• Sara1291

    Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

    Hejsan alla bröllopsgalna planerare Den här tråden har jag tänkt mig ska vara avsedd för att skriva hur vi som inte äger en förmögenhet finansierar våra bröllop. Tankar, tips och idéer på mest ekonomiska möjligheter o lösningar är jättevälkommet Jag själv är 20 år och student på heltid, försöker extrajobba när ngt dyker upp. Min blivande jobbar heltid men har tyvärr ingen mångmiljonärs lön (än ;-p) Så vi sparar så gott vi kan för att totalt lägga ca 30 till 35 000 kr på vårt bröllop allt som allt. Ni som har erfarenhet av låg budget bröllop får gärna dela med sig av tips upplevelser osv. Min tanke är att göra så mkt som möjligt själv. Om ni har bilder på kreativa ideer får ni hemskt gärna lägga upp. Låt oss hjälpas åt för att göra vår stora dag så underbar som möjligt utan att behöva spendera stora summor

  • Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
  • besten93

    hsmamma> varför skulle det vara snålt, vi kör på vanlig enkel jordgubbstårta det är ju ändå sommar. Toppar med ett par o tårtan blir i tre våningar.

  • hsmamma

    Tack för svaren. Vi ska vigas borgligt, vill ha det enkelt och smidigt. Bara beställa och hämta

  • Sara1291
    www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m4058737.html?http://www.bradford.se/product_info.php/info/p522_DiamoneskTM-Kaerlekens-Ringar---Tv--ringar-foerenas-till-en---personlig-gravyr-ing-r-.html/XTCsid/8469a5fcc09a95bb4824061328000345

    Jag skrev till företaget igår o frågade vad det var för storlek på den största ringen och fick till svar att alla deras diamanter var 0,001 k ...

    Jag tycker att diamanten på min nuvarande ring på 0,10 är ganska liten. Tänk då hur denna skulle se ut, den skulle väl knappt synas .. ??
  • Rosi
    Sara1291 skrev 2012-02-01 13:04:35 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-7/m4058737.html...://www.bradford.se/product_info.php/info/p522_Diam oneskTM-Kaerlekens-Ringar---Tv--ringar-foerenas-ti ll-en---personlig-gravyr-ing-r-.html/XTCsid/8469a5 fcc09a95bb4824061328000345

    Jag skrev till företaget igår o frågade vad det var för storlek på den största ringen och fick till svar att alla deras diamanter var 0,001 k ...

    Jag tycker att diamanten på min nuvarande ring på 0,10 är ganska liten. Tänk då hur denna skulle se ut, den skulle väl knappt synas .. ??
    jag kan lägga upp en bild när den kommer..
  • annapanna88
    Styrka skrev 2012-01-31 21:41:18 följande:
    Inte en chans! Jag tar alla chanser jag kan att sprida ut bröllopsutgifterna lite så att inte allt hamnar i en klump frampå vårkanten/början av sommarn!
    Men är det inte det hon menar då? Att man bara får köpa saker till bröllopet och inget annat?
    Eller missuppfattade jag nu?
  • MySweetShadow
    augusti2012 skrev 2012-01-31 21:26:00 följande:
    Från och med imorgon har jag köpstopp om det inte gäller bröllopet :) 
    Får inte köpa mer än mat och så hem. Och kläder till sonen.
    Inga kläder mm till mig eller min m2b eller inredning till hemmet.

    Någon mer som vill joina mitt köpstopp :)  
    drömmer skrev 2012-01-31 22:26:13 följande:
    Haha tyvärr augusti 2012, jag kör på samma linje som Styrka .

    Ska ni ha ringarna som vigselring Rosi och Sara1291? Jag blev också sugen, men då jag redan förälskat mig i en annan som passar perfekt till de två ringar jag redan har så tänkte jag att sambon kunde få ge ngn av dom till mig att ha på högerhanden en annan gång. Hemsidan ligger nu på hans favoriter
    Jag tolkar de som att hon BARA får köpa bröllopssaker nu, fram till bröllopet ;) Så jag är då på den idén... Får se vad sambon tycker bara, haha! De är han som är slösa av oss två :p
  • Tinzi
    augusti2012 skrev 2012-01-31 21:26:00 följande:
    Från och med imorgon har jag köpstopp om det inte gäller bröllopet :) 
    Får inte köpa mer än mat och så hem. Och kläder till sonen.
    Inga kläder mm till mig eller min m2b eller inredning till hemmet.

    Någon mer som vill joina mitt köpstopp :)  
    Har jag sedan länge, gör mig inget för handlar så mkt till bröllopet att köpbehovet är stillat :)

    Jag är lite ledsen, vill ha en ring i vit guld  se länk, den kostar dock: 2600:-

    Det har jag inte råd med så funderar nu på en ring i STÅL...snygg tycker jag, men vad tror ni om stål ?
    Är rädd att stenar ska lossna om några år osv...dom ser nästan identiska ut annars..
  • BlomAnna
    Tinzi skrev 2012-02-01 20:40:16 följande:
    Har jag sedan länge, gör mig inget för handlar så mkt till bröllopet att köpbehovet är stillat :)

    Jag är lite ledsen, vill ha en ring i vit guld  se länk, den kostar dock: 2600:-

    Det har jag inte råd med så funderar nu på en ring i STÅL...snygg tycker jag, men vad tror ni om stål ?
    Är rädd att stenar ska lossna om några år osv...dom ser nästan identiska ut annars..
    Jag har ingen aning om hur stål funkar men jag tänker att ringen är det sista jag tänker kompromissa med för att hålla kostnaderna nere, det är ju ändå den som ska finnas kvar resten av livet. Jag tänkte välja en billigare ring för att spara pengar men min oerhört smarta blivande man talade om för mig att välja den jag VILL ha.
  • BlomAnna
    BlomAnna skrev 2012-02-01 20:47:32 följande:
    Jag har ingen aning om hur stål funkar men jag tänker att ringen är det sista jag tänker kompromissa med för att hålla kostnaderna nere, det är ju ändå den som ska finnas kvar resten av livet. Jag tänkte välja en billigare ring för att spara pengar men min oerhört smarta blivande man talade om för mig att välja den jag VILL ha.
    Skulle ju skriva att det nog är bra att fråga en guldsmed om hur stålet funkar etc.
  • Tinzi
    BlomAnna skrev 2012-02-01 20:47:32 följande:
    Jag har ingen aning om hur stål funkar men jag tänker att ringen är det sista jag tänker kompromissa med för att hålla kostnaderna nere, det är ju ändå den som ska finnas kvar resten av livet. Jag tänkte välja en billigare ring för att spara pengar men min oerhört smarta blivande man talade om för mig att välja den jag VILL ha.
    Hade gärna velat kunna tänka så, men då får vi skippa att bjuda på tårta typ, så illa är det nu :( dessutom är stål tåligare än vitt guld har jag just lärt mig ;) "bara" rädd för stenarna nu då hehe
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)