• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • TBA
    Linda L skrev 2012-04-10 11:03:33 följande:
    Vilken färja? :) 
    Någon av Silja Line eller Viking Line :) Man kan köpa på sig ganska så mycket!
  • Linda L
    TBA skrev 2012-04-10 12:11:23 följande:
    Någon av Silja Line eller Viking Line :) Man kan köpa på sig ganska så mycket!
    Jahaa, haha de e ju så jag tänkte göra faktiskt :) 
    Trodde du visste nån färja till tyskland hahaha ;) 
  • TBA
    Linda L skrev 2012-04-10 12:34:51 följande:
    Jahaa, haha de e ju så jag tänkte göra faktiskt :) 
    Trodde du visste nån färja till tyskland hahaha ;) 
    Haha nej, den hade jag också gärna hoppat på! :)
  • Linda L
    TBA skrev 2012-04-10 12:39:36 följande:
    Haha nej, den hade jag också gärna hoppat på! :)
    Tyckte det lät lite föör bra hahaha! ;)

    När gifter du dig??
    Vi har precis bestämt oss för ett stort bröllop så vi måste vänta ett tag till.. 
    så jag hör väl inte hemma här i tråden längre... :S 
    Lär ju inte bli till september/oktober som vi tänkt först. Trist men värt att vänta på :)
  • TBA
    Linda L skrev 2012-04-10 12:50:59 följande:
    Tyckte det lät lite föör bra hahaha! ;)

    När gifter du dig??
    Vi har precis bestämt oss för ett stort bröllop så vi måste vänta ett tag till.. 
    så jag hör väl inte hemma här i tråden längre... :S 
    Lär ju inte bli till september/oktober som vi tänkt först. Trist men värt att vänta på :)
    Vi hade ju planerat detta år! Men ekonomin håller inte... :/ Så det blir nästa vår istället... Supertrist för det känns som om det kommer saker mellan hela tiden som man måste lägga pengar på och man hinner inte spara ens...
  • operfekt
    Pernillaaa skrev 2012-04-09 21:03:49 följande:
    Nämen! Där kom han ju! Jag fick skära huvudet av han sa han eftersom han inte var tillräckligt snygg i håret för att visas upp


    Åh, den såg riktigt snygg ut! Jag älskar grå kostymer, men sambon gillar det inte,
    fast han höll med om att denna var snygg dock.. Fanns den i svart också?
    Jag ska till gekås om en vecka, när sambon är i Kanada.
    (något måste man sysselsätta sig med när man är gräsänka)
    Men vet inte om jag vågar köpa något utan att han kan testa..

    Du som har varit där nyss, har du koll på hur lång bytestid de har?
  • Linda L
    TBA skrev 2012-04-10 13:50:33 följande:
    Vi hade ju planerat detta år! Men ekonomin håller inte... :/ Så det blir nästa vår istället... Supertrist för det känns som om det kommer saker mellan hela tiden som man måste lägga pengar på och man hinner inte spara ens...
    Men oj... det är precis samma här... 
    Han vill vänta till nästa år så vi verkligen kan ha drömbröllopet, men jag vill ha det i år :/
    Han e klok min gubbe så jag måste lugna mig.. för han har ju rätt. Men de e hemskt att vänta.
    Hoppas vi kan följas åt i trådarna och stötta varandra/bolla idéer pusha varandra att SPARA pengar mm.  
     
  • TBA
    Linda L skrev 2012-04-10 14:47:43 följande:
    Men oj... det är precis samma här... 
    Han vill vänta till nästa år så vi verkligen kan ha drömbröllopet, men jag vill ha det i år :/
    Han e klok min gubbe så jag måste lugna mig.. för han har ju rätt. Men de e hemskt att vänta.
    Hoppas vi kan följas åt i trådarna och stötta varandra/bolla idéer pusha varandra att SPARA pengar mm.  
     
    Ja i mitt fall är det exakt samma sak. Han vill skjuta på det och ha exakt så som han tänkt från början, och jag vill bara gifta mig nu, känner nästan att jag struntar i vilket :) Alla klyschor man hör om att männen struntar i bröllopet är ett skämt med tanke på att det verkligen är HAN som vill att den dagen ska bli perfekt..
  • Linda L

    Haha! jag vet! han ska fixa jättemycket han sa att vi ska ha solrosor och blommbåge och massa annat! de e kul men orka vänta ett år!? vi ska bjuda på allt, och vi blir typ 100 pers.. så de e bara att acceptera antat jag.. snyft

  • drömmer

    Men tjejer, vi ska inte heller gifta oss förrän nästa vår, jag hänger här för att samla på mig massa idéer och annat får att få ner kostnaderna iaf. Är man ute i god tid tror jag man kan spara massor på reor och annat. Jag tänkte t.ex passa på att hålla utkik efter rea i bröllopsbutikerna nu i höst för att få ner kostnaden på bröllopsklänning .

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)