• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Wirre 81
    Wirre 81 skrev 2012-03-19 09:10:30 följande:
    ett litet tips till alla som ska göra inbjudningskort. Panduro har just nu rea på massor av saker bla vik kuvert. Fyndade alla mina inbjudningskort för endast 80:- (20:-/5 st)


     
    Fick mina inbjudningskort i fredags - dom var itne alls ljusblå som på bilden utan mer åt det ljus/mint gröna hållet...SkrikandesGissa hur besviken jag blev!!!
    Så det är ingen som vill köpa dessa kuvert/kort. 4 förpackningar med 5 st i varje? 
  • selma03

    Nej då du är ingen tråddödare. Nu blåser vi liv i den igen.


    Jag har ingen bild än , men så fort sakerna kommer så ska jag lägga upp bilder. Jag har i alla fall köpt brudslöjan på ebay och även små pysselsaker. Finns ju massor på ebay som kan hålla ner kostnaderna. Och eftersom det är 9 månader kvar tills jag gifter mig så kan jag nog fynda på vägen dit.


     


     

  • Charlie13


    den här ska nog mina tärnor ha, ena vill ha lång och ena vill ha kort och det finns en kortare modell i samma färg så det är ju tur! :) den längre kostar 499 kr och den kortare 399 kr på halens!
  • Soderek

    Här hoppar jag in!
    Vi ska gifta oss i augusti och allt är i full gång. Vi hade satt en budget på ca 40.000:- men nu har vi fått reda på att vår familj kommer sponstra med en del och så kommer vi byta fotograf till en som jobbar med min blivande så vi kommer billigare undan. Fotografen gör fotouppdrag på fritiden och är superduktig så han kommer och fotograferar oss och vigsel och allt för 200:- och sen får vi betala 100:- för 5 bilder. Kanonpris tycker jag Glad

    Vi har faktiskt shoppat loss en hel del på IKEA nu i dagarna. Vi har köpt stora skålar till snacksen där, mindre skålar som vi tänkte ha flytljus i. För att göra det lite finare kommer vi skära fina skivor av lime och lägga i vattnet och dekorera med, tror det kommer bli superfint!
    För flera månader sen fick jag hem små hjärtan i turkos (vår färg) som jag ska lägga ut på borden som dekoration. Kostade ca en tjugolapp för massor av hjärtan från ebay, gillas!
    Vi kommer också om vädret tillåter vara en del ute då vi kommer hyra en bygdekord med jättestor gräsyta (där vi också kommer ha vigseln förhoppningsvis). Nu så säljer dom ljusblå, enkla plädar på IKEA för 10:- styck. Tänkte att dessa är perfekta om det blir lite kyligare på kvällen som man kan låna ut om någon behöver. Köpte 10 stycken sådana då vi tänker att männen oftast har kavajer på sig ändå.
    Gardinerna på bygdegården är riktigt fula också så vi vill ha vita gardiner men har inte hittat några enkla billiga sådana så nu hittade vi vita lakan på IKEA som dom säljer för 19:- styck. Är fyra fönster så köpte åtta stycken lakan som vi ska sy dit en söm på så man kan ha dom som gardiner istället. 40:- per fönster känns inte illa pinkat Glad

    Jag har tre tärnor men de kommer lägga 500:- var på deras klänningar. Snällt. Så den kostnaden behöver inte jag stå för och nu hittade vi fina klänningar i en butik som heter Rut m.fl. Jättefina ljusrosa.

    Det som är bra när man bokar bygdegård är att man får med porslin, bord och stolar i priset så då behöver man inte tänka på det. Dock så hade dom inte några champangeglas men de köper vi från IKEA. Ibland är IKEA bäst för oss som vill ha budgetlösningar Skrattande Vi har också köpt servetter från IKEA, fina med blommor på som nog kommer ligga som ett smäck på borden Skrattande

  • Soderek

    Kanske ska skriva vad vi har lyx att få hjälp med:

    - Lokalen kommer betalas av min blivandes föräldrar.
    - Alkoholen kommer min pappa och fru sponsra eller betala allt på.
    - Fotografen har jag skrivit om.
    - En på min blivandes jobb är slaktare och kommer göra våra grillspett som vi ska ha samt grilla dom så vi behöver bara betala köttet och grönsakerna till spettet.
    - Fick reda på idag att min farbro jobbar med att göra potatissallad (en farbror jag aldrig pratar med men pappa berättade) så vi skulle få gratis potatissallad från hans jobb!
    - Dukar kommer vi få låna av min pappa. Dom gifte sig för fem år sedan så dom har deras dukar och det kvar.
    - Frisyren kommer faktiskt min blivandes best man fixa på mig då han förr arbetade som frisör. Så han fixar håret gratis på mig!

    Jag trodde aldrig att vi skulle få så här mycket hjälp och det drar ju ner kostnaden en hel del. Men tydligen så finns det folk lite överallt som gärna ställer upp, bara man lägger ut lite krokar här och var och berättar att man ska gifta sig och hålla nere kostnaden lite så ställer folk gärna upp.

    Några andra saker vi drar ner kostnaden på:

    - Sminkningen kommer jag göra själv.
    - Klänningen hittade jag på rea och kostade 3.500:- vilket jag inte tycker är så farligt.
    - Ringarna tar vi på avbetaltning så den kostnaden behöver vi inte ha just nu utan kan ju betala av allt senare när vi känner att vi har lite mer pengar igen.

    Några saker jag kommer på just nu Glad

  • Wirre 81
    Charlie13 skrev 2012-04-02 23:24:19 följande:


    den här ska nog mina tärnor ha, ena vill ha lång och ena vill ha kort och det finns en kortare modell i samma färg så det är ju tur! :) den längre kostar 499 kr och den kortare 399 kr på halens!
    Oj vilka fina klänningar. jag har hittat ett par fina på bonprix som jag skulle önska att mina tärnor (vilka jag nu väljer) ska ha. Men dom är korta och jag tror att det är långa som gäller för dom eftersom vi gifter oss på vintern...
  • drömmer
    Imke1977 skrev 2012-04-03 19:16:40 följande:
    Lyllos er. Vi får inte hjälp med nått :-/
    Vi får inte heller hjälp med ngt, därför hänger jag här i denna tråden .
  • Just Me
    Charlie13 skrev 2012-04-02 23:24:19 följande:


    den här ska nog mina tärnor ha, ena vill ha lång och ena vill ha kort och det finns en kortare modell i samma färg så det är ju tur! :) den längre kostar 499 kr och den kortare 399 kr på halens!
    Jättefin!!  Synd att den inte fanns i våra temafärger bara  
    Du & Jag 23/3-2013
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)