

operfekt skrev 2012-04-11 18:30:04 följande:
    Aha, tack för hjälpen! Vad heter modellen på din sambos kavaj, har den något namn eller så?
    Åh, önskar att han ville ha grått, men icke :(
  • Just Me
    TBA skrev 2012-04-11 17:39:36 följande:
    Nu har jag fått hem 100 st organzapåsar i vitt och silver som jag tänkte fylla med hjärtformad choklad - till gästerna.. De kostade bara 55 kr med fri frakt på ebay så jag kan verkligen tipsa om att handla därifrån!! Det tog kanske 2-3 veckor, men de är superfina och det är det värt!!! Fick hem de i brevlådan idag :D
    Var har du köpt chokladen?
    Du & Jag 23/3-2013
  • TBA
    Just Me skrev 2012-04-11 19:41:01 följande:
    TBA skrev 2012-04-11 17:39:36 följande:
    Nu har jag fått hem 100 st organzapåsar i vitt och silver som jag tänkte fylla med hjärtformad choklad - till gästerna.. De kostade bara 55 kr med fri frakt på ebay så jag kan verkligen tipsa om att handla därifrån!! Det tog kanske 2-3 veckor, men de är superfina och det är det värt!!! Fick hem de i brevlådan idag :D
    Var har du köpt chokladen?
    Du & Jag 23/3-2013
    DEN biten har jag inte hunnit lösa än :D
  • Tinzi
    augusti2012 skrev 2012-04-11 17:47:09 följande:
    måste visa lite av mina nya alster och inköp :) 

låda att lägga presentkort mm i. (kostnader: låda på ikea 5 kr, tapet 1m gratis från en sida på nätet. och sidenband 14 kr köpt på tradera)

ram från ikea 9 kr. Ska stå vid maten så man ser vad det är

servett (sytt själv av ikeas kökshanddukar och servettring från ebay 12 st för 69 kr inklusive frakt. Finns i guld och silver och stenen får man välja färg på själv) 

Ah! Sådana ska vi också ha fast i baren! Super stiligt! :)
  • repsara
    augusti2012 skrev 2012-04-11 17:47:09 följande:
    måste visa lite av mina nya alster och inköp :) 

låda att lägga presentkort mm i. (kostnader: låda på ikea 5 kr, tapet 1m gratis från en sida på nätet. och sidenband 14 kr köpt på tradera)

ram från ikea 9 kr. Ska stå vid maten så man ser vad det är

servett (sytt själv av ikeas kökshanddukar och servettring från ebay 12 st för 69 kr inklusive frakt. Finns i guld och silver och stenen får man välja färg på själv) 

Jag har också kollat på servettringarna, beställde du endast 12 st - alltså ett paket, eller flera?
    Vet inte riktigt hur man ska gå tillväga om man vill ha flera, vore ju smidigast att få det samfraktat.
  • Tinzi

MITT tips är att köpa presentkort till ALLT om man har tajt budget.

Själv har jag på:

Frisören, city gross, nagelsalongen, blomsterbutiken etc.
    Då delar man upp alla de kostander som annars är SISTA veckan liksom. :)

• augusti2012

Jag beställde ett paket på prov. Mest för att jag ville se om dem var plastiga eller i metall.
    Men dem va rätt tunga. Mycket bättre än jag trodde. 
     http://www.ebay.com/itm/12-pieces-Gold-Gem-Napkin-Ring-Wedding-Party-Bridal-Shower-Favor-Decoration-Gift?item=110825327962&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D7651456525849642938

Fick hem dem i en låda med papper runt varje. Så nöjd. 

• FruHassel

ebay är ju otroligt bra att köpa billigt ifrån... jag köpte våra favor askar där ... jätte söta och as billigt!

• TBA
    augusti2012 skrev 2012-04-11 21:53:33 följande:
    Jag beställde ett paket på prov. Mest för att jag ville se om dem var plastiga eller i metall.
    Men dem va rätt tunga. Mycket bättre än jag trodde. 
     www.ebay.com/itm/12-pieces-Gold-Gem-Napkin-Ri...

Fick hem dem i en låda med papper runt varje. Så nöjd. 
    Riktigt fina!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)