• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • drömmer

    Att hjälpa varandra låter ju toppen ! Jag bor i Blekinge! Ska dock inte gifta mig förrän nästa år, men önskar folk som vill sjunga i kyrkan eller hjälpa till med serveringen osv.

  • annapanna88
    syringa skrev 2012-03-15 14:38:52 följande:
    Annan fråga jag chansar på att kasta ut här... Köpte en klänning på nätet för ett tag sedan som jag inte alls tyckte om. Efter att ha provat runt lite vet jag att jag inte vill ha någon klassisk bröllopsklänning med stor kjol, pärlor och tyll. Jag vill ha en enkel, lång, vit festklänning. Har tyvärr inte hittat någon sådan än. Tips?
    http://www.kris.no/oslo/KrisF.nsf/pageGallery?OpenForm&gallery=Festantrekk&template=Lager_Oslo&showmenu=Lager_Oslo

    Längst ner på denna sidan finns en klänning med nummer P91112 (i grönt, lila och rosa). Denna ska jag ha fast i ivory. HIttade den i en bröllopsbutik när jag var på jakt :) Kan det vara något sådant du tänkt dig?
  • M o J 2012
    operfekt skrev 2012-03-15 22:29:38 följande:
    Jag bor också i gbg, när gifter du dig?
    Om ett år, så det är låååångt kvar... När ska ni gifta er?
  • Just Me
    Tinzi skrev 2012-03-15 16:07:28 följande:
    jag har just bokat städfirma :) vill kunna slippa tänka på det på kvällen och sen kunna sova ut dagen efter. En sak som vi tycker får kosta trots vår kassa ekonomi. Vi bet. ju efter vigseln ändå m. faktura.
    Vad får du pröjsa för det? Om man får fråga  
  • operfekt
    M o J 2012 skrev 2012-03-15 23:06:03 följande:
    Om ett år, så det är låååångt kvar... När ska ni gifta er?
    vi gifter oss i juli, säg till om du vill byta tjänster =)
  • fasit
    drömmer skrev 2012-03-15 22:33:39 följande:
    Att hjälpa varandra låter ju toppen ! Jag bor i Blekinge! Ska dock inte gifta mig förrän nästa år, men önskar folk som vill sjunga i kyrkan eller hjälpa till med serveringen osv.
    Var i Blekinge bor du?
  • MissLinoubli

    Jag måste fråga er en fråga, jag hade tänkt beställa organza band från ebay till stolarna. Men är det nån som vet hur mycket det går åt till en stol, alltså längden. :P Tack på förhand. :)

  • fresan
    drömmer skrev 2012-03-15 22:33:39 följande:
    Att hjälpa varandra låter ju toppen ! Jag bor i Blekinge! Ska dock inte gifta mig förrän nästa år, men önskar folk som vill sjunga i kyrkan eller hjälpa till med serveringen osv.
    Jag ska gifta mig i Karlskrona i höst, vi ska kanske byta lite tjänster med varandra? Jag kan inte sjunga eller fixa hår men jag kan absolut hjälpa till med servering och i mitt budgetbröllop behöver vi oxå lite hjälp.. =)
  • drömmer
    fasit skrev 2012-03-16 10:35:55 följande:
    Var i Blekinge bor du?
    fresan skrev 2012-03-16 11:53:02 följande:
    Jag ska gifta mig i Karlskrona i höst, vi ska kanske byta lite tjänster med varandra? Jag kan inte sjunga eller fixa hår men jag kan absolut hjälpa till med servering och i mitt budgetbröllop behöver vi oxå lite hjälp.. =)
    Karlskrona här också . När och var gifter du dig Fresan? Jag kan inte heller riktigt ställa upp med hår och sång men gärna servering . Kan säkert också involvera min ena tärna, min syster, så att vi är två om det skulle behövas.
  • Rosi


    På min lediga dag har jag spenderat på att göra servettringar.. Jag blev väldigt nöjd över resultatet.. =)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)