• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • Cosy

    TYcker det har varit väldigt mycket prat om tårta på sista tiden kan inte läsa denna tråd längre utan att springa till skafferiet och leta efter något gott... Jag har ingen aning om vad det kommer vara i våran tårta.. en kompis till mig har fått fria händer att göra vad hon vill jag vet dock att det et inte kommer vara choklad för det är min älskling alergisk mot.


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Imke1977
    snuttitess skrev 2012-02-04 13:30:41 följande:
    Maxi här tar 15kr biten för tårta :) Så verkar skillja sig mycket på priserna.
    Är det bröllopstårta? Skulle jag lämnat ordet bröllop ute hade jag nog oxå fått ett sådant pris. Det är hysteriskt.....
  • Cosy

    Vad är en bröllops försäkring? vad gör den?


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • knyttan
    BlomAnna skrev 2012-02-05 23:08:31 följande:
    När man gör browniebotten blir det ofta ganska sött så det kan vara bra att iag kombinera det med lite syrligt men hallonen blir ju lite syrliga iaf. Jag skulle köra på hallon och vitchoklad till browniebotten.

    Nån citrusmousse tilsammans med vitchoklad blir också gott tillsammans med browniebotten
    Hmm ja det har du ju rätt i att det kan bli för sött. Såg någonstans någon som hade lingon- och hallonmousse till mörk choklad och det lät som en spännande kombo. Det tål att tänkas på!!
    Imke1977 skrev 2012-02-07 15:30:19 följande:
    En fråga. Ska någon av er teckna bröllopsförsäkring?
    Nej, jag tycker alla dessa olika små försäkringar man kanteckna mot allt möjligt känns mest som bedrägerier... så de enda försäkring jag har är en utökad hemförsäkring. Annars inte. Har själv jobbat lite med försäkringar faktiskt och tycker det är det enda man behöver. Sådana där tilläggsföräkringar brukar oftast inte täcka så mycket mer än vad som kan gå in under din vanliga hemförsäkring. Eller så har de så snåriga villkor att det inte är lönt, för du får ändå inte ut några pengar. Typexempel är bagageförsäkringen på ditt kontokort, det är väääldigt många villkor som ska uppfyllas innan det blir nån tusenlapp. Misstänker att detta är samma.
  • Imke1977
    knyttan skrev 2012-02-07 19:47:38 följande:
    Hmm ja det har du ju rätt i att det kan bli för sött. Såg någonstans någon som hade lingon- och hallonmousse till mörk choklad och det lät som en spännande kombo. Det tål att tänkas på!!
    Imke1977 skrev 2012-02-07 15:30:19 följande:
    En fråga. Ska någon av er teckna bröllopsförsäkring?
    Nej, jag tycker alla dessa olika små försäkringar man kanteckna mot allt möjligt känns mest som bedrägerier... så de enda försäkring jag har är en utökad hemförsäkring. Annars inte. Har själv jobbat lite med försäkringar faktiskt och tycker det är det enda man behöver. Sådana där tilläggsföräkringar brukar oftast inte täcka så mycket mer än vad som kan gå in under din vanliga hemförsäkring. Eller så har de så snåriga villkor att det inte är lönt, för du får ändå inte ut några pengar. Typexempel är bagageförsäkringen på ditt kontokort, det är väääldigt många villkor som ska uppfyllas innan det blir nån tusenlapp. Misstänker att detta är sa
    Hmm, okej tack Den kostar ändå 800 kr nånting. Men det verkar vara svårt att hitta vart man ska teckna den... Känns lite sisådär...
  • BlomAnna
    knyttan skrev 2012-02-07 19:47:38 följande:
    Hmm ja det har du ju rätt i att det kan bli för sött. Såg någonstans någon som hade lingon- och hallonmousse till mörk choklad och det lät som en spännande kombo. Det tål att tänkas på!!
    Imke1977 skrev 2012-02-07 15:30:19 följande:
    En fråga. Ska någon av er teckna bröllopsförsäkring?
    Lingon-hallon och choklad låter riktigt smarrigt.

    Citron och jordgubb är en snajdig kombo också. Passionsfruktsmousse är också friskt och gott och borde passa med choklad...

    Mango och choklad gifter sig också fint. En av min absoluta favoriter jag bakat är en mousstårta med mango och choklad mousse på en mandelmassabotten. MUMMMMMS!!
  • augusti2012

    Vi hade bokat en catering med diverse olika sorters mat. Men sambon sa igår: 
    den maten är verkligen inte vi när vi satt och åt thai mat som vi hade köpt hem.
    Jag tycker vi ska ha thai mat sa min m2b. Så sagt och gjort. 
    Har ringt och pratat med thai restaurangen och så blir det. Ägaren vart lite chockad när jag sa att det var till 70 gäster och inte 12-17 som han trodde. Samtidigt blir vi 3500 kr billigare i matbudgeten och ännu mer personligt då vi verkligen älskar thai mat. Otippat för gästerna. 
     

  • Tinzi

    Jag vill tipsa om att rina till gymnasium som har frisörlinje, hotell & restaurang, floristlinje mm. Det har vi gjort, har ännu inte fått svar, men OM vi får ok så tror jag det blir billigare än att få buketter från Blomsterbutiken :)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)